• Buradasın

    Eğitimde program geliştirme Selahattin Ertürk ne anlatıyor?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Selahattin Ertürk'ün "Eğitimde Program Geliştirme" adlı kitabında, eğitimde program geliştirmenin teorik temelleri ve pratik uygulamaları ele alınmaktadır 13.
    Kitapta anlatılan konular arasında:
    • Düzenli eğitim durumları geliştirme ve öğretmen 13. Eğitim sürecinde öğretmenin rolü ve eğitim durumlarının nasıl planlanması gerektiği üzerinde durulmaktadır.
    • Eğitimde hedefler sorunu 1. Hedeflerin belirlenmesi ve bu hedeflerin işevuruk biçimde tanımlanması konuları işlenmektedir.
    • Öğrenme yaşantıları ve eğitim durumları 13. Öğrenme yaşantılarının nasıl oluşturulacağı ve bu yaşantıların eğitim durumlarına nasıl entegre edileceği açıklanmaktadır.
    • Değerlendirme 13. Eğitim sürecinin ve öğrencilerin başarılarının nasıl değerlendirileceği ele alınmaktadır.
    Ayrıca, kitapta ingilizce kavramlara Türkçe karşılıklar önerilerek Türkçe eğitim-bilim dilinin zenginleştirilmesi de amaçlanmıştır 13.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Eğitim program geliştirme hangi derslerde değerlendirilir?

    Eğitim program geliştirme konuları, aşağıdaki derslerde değerlendirilir: 1. Öğretimde Planlama ve Değerlendirme: Bu ders, eğitim programlarının geliştirilmesi, uygulanması ve değerlendirilmesi süreçlerini kapsar. 2. Program Geliştirme: Bu ders, eğitim programlarının hedef, içerik, öğrenme-öğretme süreci ve değerlendirme öğeleri arasındaki ilişkileri inceler. 3. Eğitim Bilimleri: Genel olarak eğitim programlarının tasarımı ve geliştirilmesi, eğitim bilimlerinin bir parçası olarak ele alınır.

    Eğitim ve öğretimin temel ilkeleri nelerdir Türk Milli Eğitim Sistemi?

    Türk Milli Eğitim Sistemi'nin eğitim ve öğretimin temel ilkeleri şunlardır: 1. Genellik ve Eşitlik: Eğitim kurumları herkese açıktır ve hiçbir kişiye, aileye veya sınıfa imtiyaz tanınamaz. 2. Ferdin ve Toplumun İhtiyaçları: Milli eğitim hizmeti, vatandaşların istek ve kabiliyetleri ile toplumun ihtiyaçlarına göre düzenlenir. 3. Yöneltme: Fertler, ilgi, istidat ve kabiliyetleri doğrultusunda çeşitli programlara veya okullara yöneltilerek yetiştirilir. 4. Eğitim Hakkı: İlköğretim görmek her Türk vatandaşının hakkıdır ve vatandaşlar, ilgi ve kabiliyetleri ölçüsünde diğer eğitim kurumlarından yararlanır. 5. Fırsat ve İmkan Eşitliği: Eğitimde kadın ve erkek herkese fırsat ve imkan eşitliği sağlanır. 6. Süreklilik: Fertlerin genel ve mesleki eğitimleri hayat boyunca devam eder. 7. Atatürk İnkılap ve İlkeleri ve Atatürk Milliyetçiliği: Eğitim faaliyetlerinde Atatürk inkılap ve ilkeleri ve Anayasada ifadesini bulan Atatürk milliyetçiliği temel olarak alınır. 8. Bilimsellik: Ders programları ve eğitim metotları, bilimsel ve teknolojik esaslara göre sürekli olarak geliştirilir. 9. Planlılık: Milli eğitim, kalkınma hedeflerine uygun olarak planlanır ve gerçekleştirilir.

    Eğitim programı ögeleri nelerdir?

    Eğitim programı ögeleri dört ana başlık altında toplanır: 1. Hedef. 2. İçerik. 3. Eğitim Durumları. 4. Değerlendirme.

    Eğitimde program geliştirme vize konuları nelerdir?

    Eğitimde program geliştirme vize konuları şunlardır: 1. Eğitim İle İlgili Temel Kavramlar. 2. Türk Eğitim Sistemi. 3. Eğitimde Program Kavramı ve Program Türleri. 4. Program Geliştirme ve Program Geliştirmenin Kuramsal Temelleri. 5. Program Geliştirme Yaklaşım, Model ve Tasarımları. 6. Program Tasarısının Hazırlanması. 7. Programın Denenmesi, Değerlendirilmesi ve Programa Süreklilik Kazandırılması. 8. Eğitim Öğretimde Planlama. 9. Sınıf Yönetimi. 10. Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı.

    Bireyselleştirilmiş eğitim programı nedir?

    Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP), özel eğitim gerektiren öğrenciler için hazırlanan, öğrencinin bireysel ihtiyaçlarına göre tasarlanmış bir eğitim programıdır. BEP'in temel bileşenleri şunlardır: 1. Öğrencinin Mevcut Beceri Seviyesi: Çocuğun tüm ilgi alanlarındaki mevcut performans ve becerilerinin tanımı. 2. Yıllık Hedefler: Öğrencinin gelecek yıl akademik ve fonksiyonel becerileri de içeren ne öğrenmesi gerektiğinin belirlenmesi. 3. İlerlemenin Takibi: Amaç ve hedeflere yönelik ilerlemenin nasıl ölçüleceğinin açıklanması. 4. Özel Eğitim Hizmetleri: Öğrencinin özel ihtiyaçlarına uygun olarak tasarlanmış özel eğitim programının tanımı. 5. Hizmetlerin Süresi: Önerilen hizmetlerin başlangıç ve bitiş tarihlerinin belirlenmesi. 6. Genel Eğitim Programlarına Katılma: Çocuğun genel eğitim programlarındaki çocuklarla ne ölçüde ve nasıl katılacağının planlanması. 7. Test Uyarlamaları: Öğrenci için ne tür testlerin kullanılacağının ve neden gerekli olduğunun açıklanması. 8. Geçiş Beyanı: Öğrencinin mezuniyet sonrası programı için ölçülebilir hedefler ve bu hedeflere ulaşmak için gereken hizmetlerin tanımı.

    BEP ve bireyselleştirilmiş eğitim programı aynı şey mi?

    Evet, BEP (Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı) ve bireyselleştirilmiş eğitim programı aynı şeyi ifade eder.

    Eğitim planlama sistemi nedir?

    Eğitim planlama sistemi, bir organizasyonun çalışanlarına yönelik eğitim süreçlerini planlamak, takip etmek, yönetmek ve değerlendirmek amacıyla kullanılan bir yazılım veya sistemdir. Bu sistemlerin temel özellikleri şunlardır: Eğitim ihtiyaç analizi: Çalışanların mevcut bilgi ve beceri düzeylerini değerlendirerek eğitim ihtiyaçlarını belirler. Eğitim programları oluşturma: Belirlenen ihtiyaçlara göre özelleştirilmiş eğitim programları oluşturur. Eğitim takvimi ve planlama: Eğitim programlarını bir takvim üzerinde planlar ve tarihleri, saatleri ve yerleri organize eder. Katılım takibi: Çalışanların eğitimlere katılımını takip eder. Online eğitim yönetimi: Çevrimiçi eğitim kaynaklarını yönetme yeteneği sunar. Eğitim değerlendirme ve geri bildirim: Eğitim programlarının etkinliğini değerlendirmek için çeşitli araçlar ve geri bildirim mekanizmaları sağlar. Maliyet yönetimi: Eğitim programlarının maliyetlerini yönetir ve bütçeleme yapar. Yetkinlik ve sertifikasyon yönetimi: Çalışanların kazandıkları yetkinlikleri ve tamamladıkları sertifikaları kaydeder.