• Buradasın

    Eleştirel pedagoji dergisi sayı konusu nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Eleştirel Pedagoji dergisinin son sayı konularından bazıları şunlardır:
    • 77. sayı (Mart 2025) 1. Bu sayıda, eleştirel pedagojinin kavramsal dünyası çeşitli sorun alanlarından ele alınmıştır 1. Ayrıca, öğrenci intiharları ve savaş gibi konular da tartışılmıştır 1.
    • 2. sayı 2. Bu sayının dosya konusu "Eğitimde Dinselleşme"dir 2.
    • 53. sayı (2017) 3. Bu sayı, "laik eğitim" çağrısıyla çıkmıştır 3.
    Derginin sonraki sayılarında ele alacağı konular arasında "ekonomik krizin eğitime etkisi" ve "küresel kriz" bulunmaktadır 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Pedagoji ne anlama gelir?

    Pedagoji veya çocuk bilimi, çocuklarda davranış bozuklukları ve kökenini araştıran bilim dalıdır. Aynı zamanda eğitim bilimi olarak da adlandırılır. Pedagojinin diğer anlamları: - Öğrenme kuramları, öğretim yöntemleri, çocuk gelişimi ve eğitim psikolojisi gibi alanları kapsayan eğitim bilimi; - Öğretmenlik, rehberlik, özel eğitim gibi mesleklerde kullanılan bilimsel disiplin.

    Pedagoji ne iş yapar?

    Pedagoglar, çocukların ve gençlerin eğitim ve gelişim süreçlerini destekler, olası sorunlara yönelik çalışmalar yürütür ve ailelere rehberlik eder. Bazı görevleri: Eğitim programlarının planlanması ve uygulanması. Psikolojik destek sağlanması. Ailelere rehberlik yapılması. Öğretmenlerle işbirliği yapılması. Özel gereksinimli çocuklarla çalışılması. Sosyal becerilerin geliştirilmesi. Bilirkişilik. Pedagoglar, okullarda, hastanelerde, çocuk mahkemelerinde, kreşlerde ve özel sektörde çeşitli kurumlarda çalışabilir.

    Eleştirel pedagoji dergisi ne zaman kuruldu?

    Eleştirel Pedagoji dergisinin ilk sayısı Ocak 2009 tarihinde çıkmıştır. Ancak, derginin öncülleri arasında, 2006-2008 yılları arasında yayımlanan ve genel yayın yönetmenliğini Ünal Özmen'in yaptığı Zil ve Teneffüs dergisi de bulunmaktadır.

    Eleştirel eğitim dergisi nedir?

    Eleştirel eğitim dergisi, eşitlikçi, özgürlükçü, hiyerarşi karşıtı ve ekolojist bir eğitim anlayışını geliştirmek ve uygulanabilir hale getirmek amacıyla yayımlanan, katılımcı ve kolektif üretimi önceleyen, demokratik bir yayındır. Eleştirel Pedagoji Dergisi, bu tanıma örnek olarak verilebilir.

    Eleştirel yaklaşım ne zaman ortaya çıktı?

    Eleştirel yaklaşım, köken itibariyle Karl Marx'a (1818-1883) dayandırılır ve 1930'lu yıllarda Frankfurt Okulu ile birlikte Batı Marksizmi çerçevesinde gelişmiştir. Ayrıca, eleştirel yaklaşımın temelleri, 19. yüzyılda sosyolojinin bir disiplin olarak ortaya çıkmasıyla birlikte sosyolojik eleştiri ile de atılmıştır.

    Eleştirel pedagoji nedir?

    Eleştirel pedagoji, eğitimin politik bir amaca hizmet ettiğini unutmadan, diyalojik ve sevgiye dayalı bir yöntem ile özgürleşmenin bir aracı olarak kullanılabileceğine inanan bir eğitim felsefesidir. Eleştirel pedagojinin temel özellikleri: Toplumsal adalet ve eşitlik: Toplumsal ve eğitimsel adalet ve eşitlik anlayışına dayanır. Öğrenci aktifliği: Öğrencilerin kendi öğrenme süreçlerinin öznesi olmasını amaçlar. Eleştirel bilinç: Bireylerin eleştirel bilinç geliştirmelerini ve baskıcı toplumsal koşullara meydan okumalarını hedefler. Alternatif eğitim modelleri: Neoliberal ve muhafazakar politikaların etkilerini eleştirerek, özgürlükçü ve alternatif eğitim modelleri geliştirmeyi amaçlar. Bütünsel yaklaşım: Eğitimin sosyal, kültürel, ekonomik gibi geniş bir etkileşim alanı içinde olduğunu savunur.

    Eleştirel eğitim felsefesi ve eleştirel pedagoji arasındaki fark nedir?

    Eleştirel eğitim felsefesi ve eleştirel pedagoji arasındaki temel fark, eleştirel felsefenin daha geniş bir eğitim perspektifine sahip olması ve eleştirel pedagojinin bu felsefenin bir uygulaması olmasıdır. Eleştirel eğitim felsefesi, klasik ve analitik eğitim felsefelerine tepki olarak ortaya çıkmış, mevcut eğitim anlayışlarının hatalarını ve amaçlarını sorgulayan bir yaklaşımdır. Eleştirel pedagoji ise, eleştirel eğitim felsefesinin eğitim uygulamalarına yansımasıdır. Özetle, eleştirel eğitim felsefesi daha teorik ve genel bir çerçeve sunarken, eleştirel pedagoji bu çerçevenin eğitim kurumlarında nasıl uygulanacağını gösterir.