İşitsel-dilsel yöntem, mekanik olması, zihinsel sürece yer vermemesi ve yalnızca biçime odaklanması gibi nedenlerle eleştirilir. Yönteme yöneltilen bazı eleştiriler şunlardır: İletişim becerilerinin gelişmemesi: Kavramaya önem vermemesi nedeniyle öğrencilerin iletişim becerileri gelişmeyebilir. Ezberleme ve tekrar: Sürekli konuşma kalıplarının ezberlenmesi, bağımsız düşünme ve üretim yeteneklerinin gelişimini engelleyebilir. Uzun ve bıktırıcı tekrarlar: Başarılı öğrencilerin bile sıkılmalarına sebep olabilir. Yetişkinlere uygun olmaması: Yetişkinler, okuma ağırlıklı öğrendikleri için bu yöntem onlara uygun gelmez. Problem çözme eksikliği: Dilbilgisi-çeviri yönteminden daha başarısız kabul edilir, çünkü problem çözme işlemleri kullanılmaz. Yapay alıştırmalar: Alıştırma cümlelerinin yapay olduğu belirtilir. Öğretmen hazırlığı: Öğretmenin derse aşırı hazırlık yapması gerekir ve bu yorucu olabilir.