• Buradasın

    Eğitim ve davranış bilimlerinde tek-denekli araştırmalar nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Eğitim ve davranış bilimlerinde tek-denekli araştırmalar, bir veya birkaç denekten standart koşullar altında yinelenen ölçümler alınarak bir uygulamanın etkinliğinin her bir denekte kendi içinde değerlendirildiği araştırmalardır 12.
    Bu tür araştırmalarda bağımsız değişken üç grupta toplanır:
    1. Davranış öncesi öğretimsel stratejiler (örneğin, yanlışsız öğretim yöntemleri) 12.
    2. Ortam düzenlemeleri (öğretim yapılan ortamın düzenlenmesi) 12.
    3. Davranış sonrası öğretimsel stratejiler (örneğin, pekiştireç kullanımı, hata düzeltmesi) 12.
    Özellikleri:
    • Yinelenen ölçümler: Standart koşullarda sürekli veri toplanır 12.
    • Başlama düzeyi evresi: Bağımsız değişkenin uygulanmadan önceki sıklık, süre veya düzeyini belirlemek için veriler toplanır 12.
    • Yineleme: Araştırmanın bulguları, benzer özellikte denekler ve ortamlarda elde edilmelidir 23.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:
  • Konuyla ilgili materyaller

    Betimsel ve deneysel araştırma desenleri arasındaki fark nedir?

    Betimsel ve deneysel araştırma desenleri arasındaki temel farklar şunlardır: 1. Betimsel Araştırma: Bir fenomeni veya incelenen bir grubu tanımlamayı ve karakterize etmeyi amaçlar. 2. Deneysel Araştırma: Değişkenlerin araştırmacı tarafından manipüle edilmesiyle neden-sonuç ilişkilerini incelemeyi içerir.

    Tek denek ve gruplu araştırma arasındaki fark nedir?

    Tek denekli ve gruplu araştırmalar arasındaki fark, gözlem birimi ve denek sayısına göre belirlenir. Tek denekli araştırmalar, genellikle tek bir denek üzerinden farklı zamanlarda veri toplanmasını içerir ve deneğin nasıl bir gelişim gösterdiğini anlamaya çalışır. Gruplu araştırmalar ise verilerin çok sayıda denekten toplandığı araştırmalardır.

    Eğitim psikolojisinde hangi konular var?

    Eğitim psikolojisinde aşağıdaki konular ele alınmaktadır: 1. Öğrenme ve Öğrenme Teorileri: Öğrencilerin nasıl öğrendiği, bilgiyi nasıl edindiği ve hatırladığı. 2. Motivasyon: Öğrencilerin bir hedefe ulaşma amacıyla gösterdikleri çaba ve isteklilik. 3. Gelişim ve Bireysel Farklılıklar: Öğrencilerin bilişsel, duygusal ve sosyal gelişimleri, bireysel öğrenme hızları ve tarzları. 4. Sınıf Yönetimi: Öğretmenin öğrenci davranışlarını yönlendirme ve sınıf ortamını sağlıklı sürdürme stratejileri. 5. Öğrenme Zorlukları ve Destekleyici Eğitim: Öğrenme güçlükleri yaşayan öğrencilere yönelik özel eğitim programları ve bireyselleştirilmiş öğretim yöntemleri. 6. Eğitim Teknolojileri: Eğitim süreçlerini desteklemek için kullanılan dijital araçlar ve online dersler. 7. Öğrenci Danışmanlığı: Öğrencilerin öğrenme güçlükleri, kaygıları veya davranışsal sorunlarıyla başa çıkmalarına yardımcı olma.

    Davranış Bilimleri kaça ayrılır?

    Davranış Bilimleri dört ana dala ayrılır: psikoloji, sosyoloji, sosyal psikoloji ve antropoloji.

    Davranış bilimleri nelerdir?

    Davranış bilimleri, insan davranışlarını ve bu davranışların arkasındaki nedenleri inceleyen sosyal bilim dallarıdır. Bu bilim dalları şunlardır: 1. Psikoloji: İnsan davranışının altında yatan etkenleri, kişilerin zihinsel ve psikolojik durumlarını merkeze alarak inceler. 2. Sosyal Psikoloji: Grup içinde bireyi ve grup-birey etkileşimini odak alır. 3. Sosyoloji: Toplumu, kurumları, grupları ve bunlar arasındaki ilişkileri inceler. 4. Antropoloji: İnsanlık tarihindeki farklı uygarlıkların kültür ve davranış kalıplarını ortaya çıkarır. Ayrıca, fizyoloji de davranış bilimlerinin bir parçası olarak kabul edilir ve tutum ve davranışlarda insanın fizyolojik durumu büyük ölçüde etkilidir.

    Bilimsel araştırma teknikleri ve araştırma etiği nedir?

    Bilimsel araştırma teknikleri ve araştırma etiği şu şekilde tanımlanabilir: 1. Bilimsel Araştırma Teknikleri: - Nicel Araştırma: Sayısal bulgular ile veri toplama yöntemi olup, araştırmaların ölçülebilir ve kesin sonuçlar vermesini sağlar. - Nitel Araştırma: Sayısal bulguların araştırmaya kazandırdığı nitelikler ile veri toplama tekniği olup, araştırmaların detaylı ve derinlemesine bilgi sağlamasını sağlar. - Araştırma Süreci: Problemin belirlenmesi, literatür taraması, veri toplama, analiz ve rapor hazırlama gibi aşamalardan oluşur. 2. Araştırma Etiği: - Bilimsel araştırmaların ve yayınlarının etik kurallara ve prensiplere uygun olarak gerçekleştirilmesi gerekliliği olup, bilimsel çalışmaların güvenilirliğini, geçerliliğini ve dürüstlüğünü sağlar. - Etik İlkeler: Dürüstlük, dikkat, açıklık, özgürlük ve toplumsal sorumluluk gibi prensipleri içerir. - Etik İhlaller: İntihal, sahtecilik, çarpıtma, yinelenen yayın gibi davranışları kapsar ve bilimsel çalışmanın itibarını zedeler.

    Eğitim psikolojisi nedir?

    Eğitim psikolojisi, bireylerin öğrenme süreçlerini ve bu süreçleri etkileyen faktörleri inceleyen bir psikoloji dalıdır. Temel amaçları: - Öğrenme ve öğretme süreçlerini anlamak. - Bu süreçleri iyileştirerek öğrencilerin akademik başarılarını artırmak. Eğitim psikologları, okullarda ve eğitim kurumlarında çeşitli görevler üstlenirler: - Farklı öğrenme yöntemlerinin öğrenci kazanımlarına etkilerini değerlendirmek. - Öğretim süreçlerini araştırmak ve geliştirmek. - Öğrencilerin bireysel ihtiyaçlarına göre öğretim yöntemlerini uyarlamak. - Rehberlik ve psikolojik danışmanlık hizmetleri sunmak.