• Buradasın

    İşitsel-dilsel yöntem neden eleştirilir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    İşitsel-dilsel yöntem, mekanik olması, zihinsel sürece yer vermemesi ve yalnızca biçime odaklanması gibi nedenlerle eleştirilir 3.
    Yönteme yöneltilen bazı eleştiriler şunlardır:
    • İletişim becerilerinin gelişmemesi: Kavramaya önem vermemesi nedeniyle öğrencilerin iletişim becerileri gelişmeyebilir 4.
    • Ezberleme ve tekrar: Sürekli konuşma kalıplarının ezberlenmesi, bağımsız düşünme ve üretim yeteneklerinin gelişimini engelleyebilir 2.
    • Uzun ve bıktırıcı tekrarlar: Başarılı öğrencilerin bile sıkılmalarına sebep olabilir 2.
    • Yetişkinlere uygun olmaması: Yetişkinler, okuma ağırlıklı öğrendikleri için bu yöntem onlara uygun gelmez 2.
    • Problem çözme eksikliği: Dilbilgisi-çeviri yönteminden daha başarısız kabul edilir, çünkü problem çözme işlemleri kullanılmaz 23.
    • Yapay alıştırmalar: Alıştırma cümlelerinin yapay olduğu belirtilir 2.
    • Öğretmen hazırlığı: Öğretmenin derse aşırı hazırlık yapması gerekir ve bu yorucu olabilir 23.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    İşitsel dilsel yöntemin olumlu ve olumsuz yönleri nelerdir?

    İşitsel-dilsel yöntemin olumlu yönleri: Sözlü iletişim becerisi: Diğer yöntemlere göre sözlü iletişim becerisini daha iyi geliştirir. Telaffuz: Doğru telaffuzun önemini vurgular. İlgi çekici yöntem: İlgi alanlarına yönelik diyaloglarla çalışmak, uzun ve klasik okuma metinlerine göre daha eğlencelidir. Kültürel bilgi: Dil ve kültür ilişkisine bağlı kalınarak öğretim yapılması, ufak anlam farklılıklarına aşinalık kazandırır. İşitsel-dilsel yöntemin olumsuz yönleri: Kavrama eksikliği: Öğrenmede kavramanın önemini göz ardı ettiği için öğrencilerin iletişim becerilerini geliştirmez. Ezber ve tekrar: Sürekli konuşma kalıplarının ezberlenmesi, bağımsız düşünme ve üretim yeteneklerinin gelişimini engeller. Yetişkinlere uygunsuzluk: Yetişkinlere uygun gelmez, çünkü yetişkinler okuma ağırlıklı öğrendikleri için bu yöntem onlara okuma fırsatı sunmaz. Öğretmen hazırlığı: Öğretmenin derse aşırı hazırlık yapması gerekir ve bu yorucu olabilir.

    İşitsel Dilsel Yöntem hangi kurama dayanır?

    İşitsel-Dilsel Yöntem, davranışçı yaklaşıma dayanan bir yabancı dil öğretim yöntemidir. Bu yöntemin temelini oluşturan kuramlar arasında betimlemeli dilbilim ve Skinner’in davranışçılık teorisi yer alır. Betimlemeli dilbilim, geleneksel dilbilime tepki olarak doğmuş ve dil öğrenimiyle felsefe ve gramer arasındaki zihinsel ilişkiyi reddetmiştir. Skinner’in davranışçılık teorisi, öğrenmenin bir uyarıcı-tepki ilişkisinin pekiştirme yoluyla kurulması olduğunu savunur.