Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Arketip marka kişiliği, ünlü psikolog Carl Gustav Jung tarafından geliştirilen ve markaları 12 temel karakter yapısı içinde sınıflandıran bir kavramdır 13.
Bu arketipler şunlardır:
- Yaratıcı: Yenilikçi ve orijinal fikirlere sahip markalar 12.
- Hükümdar: Liderlik ve sertlik simgesi, mükemmelliği ve düzeni temsil eder 12.
- Sihirbaz: Vizyoner ve atik markalar, hayalleri gerçeğe dönüştürür 12.
- Herkes: Kendini müşterileriyle eşit gören ve "ben de sizden biriyim" mesajı veren markalar 12.
- Kahraman: Cesur, dürüst ve ilham verici markalar 12.
- Asi: Düzene karşı çıkan ve farklı bir yol olduğunu savunan markalar 12.
- Kâşif: Risk alan, heyecanlı ve deneyimsel markalar 12.
- Masum: İyimser ve naif markalar, herkesin iyiliğini ister 12.
- Âşık: Müşterileri ile derin ilişkiler kurmayı amaçlayan, tutku ve romantizmi simgeleyen markalar 12.
- Bakıcı: Korumacı, şefkatli ve cömert markaları temsil eder 12.
- Soytarı: Eğlenceli ve neşeli markalar 12.
- Bilge: Yol gösterici, araştırmacı ve eğitici markalar 12.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: