• Buradasın

    Görme engelliler için matematik bep planı nasıl hazırlanır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Görme engelliler için matematik BEP planı hazırlarken şu unsurlar dikkate alınabilir:
    • Materyallerin Özellikleri: Öğretim materyalleri, görme yetersizliği olan çocuğun yaş ve gelişimsel özelliklerine uygun olmalı, birden çok duyuya hitap etmeli, basit, sade ve anlaşılabilir olmalıdır 1.
    • İçerik: Matematik konuları, görsel unsurlar içermese de, dokunsal araçlarla desteklenmelidir 4. Örneğin, tam sayılar konusu sayı pulları veya sayı doğrusu ile, doğrusal denklemler ise grafik temsilleri ile anlatılabilir 4.
    • Örnek BEP Planları: Görme engelli öğrenciler için örnek BEP planları, özelegitimyaninda.com gibi sitelerden incelenebilir 3.
    BEP planı hazırlama süreci, özel eğitim öğretmenleri için geliştirilen BEP hazırlama programları ile kolaylaştırılabilir 2.
    Daha detaylı bilgi ve destek için ilgili kurumlara başvurulması önerilir.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Bep planı hangi derslerde yapılır?

    Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) planı, özel gereksinimli öğrencilerin eğitim aldığı tüm derslerde yapılır. BEP, öğrencinin öğrenme ihtiyaçlarına ve hedeflerine uygun olarak tasarlandığı için, iyi olduğu alanlarda plan yapmak doğru olmaz ve eğitim süreci yeterince verimli geçmez. BEP hazırlamak, 1997 yılında yürürlüğe giren 573 sayılı Özel Eğitim Hakkında Kanun Hükmünde Kararname kapsamında yasal zorunluluk teşkil etmektedir.

    BEP planı kimler için hazırlanır?

    Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı (BEP), özel eğitim ihtiyacı olan bireyler için hazırlanır. Bu bireyler arasında şunlar yer alır: Otizmli bireyler; Zihinsel yetersizliği olan bireyler; Down sendromlu çocuklar; Dil ve konuşma bozukluğu olan bireyler; Fiziksel engeli bulunan bireyler; Öğrenme güçlüğü (disleksi, disgrafi vb.) olan bireyler. BEP, aynı zamanda okul yaşantısında akademik zorluk yaşayan öğrenciler için de uygulanabilir. BEP, özel gereksinimli bireyin yanı sıra ailesi, sınıf veya branş öğretmeni ve BEP Geliştirme Birimi tarafından hazırlanır.

    Görme engelli öğrencilere hücre nasıl anlatılır?

    Görme engelli öğrencilere hücre konusu, hem dokunsal hem de işitsel yöntemlerle anlatılabilir. Bazı öneriler: 3D hücre modelleri: 3D yazıcılar kullanılarak hücre modelleri üretilebilir. Kabartılmış çizimler: Üzerinde hücre yapılarının kabartılmış çizimlerinin bulunduğu bilgi yaprakları kullanılabilir. Sesli anlatım: Geliştirilen yazılımlara sesli anlatım eklenerek, öğrencilerin hücre ve anatomi bilgilerini işitsel olarak öğrenmeleri sağlanabilir. Braille baskı: Metinler Braille olarak basılabilir. Gerçek nesneler: Gerçek kemik gibi nesnelerden ziyade, 3D modeller kullanılabilir. Ayrıca, biyoloji derslerinde kullanılan materyallerin, öğrencilerin bireysel öğrenme ihtiyaçları ve görme düzeylerine uygun olması önemlidir.

    Görme engelliler için hangi semboller kullanılır?

    Görme engelliler için kullanılan bazı semboller şunlardır: Braille Alfabesi: Görme engelli bireylerin okuyup yazabilmesi için geliştirilmiş, yükseltilmiş noktalardan oluşan bir sistemdir. Hissedilebilir Yüzey: Görme engelli bireylerin daha rahat hareket etmelerini sağlamak için tüm iç ve dış mekanlara uygulanabilen kabartmalı bir yüzeydir. Sesli Betimleme (AD): Film veya video materyallerinde, diyaloğun bulunmadığı sahnelerdeki görsel öğelerin bir dış ses tarafından betimlenerek anlatılması tekniğidir. Altyazı (CC): Film veya videolarda yer alan diyaloglar ve önemli ses öğelerinin metin haline getirilip seslerin duyulduğu anlara göre senkronize edilmesiyle oluşturulur. Beyaz Baston: Bir kişiyi kör veya görme engelli olarak tanımlar. Ayrıca, rehber köpek sembolü, engelli rampası sembolü, engelli park yeri sembolü gibi semboller de görme engelli bireylerin erişimini kolaylaştırmak için kullanılır.

    Engelli öğrenciler için hangi yaklaşım?

    Engelli öğrenciler için uygulanabilecek bazı yaklaşımlar şunlardır: Kaynaştırma Eğitimi: Engelli öğrencilerin, destek hizmetleri sağlanarak normal sınıf ortamında eğitim almasıdır. Erişilebilir Kampüs ve Derslikler: Fiziksel erişilebilirlik, ders materyallerinin erişilebilir formatta sunulması ve özel oturma düzenlemeleri yapılması gibi önlemler alınmalıdır. Sosyal Beceri Eğitimleri: Akran aracılı öğretim ve işbirlikli öğrenme gibi yöntemlerle engelli öğrencilerin sosyal becerilerinin geliştirilmesi sağlanabilir. Bireysel Destek: Engelli öğrencilerin özel destek ihtiyaçlarını belirlemek ve bu ihtiyaçlara yönelik bireysel planlar geliştirmek önemlidir. Bu yaklaşımların etkin bir şekilde uygulanabilmesi için, engelli öğrencilerin ihtiyaçlarının geniş bir yelpazede değerlendirilmesi ve her bir öğrenciye bireysel olarak yaklaşılması önerilir.

    BEP planı kimler hazırlar?

    Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) planı, BEP Geliştirme Birimi tarafından hazırlanır. BEP Geliştirme Birimi şu kişilerden oluşur: okul müdürü veya müdür yardımcısı (birim başkanı); öğrencinin velisi; öğrencinin sınıf öğretmeni; öğrencinin dersini okutan alan öğretmenleri; rehber öğretmen/psikolojik danışman; gerektiğinde özel eğitim değerlendirme kurulundan bir üye; öğrenci (mümkünse). Ayrıca, okul dışından uzmanların görüşlerine ihtiyaç duyulması halinde öğrencinin destek aldığı kişiler (fizyoterapist, psikolog vb.) BEP geliştirme birimi toplantılarına davet edilebilir.

    Görme engelli öğrenciler neden kaynaştırma ortamlarında zorlanır?

    Görme engelli öğrencilerin kaynaştırma ortamlarında zorlanmasının bazı nedenleri: Bağımsız hareket zorlukları: Görme yetersizliği olan bireyler, hareket becerilerinde gecikme yaşayabilir ve başkalarına bağımlı olabilirler. Akademik zorluklar: Görsel ağırlıklı derslerde (örneğin, matematik, fen bilimleri) başarı sağlayamayabilirler. Sosyal izolasyon: Diğer öğrencilerle etkileşim kurmada ve arkadaşlık geliştirmede zorlanabilirler. Öğretmen ve öğrenci tutumları: Öğretmenlerin yeterli bilgiye sahip olmaması ve diğer öğrencilerin olumsuz tutumları, bu süreci zorlaştırabilir. Materyal ve ortam eksiklikleri: Braille yazı, özel ders kitapları, büyüteçler gibi materyallerin eksikliği ve uygun oturma düzeni gibi ortam düzenlemeleri eksikliği, öğrenme süreçlerini olumsuz etkileyebilir.