• Buradasın

    Eski Türklerde eğitim nasıldı?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Eski Türklerde eğitim, yaşam biçimlerinin etkisiyle şekillenmiş ve örgün, özel sınıflarda değil, yaygın eğitim şeklinde gerçekleşmiştir 25.
    Bazı özellikler:
    • Toplum normları: Eğitimde toplum normlarının yeri büyüktür 5.
    • Mesleki eğitim: Mesleki eğitim önemli bir yer tutar 5.
    • Alp insan tipi: Eğitim, cesur ve bilge kişileri yetiştirmeye yöneliktir 35.
    • Cinsiyet ayrımı: Eğitimde cinsiyet ayrımı gözetilmez 34.
    • Töreler: Eğitimde töreler önemli bir rol oynar 3.
    • Edebi eserler: Edebi eserlerin öğretici bir amacı vardır 3.
    • Yazılı belgeler: En eski yazılı belgeler bu döneme aittir 3.
    İslamiyet'in kabulünden sonra, medrese adı verilen planlı ve düzenli eğitim kurumları ortaya çıkmıştır 345.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Eski okullarda eğitim nasıldı?

    Eski okullarda eğitim, farklı medeniyetlerde çeşitli şekillerde gerçekleşmiştir: 1. Mısır: Eğitim, din ve inançların etkisiyle şekillenmiştir. 2. Çin: Eğitim, halkın mutluluğu ve toplumsal düzenin ön plana çıkarıldığı bir anlayıştaydı. 3. Yunanistan: Eğitimin özü, "kahramanlık" ideali etrafında toplanmıştı. 4. Sümer: Sadece varlıklı ailelerin erkek çocukları okula gidebilirdi.

    Türk Eğitim Tarihi'nin amacı nedir?

    Türk Eğitim Tarihi'nin amacı, en eski tarihlerden günümüze kadar Türk milletinin ürettiği, benimsediği ve geliştirdiği eğitim ve öğretimle ilgili düşünceleri, kurumları ve uygulamaları ortaya koymak, insan yetiştirme düzenini ve yetiştirilmeye çalışılan insan tipini araştırmaktır. Ayrıca, Türk Eğitim Tarihi'nin amaçları arasında: Bugünkü eğitim sorunlarına çözüm bulabilmek için geçmişten ders çıkarıp çıkarılamayacağını tartışmak; Eğitimin toplumsal mutluluk veya mutsuzluk ile ilişkisini incelemek; Eğitim politikalarını belirlemek ve geliştirmek yer alır.

    Eski Türklerde oguş nedir?

    Eski Türklerde oguş, "aile" anlamına gelir. Ayrıca, "oguş" kelimesinin diğer anlamları şunlardır: kabile; boy; soy; akraba; nesil. "Oguş" kelimesi, Orhun Kitabeleri ve "Divanü Lûgat-it-Türk" gibi kaynaklarda da yer alır.

    Eski Türklerde töre ne demek?

    Eski Türklerde töre, bir toplumda yazılı olmayan, gelenekleşmiş kanun ve kuralların bütünüdür. Töre kelimesinin diğer anlamları arasında ise şu tanımlar yer alır: yasa; düzen; gelenek; örf; ayin; tören. Töre, Türklerin devlet hukukunu, ahlaki değerlerini, dinî inançlarını ve sosyal hayatı düzenleyen, hukukî ve sosyal değer kazanmış davranış kalıplarını ihtiva eden mecburi kuralların bir bütünüdür. Törenin oluşumu, eski Orta Asya Türk toplumlarında üç yolla gerçekleşebilmekteydi: 1. Kağanlarca konulan kurallar; 2. Kurultaylarda alınan kararlar; 3. Toplum içinde kendiliğinden, yavaş yavaş ortaya çıkan gelenek-görenek kuralları, yani "Yosun Hukuku". Töre, başta kağan ve üst yöneticiler olmak üzere toplumun her ferdini bağlayan ve herkesin uyması zorunlu olan değerler ve kurallar bütünü olarak bir kutsallığa sahipti.

    Eski Türklerde devlet geleneği ve teşkilatı nedir?

    Eski Türklerde devlet geleneği ve teşkilatı şu şekilde özetlenebilir: Devlet Anlayışı: Devlet, "el" veya "il" olarak adlandırılırdı ve "töre" (yazılı olmayan kanun) ile birlikte düşünülürdü. Devletin Unsurları: Devlet, "halk", "ülke", "hâkimiyet" ve "teşkilat" unsurlarından oluşurdu. Yönetim: Kağan, devletin başıydı ve iç-dış siyaset, savaş ve barış kararları alırdı. Teşkilat: Devlet, ikili teşkilata göre yönetilirdi; asıl hükümdar doğuyu, kardeşi yabgu ise batıyı yönetirdi. Ordu: Ordu, onlu sisteme göre örgütlenmişti ve herkes savaşa hazırdı. Sosyal Yapı: Sınıflı bir yapı yoktu, herkes askerdi ve "kul" kelimesi devlete hizmet anlamında kullanılırdı.

    Eski Türk insanı nasıldı?

    Eski Türk insanı, çeşitli özelliklere sahipti: Toplumsal Yapı: Toplum, "beyler" (idare edenler) ve "halk" (idare edilenler) olarak ikiye ayrılırdı. İnanç: Eski Türkler, doğa ruhlarına inanırlardı. Yaşam Biçimi: Türkler, genellikle atlı bir yaşam sürerdi; çocuklar önce ata biner, sonra yürümeyi öğrenirlerdi. Kadın Hakları: Kadınlar toplumda izole değildi ve erkeklerle eşit kabul edilirdi. Ahlaki Değerler: Toplum, güçlü bir ahlaki yapıya sahipti; zina gibi davranışlar ağır cezalarla karşılanırdı. Töre: Toplum, yazılı olmayan kanun niteliğindeki "töre" ile yönetilirdi.