Buradasın
Ekpss/kura ile engelli kamu personeli yerleştirme nasıl yapılır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
EKPSS/Kura ile Engelli Kamu Personeli Yerleştirme, aşağıdaki adımlarla gerçekleştirilir:
- Başvuru:
- EKPSS başvuruları, adayların ikamet ettiği yerleşim yerinin bağlı olduğu il veya ilçe Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı müdürlüklerine şahsen yapılır 2.
- Başvuru sırasında engelli sağlık kurulu raporu, diploma veya mezuniyet belgesi, kimlik belgesi (nüfus cüzdanı veya pasaport) gibi belgeler gereklidir 2.
- Birden fazla öğrenim düzeyine sahip bireyler, yalnızca en yüksek öğrenim düzeyinden başvuru yapabilir 2.
- Sınav veya Kura:
- Sınav: Ortaöğretim, ön lisans ve lisans mezunları sınava girebilir 12. Sınav, genel yetenek ve genel kültür sorularını içerir 4.
- Kura: Eğitim düzeyi ilkokul, ortaokul veya özel eğitim iş uygulama merkezi mezunu olanlar kura yöntemiyle yerleştirilir 12. Kura başvuruları, ÖSYM tarafından duyurulan tarihlerde yapılır ve her dört yılda bir alınır 2.
- Tercih ve Yerleştirme:
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: