Vygotsky'nin sosyo-kültürel kuramı, öğrenmenin sosyal ve kültürel boyutlarını ön plana çıkaran bir yaklaşımdır. Kuramın temel ilkeleri şunlardır: 1. Sosyal Etkileşim: Öğrenme süreci sosyal etkileşimle başlar; bireyler, diğer insanlarla etkileşimde bulunarak bilgi edinirler. 2. Dil ve Düşünce: Dil, düşünce gelişiminde merkezi bir rol oynar ve bireylerin düşüncelerini organize etmelerine yardımcı olur. 3. Kültürel Araçlar: İnsanlar, öğrenme süreçlerinde kültürel araçlar (örneğin, semboller, dil, yazı) kullanarak bilgi edinirler. 4. Yakın Gelişim Alanı (ZPD): Bireyin kendi başına başaramayacağı, ancak bir rehber veya akran yardımıyla başarabileceği görevler alanıdır. Bu kuram, eğitimde işbirlikçi öğrenme, rehberlik ve kültürel araçların kullanımı gibi uygulamaları teşvik eder.