• Buradasın

    Görme engelliler için matematik bep planı nasıl hazırlanır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Görme engelliler için matematik BEP planı hazırlarken şu unsurlar dikkate alınabilir:
    • Materyallerin Özellikleri: Öğretim materyalleri, görme yetersizliği olan çocuğun yaş ve gelişimsel özelliklerine uygun olmalı, birden çok duyuya hitap etmeli, basit, sade ve anlaşılabilir olmalıdır 1.
    • İçerik: Matematik konuları, görsel unsurlar içermese de, dokunsal araçlarla desteklenmelidir 4. Örneğin, tam sayılar konusu sayı pulları veya sayı doğrusu ile, doğrusal denklemler ise grafik temsilleri ile anlatılabilir 4.
    • Örnek BEP Planları: Görme engelli öğrenciler için örnek BEP planları, özelegitimyaninda.com gibi sitelerden incelenebilir 3.
    BEP planı hazırlama süreci, özel eğitim öğretmenleri için geliştirilen BEP hazırlama programları ile kolaylaştırılabilir 2.
    Daha detaylı bilgi ve destek için ilgili kurumlara başvurulması önerilir.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Görme engelli öğrencilere hücre nasıl anlatılır?

    Görme engelli öğrencilere hücre konusu, hem dokunsal hem de işitsel yöntemlerle anlatılabilir. Bazı öneriler: 3D hücre modelleri: 3D yazıcılar kullanılarak hücre modelleri üretilebilir. Kabartılmış çizimler: Üzerinde hücre yapılarının kabartılmış çizimlerinin bulunduğu bilgi yaprakları kullanılabilir. Sesli anlatım: Geliştirilen yazılımlara sesli anlatım eklenerek, öğrencilerin hücre ve anatomi bilgilerini işitsel olarak öğrenmeleri sağlanabilir. Braille baskı: Metinler Braille olarak basılabilir. Gerçek nesneler: Gerçek kemik gibi nesnelerden ziyade, 3D modeller kullanılabilir. Ayrıca, biyoloji derslerinde kullanılan materyallerin, öğrencilerin bireysel öğrenme ihtiyaçları ve görme düzeylerine uygun olması önemlidir.

    BEP planı kimler için hazırlanır?

    Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı (BEP), özel eğitim ihtiyacı olan bireyler için hazırlanır. Bu bireyler arasında şunlar yer alır: Otizmli bireyler; Zihinsel yetersizliği olan bireyler; Down sendromlu çocuklar; Dil ve konuşma bozukluğu olan bireyler; Fiziksel engeli bulunan bireyler; Öğrenme güçlüğü (disleksi, disgrafi vb.) olan bireyler. BEP, aynı zamanda okul yaşantısında akademik zorluk yaşayan öğrenciler için de uygulanabilir. BEP, özel gereksinimli bireyin yanı sıra ailesi, sınıf veya branş öğretmeni ve BEP Geliştirme Birimi tarafından hazırlanır.

    Bep planı hangi derslerde yapılır?

    Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) planı, özel gereksinimli öğrencilerin eğitim aldığı tüm derslerde yapılır. BEP, öğrencinin öğrenme ihtiyaçlarına ve hedeflerine uygun olarak tasarlandığı için, iyi olduğu alanlarda plan yapmak doğru olmaz ve eğitim süreci yeterince verimli geçmez. BEP hazırlamak, 1997 yılında yürürlüğe giren 573 sayılı Özel Eğitim Hakkında Kanun Hükmünde Kararname kapsamında yasal zorunluluk teşkil etmektedir.

    BEP planı kimler hazırlar?

    Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) planı, BEP Geliştirme Birimi tarafından hazırlanır. BEP Geliştirme Birimi şu kişilerden oluşur: okul müdürü veya müdür yardımcısı (birim başkanı); öğrencinin velisi; öğrencinin sınıf öğretmeni; öğrencinin dersini okutan alan öğretmenleri; rehber öğretmen/psikolojik danışman; gerektiğinde özel eğitim değerlendirme kurulundan bir üye; öğrenci (mümkünse). Ayrıca, okul dışından uzmanların görüşlerine ihtiyaç duyulması halinde öğrencinin destek aldığı kişiler (fizyoterapist, psikolog vb.) BEP geliştirme birimi toplantılarına davet edilebilir.

    Engelli öğrenciler için hangi yaklaşım?

    Engelli öğrenciler için uygulanabilecek bazı yaklaşımlar şunlardır: Kaynaştırma Eğitimi: Engelli öğrencilerin, destek hizmetleri sağlanarak normal sınıf ortamında eğitim almasıdır. Erişilebilir Kampüs ve Derslikler: Fiziksel erişilebilirlik, ders materyallerinin erişilebilir formatta sunulması ve özel oturma düzenlemeleri yapılması gibi önlemler alınmalıdır. Sosyal Beceri Eğitimleri: Akran aracılı öğretim ve işbirlikli öğrenme gibi yöntemlerle engelli öğrencilerin sosyal becerilerinin geliştirilmesi sağlanabilir. Bireysel Destek: Engelli öğrencilerin özel destek ihtiyaçlarını belirlemek ve bu ihtiyaçlara yönelik bireysel planlar geliştirmek önemlidir. Bu yaklaşımların etkin bir şekilde uygulanabilmesi için, engelli öğrencilerin ihtiyaçlarının geniş bir yelpazede değerlendirilmesi ve her bir öğrenciye bireysel olarak yaklaşılması önerilir.

    Görme engelli öğrenciler neden kaynaştırma ortamlarında zorlanır?

    Görme engelli öğrenciler, kaynaştırma ortamlarında çeşitli nedenlerle zorluk yaşayabilirler: 1. Fiziksel Çevre: Genel eğitim okullarının fiziki yapısı, görme engelli öğrencilerin ihtiyaçlarına göre düzenlenmemiş olabilir; dik merdivenler, dar koridorlar ve uygun olmayan tuvaletler gibi engeller kaynaştırmayı zorlaştırır. 2. Eğitim Materyallerine Erişim: Ders kitapları ve yardımcı kaynaklar, görme engelli öğrencilerin erişebileceği formatlarda sunulmayabilir; bu durum öğrenme sürecini olumsuz etkiler. 3. Öğretmen Tutumları: Öğretmenlerin kaynaştırmaya yönelik olumsuz tutumları, destek hizmetlerinin yetersizliği ve özel gereksinimli öğrencilerle çalışma konusunda donanımsızlıkları, öğrencilerin entegrasyonunu zorlaştırır. 4. Sosyal Uyum: Görme engelli öğrencilerin, akranlarıyla etkili iletişim kurmakta ve sosyal çevreye uyum sağlamakta zorlanmaları, kaynaştırma ortamlarında izolasyon hissetmelerine neden olabilir.

    Görme engelliler için hangi semboller kullanılır?

    Görme engelliler için kullanılan bazı semboller şunlardır: 1. Kabartma Yazı (Braille Alfabesi): Görme engellilerin dokunarak okudukları yazı sistemidir. 2. Sesli Fonksiyonlar: Trafik lambalarında yeşil ışık süresince "bip-bip" şeklinde sesle yayaların geçebileceğinin işaret edilmesi gibi. 3. Yer Kabartmaları: Yolda doğru şeritte veya kaldırımda yürüyebilmeyi teşvik eden, yerden kabartmalı ayakkabı ile hissedilebilecek boyutta işaretler. 4. Beyaz Baston: Görme engelli kişileri belirten evrensel bir sembol olarak kabul edilir. 5. Sesli Açıklama: TV, video ve filmler için sesli açıklama hizmeti.