Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Dikkat basamakları, öğretim süreçlerinde ve problem çözme yöntemlerinde farklı bağlamlarda ele alınabilir.
Öğretim süreçlerinde dikkat basamakları, Gagne'nin öğretim durumları modeline göre şu şekildedir 2:
- Dikkat çekme: Öğrencinin ilgisini çekmek ve dersi daha ilgi çekici hale getirmek 2.
- Hedeften haberdar etme: İşlenecek konunun ve ulaşılacak hedeflerin öğrencilere söylenmesi 2.
- Ön bilgileri hatırlatma: Daha önce öğrenilen bilgilerin hatırlatılması ve yeni bilgilerle ilişkilendirilmesi 2.
- Uyarıcı materyalleri sunma: Dersin asıl konusunun öğrencilere anlatılması 2.
- Rehberlik etme: Öğrenmeyi kolaylaştırıcı ipuçlarının verilmesi ve öğrencinin cevabı kendi kendine bulmasının sağlanması 2.
- Problemi tanımlama: Sorunun doğru bir şekilde belirlenmesi 14.
- Bilgi toplama: Problemin çözümü için gerekli verilerin toplanması ve analiz edilmesi 14.
- Alternatif çözüm yolları arama: Çeşitli çözüm yollarının araştırılması ve her birinin potansiyel sonuçlarının değerlendirilmesi 14.
- Çözüm yollarının değerlendirilmesi: Maliyet, zaman ve riskler gibi kriterlere göre en uygun çözümün seçilmesi 14.
- Karar verme ve uygulama: Seçilen çözümün hayata geçirilmesi 14.
- Çözümün takip edilmesi ve değerlendirilmesi: Uygulanan çözümün sonuçlarının izlenmesi ve başarının değerlendirilmesi 14.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: