Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Klapper'in kitle iletişim kuramı, "Kitle iletişimi genellikle gerekli ve yeterli izleyen etkilerine yol açmaz, bunun yerine arabulucu faktörlerin bir parçası olarak işlev görür" şeklinde özetlenebilir 3.
Klapper'e göre kitle iletişim araçlarının içeriği insanlar için bir kaçış aracıdır ve bu araçların çekicilikleri bu niteliklerinden gelmektedir 23. Bu araçların sağladığı işlevler şunlardır:
- Rahatlama (TV izleme, radyo dinleme, internete girme vb.) 3;
- Hayal gücünü harekete geçirme 3;
- Başkası adına yapılan etkileşime olanak sağlama 3;
- Toplumsal ilişki için ortak zemin sağlama 3.
Klapper, kitle iletişiminin etkileri üzerine en etkili eleştirileri yazmıştır 3.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: