• Buradasın

    Masal ve destanlar ders içi performans nasıl değerlendirilir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Masal ve Destanlarımız dersinde performans değerlendirmesi için kullanılan bazı yöntemler şunlardır:
    • Açık uçlu sorular: Öğrencilerin derinlemesine düşünmelerini ve analiz etmelerini teşvik eder 12.
    • Özgün metin yazdırma: Öğrencilerin yaratıcılıklarını ve dil becerilerini geliştirir 12.
    • Özet çıkarma: Öğrencilerin okuma ve anlama becerilerini değerlendirir 12.
    • Derse katılım: Öğrencilerin aktif katılımını ve sunum becerilerini ölçer 13.
    • Sunum yapma: Öğrencilerin beden dili, vurgu ve tonlama gibi unsurlardaki gelişimlerini gösterir 35.
    • Dramatizasyon: Öğrencilerin masal veya destanları canlandırma yeteneklerini değerlendirir 35.
    Değerlendirme sürecinde ürün ve süreç birlikte kullanılmalı, öğretmen ve öğrencilerin aktif katılımı sağlanmalıdır 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Masal ve destanlarda hangi değerler vardır?

    Masal ve destanlarda yer alan bazı ortak değerler şunlardır: Masallarda: 1. İyilik ve Kötülük: Kahramanlar genellikle iyiliği, düşmanlar ise kötülüğü temsil eder. 2. Cesaret: Kahramanlar zorluklarla mücadele ederken cesaret gösterirler. 3. Adalet: Haksızlık karşısında adaletin yerini bulması önemli bir temadır. 4. Sabır: Zorluklara karşı sabır gösterme ve yılmama teması işlenir. 5. Paylaşma ve Yardımlaşma: Birlikte hareket etme ve başkalarına yardım etme değerleri öne çıkar. Destanlarda: 1. Vatanseverlik: Milletin bağımsızlığı ve özgürlüğü için mücadele eden kahramanlar anlatılır. 2. Millet Birliği: Toplumun birlik ve beraberliğini sağlayan kahramanlar vurgulanır. 3. Merhamet ve Yardımseverlik: Merhametli ve yardımsever kahramanlar işlenir. 4. Dürüstlük ve Sadakat: Dürüst ve sadık kahramanlar öne çıkar.

    Masal ve Destanlarımız dersinde neler işlenir?

    Masal ve Destanlarımız dersinde işlenen konular şunlardır: 1. Masallar: - Masal türünü tanıma ve özelliklerini açıklama. - Masalın yapı unsurlarını belirleme (olay, yer, zaman, kişi). - Masalın vermek istediği mesajı ve içerdiği değerleri günümüz değerleriyle karşılaştırma. - Masala yönelik tahminlerde bulunma ve yöresindeki masallardan birini sunma. - Masalı dramatize etme ve görsel olarak ifade etme. 2. Destanlar: - Destan türünü tanıma ve özelliklerini sıralama (doğal ve yapma destanlar). - Destanların millî ve manevi değerlerini açıklama (adalet, dostluk, dürüstlük vb.). - Destanların sosyal ve kültürel etkilerini tartışma. - Destanın serim bölümünden hareketle düğüm ve çözüm bölümü hakkında tahminde bulunma. Ayrıca, ders kapsamında öğrencilerin kendi masal ve destanlarını yazma ve günlük yaşam problemlerine çözüm üretme etkinlikleri de yer alır.

    5 sınıf Türkçe masal ve destanlarımız kaç puan?

    5. sınıf Türkçe "Masal ve Destanlarımız" dersinin kaç puan olduğuna dair bilgi bulunamadı. Ancak, bu dersle ilgili bazı kaynaklar şunlardır: Konu soru dağılım tabloları. Yazılı soruları ve cevapları. Yıllık planlar.

    Masal ve destanlarda hangi sorular sorulur?

    Masal ve destanlarda sorulan bazı sorular şunlardır: 1. Masal Türü ve Özellikleri: Masal türünü tanıma ve özelliklerini açıklama. 2. Masalın Yapı Unsurları: Masalın olay, yer, zaman, kişi ve varlık kadrosunu belirleme. 3. Destan Türü ve Konuları: Destan türünü tanıma, doğal destan ile yapma destanı karşılaştırma. 4. Destan Kahramanları: Destan kahramanlarının özelliklerini belirleme. 5. Destanın Ortaya Çıkış Nedenleri: Destanların ortaya çıkış nedenlerini ifade etme. 6. Millî ve Manevi Değerler: Destanlarda yer alan millî ve manevi değerleri açıklama. 7. Masaldan Hareketle Çözüm Üretimi: Masallardan hareketle günlük yaşam problemlerine çözüm üretme.

    8 sınıf Türkçe masal ve destanlarımız kaç puan?

    8. sınıf Türkçe "Masal ve Destanlarımız" dersinin kaç puan olduğuna dair bilgi bulunamadı. Ancak, bu dersle ilgili bazı kaynaklar şunlardır: Ders içeriği ve yıllık plan. Yazılı soruları. YouTube videosu.

    Destan ve masal arasındaki farklar nelerdir?

    Destan ve masal arasındaki bazı farklar şunlardır: Konu: Masalların konuları çeşitliyken, destanların konuları sınırlıdır. Kahramanlar: Masal kahramanları hayaliyken, destan kahramanları tarihte var olan kişilerdir. Amaç: Masallarda amaç bir ders vermektir, destanda ise bir ulusun geçmişi anlatılır. Biçim: Destanlar genellikle manzum (şiirsel) bir yapıya sahipken, masallar nesir (düz yazı) şeklinde yazılabilir. Gerçeklik: Masallar hayal ürünüyken, destanlarda olağanüstü olaylarla gerçek olaylar birleştirilir. Zaman ve mekân: Masallarda zaman ve mekân belirsizdir, destanlarda ise belirli bir zaman ve mekân kavramı vardır. Saz eşliğinde söyleniş: Destanlar saz eşliğinde söylenir, masallar ise saz eşliğinde söylenmez.

    8. sınıf masal ve destanlarımız sınavı nasıl olacak?

    8. sınıf "Masal ve Destanlarımız" dersinin sınavı, genellikle açık uçlu sorular ve performans ödevleri ile yapılır. Sınavda ele alınabilecek bazı konular: Masal türü: Masal türünün tanınması ve özelliklerinin açıklanması. Masal unsurları: Olay, yer, zaman, kişi ve varlık kadrosunun belirlenmesi. Masal mesajı: Masalda yer alan açık ve örtülü anlamların tespiti. Değerler: Dostluk, dürüstlük, saygı ve sevgi gibi değerlerin günümüz değerleriyle karşılaştırılması. Masal analizi: Masalların derinlemesine analizini yapma becerisi. Yaratıcı çalışmalar: Derlenen masalların dramatize edilmesi veya görsel olarak ifade edilmesi. Sınav yöntemleri arasında yazılı sınavlar, sözlü sınavlar, portfolyo çalışmaları da bulunabilir.