• Buradasın

    Eğitimin felsefi sosyal ve tarihi temelleri yüksek lisans kaç yıl?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Eğitimin Felsefi, Sosyal ve Tarihi Temelleri yüksek lisans programı genellikle 2 yıl sürer. Bu süre, tezli programlar için geçerlidir ve ilk yıl gerekli derslerin tamamlanmasına, ikinci yıl ise tez çalışmalarına ayrılır 23.
    Tezsiz programlar ise genellikle 1 yıl sürer ve 30 ulusal kredi ile 90 AKTS kredisinden oluşur 1.
    Program süresi, üniversiteye ve programın yapısına göre değişiklik gösterebilir.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Eğitim Felsefesi ve Tarihi yüksek lisans mezunu ne iş yapar?

    Eğitim Felsefesi ve Tarihi yüksek lisans mezunları, çeşitli alanlarda çalışma fırsatlarına sahiptir: Akademik ve araştırma alanları: Üniversitelerde eğitim felsefesi dersleri verebilir veya araştırma projelerinde yer alabilirler. Eğitim kurumları ve politika oluşturma kuruluşları: Eğitim politikası, eğitim yönetimi, öğretmen eğitimi gibi alanlarda danışmanlık yapabilirler. Eğitim tarihi ve toplumsal değişim: Eğitim tarihi ve toplumsal değişim arasındaki ilişkiyi inceleyen akademik çalışmalarda yer alabilirler. Yayıncılık: Eğitim dergilerinde yayın yapabilirler. Özel sektör: Felsefi bakış açısını kullanarak eğitim sistemlerinin ve pratiklerinin iyileştirilmesine katkıda bulunabilirler. Mezunların iş imkanları, sahip oldukları yetenekler, mezuniyet sonrası tercihleri ve eğitim aldıkları üniversitenin sunduğu olanaklara göre değişiklik gösterebilir.

    Eğitimin felsefi temelleri nelerdir?

    Eğitimin felsefi temelleri şu ana akımlar etrafında şekillenir: 1. İdealizm: Eğitimin amacı, öğrencilere mutlak gerçeği ve ruhsal gerçekliği kavramalarını sağlamaktır. 2. Realizm: Öğrencilere nesnel gerçeklikleri öğretmeyi amaçlar. 3. Pragmatizm: Eğitimi deneyimci bir süreç olarak görür. 4. Varoluşçuluk: Eğitimin amacı, insanın varoluşunu farkında olmasını, kendini tanımasını ve varoluşunu gerçekleştirmesini sağlamaktır. 5. Natüralizm: Eğitim hedeflerini belirlerken, doğaya ve insan doğasına bakmayı savunur.