• Buradasın

    İşitsel-dilsel yöntem neden eleştirilir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    İşitsel-dilsel yöntem, çeşitli nedenlerle eleştirilmektedir:
    1. İletişim Becerilerinin Gelişmemesi: Bu yöntem, öğrencilerin iletişim becerilerini yeterince geliştirmemektedir 13.
    2. Tümevarım ve Tümdengelim Eksikliği: Tümevarım ve tümdengelim yöntemlerinin birlikte kullanılmaması, dil öğrenen kişilerin çözümleme ve birleştirme yeteneğinden yararlanılmasını engeller 1.
    3. Sadece Dinleme ve Konuşma Odaklı Olması: Okuma ve yazma becerilerine yeterince önem verilmemesi, yöntemin eksik yönlerinden biridir 35.
    4. Mekanik Alıştırmalar: Çok sayıda mekanik alıştırma, dersleri sıkıcı hâle getirebilir ve öğrencilerin ilgisini azaltabilir 34.
    5. Anadilin Etkisi: Anadilin, ikinci dil öğrenimine olumsuz etki edebileceği düşüncesi de bu yöntemin eleştirilen yönlerinden biridir 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    İşitsel Dilsel Yöntem hangi kurama dayanır?

    İşitsel-Dilsel Yöntem, davranışçılık kuramına dayanır.

    İşitsel dilsel yöntemin olumlu ve olumsuz yönleri nelerdir?

    İşitsel-Dilsel Yöntemin Olumlu Yönleri: 1. Dinleme ve konuşma becerilerinin gelişimi: Bu yöntem, öğrencilerin dinleme ve konuşma becerilerini verimli bir şekilde öğrenmelerine yardımcı olur. 2. Doğru telaffuz ve yapıların öğrenilmesi: Dilin yapısal özellikleri ve kalıp ifadeler üzerinde durulması, doğru telaffuz ve dilbilgisel yapıların öğrenilmesini sağlar. 3. Kültürel bilgilerin aktarılması: Hedef dili konuşanların kültürel art alan bilgilerine önem verilmesi, öğrencilerin dil ve kültür arasındaki ilişkiyi anlamalarına katkıda bulunur. 4. Öğrenci-öğretmen etkileşimi: Öğretmenler ve öğrenciler arasında daha fazla etkileşim söz konusudur. İşitsel-Dilsel Yöntemin Olumsuz Yönleri: 1. Sıkıcılık ve motivasyon kaybı: Çok sayıda mekanik alıştırma, dersleri sıkıcı hale getirebilir ve öğrencilerin motivasyonunu düşürebilir. 2. Yaratıcılığın engellenmesi: Öğrenciler, belirli yapılar üzerinden dili kullandıkları için yaratıcılıklarının göz ardı edildiği düşünülebilir. 3. Teorik temellerin yetersizliği: Yöntem, dil teorisi ve öğrenme teorisi açısından kusurlu olarak değerlendirilmiştir. 4. Kalabalık sınıflarda uygulama zorluğu: Yöntemin kalabalık sınıflarda uygulanması ve dersin programının izlenmesi zordur.