• Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Cornell sistemi, not alma ve öğrenme sürecini daha etkili hale getirmek için kullanılan bir yöntemdir 13. Bu sistem, 1940'larda Cornell Üniversitesi'nde eğitim profesörü Walter Pauk tarafından geliştirilmiştir 14.
    Cornell sisteminin işe yaradığı alanlar şunlardır:
    • Düzenli not tutma: Notların organize ve düzenli bir şekilde tutulmasını sağlar 13.
    • Aktif öğrenme: Sol bölüme yazılan sorular ve anahtar kelimeler, bilgiyi daha aktif bir şekilde öğrenmeyi sağlar 13.
    • Daha iyi hatırlama: Özet kısmı, bilgilerin kısa ve etkili bir biçimde tekrar edilmesini sağlayarak uzun süreli hafızada kalmasına yardımcı olur 13.
    • Sınav hazırlığı: Sorular bölümü, sınavlara hazırlık sürecinde önemli bir araç olarak kullanılabilir 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Cornell sistemi not alma nedir?

    Cornell Sistemi Not Alma, 1949 yılında Cornell Üniversitesi'nde eğitim profesörü Walter Pauk tarafından geliştirilen etkili bir not alma tekniğidir. Bu teknik, not kağıdını üç ana bölüme ayırmayı içerir: 1. Not Alma Bölümü: Ana noktaları, tanımları, örnekleri ve detayları yazmak için geniş bir alan. 2. İşaret ve Sorular Bölümü: Ana fikirleri, soruları veya anahtar kelimeleri yazmak için daha dar bir bölüm. 3. Özet Bölümü: Tüm bilgilerin kısa ve öz bir özetini oluşturmak için alt kısım. Cornell Sistemi'nin amacı, notların daha organize ve düzenli hale getirilmesini sağlayarak bilgilerin daha iyi anlaşılmasını ve hatırlanmasını sağlamaktır.

    Cornell tekniği nedir?

    Cornell tekniği, 1949 yılında Cornell Üniversitesi'nde eğitim profesörü Walter Pauk tarafından geliştirilen bir not alma yöntemidir. Bu teknik, bir sayfayı üç bölüme ayırarak kullanılır: 1. Ana not bölümü: Sayfanın sağ tarafında yer alır ve derste alınan notlar buraya yazılır. 2. İpucu sütunu: Sayfanın sol tarafında yer alır ve anahtar kelimeler, sorular ve ana notlara ilişkin ipuçları bu sütuna yazılır. 3. Özet alanı: Sayfanın alt kısmında yer alır ve notların özeti bu alana yazılır. Cornell tekniği altı adımdan oluşur: 1. Kaydetme: Dinleme sürecinde önemli bilgilerin kaydedilmesi. 2. Kısaltma: Bilgilerin özetlenmesi ve anahtar kelime/kelime gruplarının listelenmesi. 3. Tekrarlama: Notların hatırlama sütunundaki anahtar ifadelerden hareketle hatırlanıp hatırlanmadığının test edilmesi. 4. Yansıtma: Dinleme süresince anlamlandırılan bilgilerin bireyin kendi fikirleriyle örtüşüp örtüşmediğinin yansıtılması. 5. Gözden geçirme: Bilginin akılda kalması ve güncellenmesi için süreç sonunda hızlı bir şekilde yapılan özünü kavrama aşaması. 6. Örnekleme: Edinilen bilginin kişi tarafından farklı örneklerle desteklenmesi.