Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Klapper'in kitle iletişim kuramı, kitle iletişiminin genellikle gerekli ve yeterli izleyici etkilerine yol açmadığını, bunun yerine arabulucu faktörlerin bir parçası olarak işlev gördüğünü öne sürer 13.
Klapper'e göre, kitle iletişim araçlarının sağladığı bazı işlevler şunlardır:
- Rahatlama (TV izleme, radyo dinleme, internete girme gibi) 1.
- Hayal gücünü harekete geçirme 1.
- Başkası adına yapılan etkileşime olanak sağlama 1.
- Toplumsal ilişki için ortak zemin oluşturma 1.
Bu kuram, kitle iletişim araçlarının etkisinin sınırlı olduğunu ve insanların bu araçlara kendi öncelikleri doğrultusunda "seçerek" dahil olduklarını savunur 4.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: