• Buradasın

    Eğitimde program geliştirme Selahattin Ertürk ne anlatıyor?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Selahattin Ertürk'ün "Eğitimde Program Geliştirme" kitabında, eğitim sürecinde program geliştirmenin temel unsurları ve aşamaları ele alınmaktadır 124.
    Kitapta anlatılan bazı konular şunlardır:
    • Eğitim hedefleri: Eğitimin amaçları belirlenir ve bu amaçlar, gözlenebilir kritik davranışlarla tanımlanır 14.
    • Eğitim durumları: Hedeflere ulaşmak için uygun eğitim yaşantıları ve öğrenme ortamları planlanır 14.
    • Değerlendirme: Davranışların öğrenme derecesi testlerle ölçülür 4.
    • Program geliştirme modelleri: Eğitimde program geliştirmenin teorik temelleri ve çeşitli modeller incelenir 2.
    • Öğretmenin rolü: Öğretmenlerin program geliştirme sürecindeki görev ve sorumlulukları ele alınır 2.
    Ertürk, kitabında İngilizce kavramlara Türkçe karşılıklar önererek eğitim bilim dilinin zenginleşmesine katkı sağlamıştır 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Eğitim programı ögeleri nelerdir?

    Eğitim programı ögeleri dört ana başlık altında toplanır: 1. Hedef. 2. İçerik. 3. Eğitim Durumları. 4. Değerlendirme.

    Eğitimde program geliştirme vize konuları nelerdir?

    Eğitimde program geliştirme vize konuları genellikle şunları içerir: Eğitim programı ve öğeleri. Program geliştirme modelleri. Hedeflerin aşamalı sınıflaması. İhtiyaç belirleme yaklaşımları ve teknikleri. İçerik düzenleme yaklaşımları. Ayrıca, eğitimde program değerlendirme modelleri de vize konuları arasında yer alabilir.

    Eğitim planlama sistemi nedir?

    Eğitim planlama sistemi, bir organizasyonun çalışanlarına yönelik eğitim süreçlerini planlamak, takip etmek, yönetmek ve değerlendirmek amacıyla kullanılan bir yazılım veya sistemdir. Bu sistemlerin temel özellikleri şunlardır: Eğitim ihtiyaç analizi: Çalışanların mevcut bilgi ve beceri düzeylerini değerlendirerek eğitim ihtiyaçlarını belirler. Eğitim programları oluşturma: Belirlenen ihtiyaçlara göre özelleştirilmiş eğitim programları oluşturur. Eğitim takvimi ve planlama: Eğitim programlarını bir takvim üzerinde planlar ve tarihleri, saatleri ve yerleri organize eder. Katılım takibi: Çalışanların eğitimlere katılımını takip eder. Online eğitim yönetimi: Çevrimiçi eğitim kaynaklarını yönetme yeteneği sunar. Eğitim değerlendirme ve geri bildirim: Eğitim programlarının etkinliğini değerlendirmek için çeşitli araçlar ve geri bildirim mekanizmaları sağlar. Maliyet yönetimi: Eğitim programlarının maliyetlerini yönetir ve bütçeleme yapar. Yetkinlik ve sertifikasyon yönetimi: Çalışanların kazandıkları yetkinlikleri ve tamamladıkları sertifikaları kaydeder.

    BEP ve bireyselleştirilmiş eğitim programı aynı şey mi?

    Evet, BEP (Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı) ve bireyselleştirilmiş eğitim programı aynı anlama gelir. BEP, özel eğitim ihtiyacı olan bireyler için özel olarak geliştirilen ve ebeveynler tarafından onaylanan bir eğitim programıdır.

    Bireyselleştirilmiş eğitim programı nedir?

    Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP), özel eğitim ihtiyacı olan bireylerin eğitsel gereksinimlerini en üst düzeyde karşılamak amacıyla hazırlanmış yazılı bir dokümandır. BEP'in bazı özellikleri: Öğrenciye özel hazırlık: BEP, bireyin öğrenme ihtiyaçları, yetenekleri ve ilgi alanlarına göre tasarlanır. Yasal zorunluluk: Türkiye'de 1997 yılında yürürlüğe giren 573 sayılı Kanun Hükmünde Kararname ile yasal bir zorunluluk haline gelmiştir. Ekip çalışması: BEP, özel eğitim öğretmenleri, sınıf öğretmenleri, rehber öğretmenler, veliler ve gerektiğinde diğer uzmanların iş birliğiyle hazırlanır. Dinamik yapı: BEP, öğrencinin eğitim hayatı boyunca rehberlik eder ve düzenli olarak gözden geçirilir. BEP'in amacı, özel gereksinimli bireylerin günlük yaşamda ve akademik olarak başarılı olmalarını sağlamaktır.

    Eğitim program geliştirme hangi derslerde değerlendirilir?

    Eğitim program geliştirme konuları, aşağıdaki derslerde değerlendirilir: 1. Öğretimde Planlama ve Değerlendirme: Bu ders, eğitim programlarının geliştirilmesi, uygulanması ve değerlendirilmesi süreçlerini kapsar. 2. Program Geliştirme: Bu ders, eğitim programlarının hedef, içerik, öğrenme-öğretme süreci ve değerlendirme öğeleri arasındaki ilişkileri inceler. 3. Eğitim Bilimleri: Genel olarak eğitim programlarının tasarımı ve geliştirilmesi, eğitim bilimlerinin bir parçası olarak ele alınır.

    Eğitim ve öğretimin temel ilkeleri nelerdir Türk Milli Eğitim Sistemi?

    Türk Milli Eğitim Sistemi'nin temel ilkeleri, 1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu'nda yer almaktadır ve 14 tanedir. Bu ilkeler şunlardır: 1. Genellik ve eşitlik. 2. Ferdin ve toplumun ihtiyaçları. 3. Yöneltme. 4. Eğitim hakkı. 5. Fırsat ve imkan eşitliği. 6. Süreklilik. 7. Atatürk inkılap ve ilkeleri ve Atatürk milliyetçiliği. 8. Demokrasi eğitimi. 9. Laiklik. 10. Bilimsellik. 11. Planlılık. 12. Karma eğitim. 13. Okul ve ailenin işbirliği. 14. Her yerde eğitim.