Kalitatif araştırma yöntemleri şunlardır: 1. Odak Grup Toplantısı: Hedef kitle içerisinden seçilen 6-8 katılımcının bir araya getirilerek, önceden belirlenmiş bir konu üzerinde tartışmalarının sağlanması. 2. Derinlemesine Görüşme: Görüşme tekniğinde uzman olan bir kişinin, araştırılan konuda bilgili olan bir kişiyle doğrudan ve yapılandırılmamış bir yöntemle veri ve bilgi toplama tekniği. 3. Etnografik Gözlem: Tüketici ihtiyaç, tutum ve davranış araştırmalarında hem psikolojik (duygular, değerler), hem davranışsal hem de bunları etkileyen çevresel faktörlerin belirlenmesi. 4. Kullanıcı Deneyimi Araştırmaları: Kullanıcıların davranışlarını, ihtiyaçlarını, motivasyonlarını ve eğilimlerini keşfetmek için yapılan çalışmalar. 5. İkincil Veri Kaynağı: Literatür taraması, çeşitli kurum ve kuruluşların yayınları gibi içsel ve dışsal kaynakların incelenmesi. 6. Workshop: Bireylerin ortak bir konu üzerinde çalışmalarını, düşünmelerini ve öğrenmelerini sağlayan uygulamalı bilimsel öğretim tekniği.