Cornell tekniği, 1949 yılında Cornell Üniversitesi'nde eğitim profesörü Walter Pauk tarafından geliştirilen bir not alma yöntemidir. Bu teknik, bir sayfayı üç bölüme ayırarak kullanılır: 1. Ana not bölümü: Sayfanın sağ tarafında yer alır ve derste alınan notlar buraya yazılır. 2. İpucu sütunu: Sayfanın sol tarafında yer alır ve anahtar kelimeler, sorular ve ana notlara ilişkin ipuçları bu sütuna yazılır. 3. Özet alanı: Sayfanın alt kısmında yer alır ve notların özeti bu alana yazılır. Cornell tekniği altı adımdan oluşur: 1. Kaydetme: Dinleme sürecinde önemli bilgilerin kaydedilmesi. 2. Kısaltma: Bilgilerin özetlenmesi ve anahtar kelime/kelime gruplarının listelenmesi. 3. Tekrarlama: Notların hatırlama sütunundaki anahtar ifadelerden hareketle hatırlanıp hatırlanmadığının test edilmesi. 4. Yansıtma: Dinleme süresince anlamlandırılan bilgilerin bireyin kendi fikirleriyle örtüşüp örtüşmediğinin yansıtılması. 5. Gözden geçirme: Bilginin akılda kalması ve güncellenmesi için süreç sonunda hızlı bir şekilde yapılan özünü kavrama aşaması. 6. Örnekleme: Edinilen bilginin kişi tarafından farklı örneklerle desteklenmesi.