Kantitatif araştırma yöntemi, diğer adıyla nicel araştırma, vaka ve durumları objektifleştirerek, gözlemlenebilir, ölçülebilir ve sayısal anlamda aktarılabilir biçimde ortaya döken araştırma süresinin tamamına verilen genel tanımdır. Kantitatif araştırma yönteminin özellikleri: Sayılar ve grafikler: Kuram ve hipotezleri test etmek ve kabul etmek amacı için kullanılır, sayılar ve grafikler kullanılarak ifade edilir. Örneklem: Araştırma sorusuna cevap alabilmek adına evren içinden örneklem belirlenir. İstatistiksel analiz: Veriler istatistiksel konseptte detaylı şekilde analiz edilir. Genelleme: Kaç kişi, ne yaygınlıkta, ne sıklıkta gibi sorular sorulur ve genelleme sağlanır. Kantitatif araştırma yöntemlerinin bazı uygulama alanları: müşteri ve satış analitiği; fiyat araştırmaları; çalışan memnuniyeti, bağlılığı, performansı ve yetenek yönetimi gibi konular. Kantitatif araştırma yöntemleri: CAWI (Computer-Assisted Web Interviewing); CAPI (Computer-Assisted Personal Interviewing); CATI (Computer-Assisted Telephone Interviewing).