• Buradasın

    Eski Türklerde eğitim nasıldı?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Eski Türklerde eğitim, toplumsal bir görev olarak kabul edilmiştir 1. Temel eğitim anlayışları şu şekilde özetlenebilir:
    1. Mesleki Eğitim: Hayvancılık ve tarımla uğraşan Türkler, savaşçı bir karaktere sahip olduklarından, çadır, kürk, halı, kilim, madeni eşya ve silah yapımına önem vermişlerdir 14. Bu tür eğitimler, usta-çırak ilişkisi içinde gerçekleştirilmiştir 1.
    2. Genel Eğitim: Şiir, atasözü gibi sözlü edebiyat ürünleri, halk eğitiminde önemli bir rol oynamıştır 2. Ayrıca, töreye dayalı olarak, çocuklara ana-baba ve büyüklerine saygılı olmaları, bağımsız ve özgür olmaları gibi değerler öğretilmiştir 34.
    3. Askeri Eğitim: Sürekli savaş tehlikeleri ile karşı karşıya oldukları için, her Türk'ün askeri eğitimden geçmesi zorunlu hale gelmiştir 14. Çocuklar, çocukluk çağlarında oynadıkları oyunlarla askeri eğitimlerine başlamışlardır 1.
    4. Din Eğitimi: Şaman ve kam adı verilen din adamları, halkı eğitmek için dini tören ve ayinler düzenlemiştir 4. Ayrıca, iktidarın varlığını güçlendirmek için dini motifler kullanılmıştır 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Eski Türklerde töre ne demek?

    Eski Türklerde "töre", bir toplumda yazılı olmayan, gelenekleşmiş kanun ve kurallar bütünü anlamına gelir. Törenin özellikleri: - Sözlü olarak gelişmiştir ve herkes tarafından bilinmesi ve uyulması zorunludur. - Dört değişmez ilkesi vardır: eşitlik, insanlık, iyilik ve adalet. - Kaynakları, halk, kurultay ve hakan tarafından alınan kararlardır. - Ceza sistemi sert olup, devlete isyan, adam öldürme, hırsızlık gibi suçlar idamla cezalandırılmıştır.

    Türk Eğitim Tarihi'nin amacı nedir?

    Türk Eğitim Tarihi'nin amacı, Türk toplumunun tarihsel süreç içinde var olmasıyla birlikte yapılan eğitim etkinlikleri hakkında bilgi vermektir. Bu dersin diğer amaçları ise şunlardır: - İlk Türk devletlerinden günümüze kadar var olan Türk toplumlarında uygulanan eğitim faaliyetlerini yeni nesle aktarmak; - Eğitimin sosyal fonksiyonunu yerine getirmek; - Eğitim tarihimizi araştırarak, eğitim anlayış ve uygulamalarımızı incelemek, dönemsel özellikleri ve zaman içindeki farklılıkları belgelemek.

    Eski Türklerde devlet geleneği ve teşkilatı nedir?

    Eski Türklerde devlet geleneği ve teşkilatı şu şekilde özetlenebilir: 1. Devlet Anlayışı: Türkler, devlete "il" demişlerdir ve bu kelime aynı zamanda barış anlamına da gelmiştir. 2. Hükümdarlık: Hükümdar, "kağan", "han", "hakan" gibi unvanlar kullanırdı. 3. Devlet Teşkilatı: Devlet, ikili teşkilat anlayışına göre yönetilirdi. 4. Ordu: Türkler, güçlü ordulara sahip olmalarıyla tanınırlardı. 5. Sosyal Yapı: Türk devletlerinde halk sınıflara ayrılmamış, fertler özel mülkiyet hakkına sahip olmuştur.

    Eski okullarda eğitim nasıldı?

    Eski okullarda eğitim, farklı medeniyetlerde çeşitli şekillerde gerçekleşmiştir: 1. Mısır: Eğitim, din ve inançların etkisiyle şekillenmiştir. 2. Çin: Eğitim, halkın mutluluğu ve toplumsal düzenin ön plana çıkarıldığı bir anlayıştaydı. 3. Yunanistan: Eğitimin özü, "kahramanlık" ideali etrafında toplanmıştı. 4. Sümer: Sadece varlıklı ailelerin erkek çocukları okula gidebilirdi.

    Eski Türklerde oguş nedir?

    Oguş, Eski Türkçede "aile" anlamına gelen bir terimdir.

    Eski Türk insanı nasıldı?

    Eski Türk insanı, göçebe bir yaşam tarzı sürmekteydi ve avcılık, hayvancılık önemli geçim kaynaklarıydı. Sosyal yapıları şu şekildeydi: - Aile: Temel yapı taşı aileydi ve genellikle çekirdek aile (anne, baba ve çocuklar) şeklindeydi. - Urug: Akrabalık bağlarıyla bağlı ailelerin bir araya gelmesiyle oluşan sosyal bir birlikti. - Boy: Urugların bir araya gelmesiyle oluşan topluluktu ve her boyun başında bir boy beği bulunurdu. Dini inançları Gök Tanrı dini ve Şamanizm etrafında şekillenmişti. Askeri yapıları ise ordu-millet anlayışına dayanmaktaydı ve kadınlar da dahil olmak üzere herkes savaşçı olarak yetişmekteydi.