Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Into Human'a göre marka arketipi, bir markanın müşterisi ile ilişki türünü seçmesi ve iletişim bütünlüğünü sağlamak için stratejisinde yer verdiği kalıp, şablon veya ilk tiptir 1.
Carl Jung'un teorisine dayanan 12 marka arketipi şunlardır:
- Masum: İyilik, iyimserlik ve güvenlik sunar 23.
- Herkes: Bağlantı ve aidiyet arar 23.
- Kahraman: Dünyayı daha iyi bir yer haline getirme görevinde cesur ve ilham vericidir 23.
- Kanunsuz: Otoriteyi sorgular ve kuralları çiğner 2.
- Kâşif: Seyahat, risk ve keşiften ilham alır 23.
- Yaratıcı: Hayal gücüne dayalı ve kalıcı anlam ve değer inşa eder 23.
- Hükümdar: Kaostan düzen yaratır, kontrol eder ve sorumludur 2.
- Sihirbaz: Özel bir şey yaratmak ve hayalleri gerçeğe dönüştürmek ister 2.
- Sevgili: Samimi anlar yaratır, aşk ve tutkuya ilham verir 2.
- Bakıcı: Başkalarını korur ve onlarla ilgilenir 2.
- Soytarı: Mizah ve eğlence yoluyla dünyaya neşe getirir 2.
- Bilge: Bilgiyi arar ve başkalarıyla paylaşmayı amaçlar 3.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: