Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Babil'deki köleler, toplum düzeyinin en altında yer alırdı 4. Ancak nihai bir özgürlüğe ulaşma ihtimalleri vardı 4. Eğer efendilerine borçlarını ödeyebilecek kadar gümüş veya mal mülk elde edebilirlerse, efendileri onları azat edebilirdi 4.
Babil'deki kölelerin pek çoğu, başka bir kimseye borcu olan Babil vatandaşıydı 2. Bu köleler borçlarını ödedikleri zaman özgürlüklerine kavuşabiliyorlardı 2.
Ayrıca, ana-babalar çocuklarını parasızlık nedeniyle ya da kendilerine karşı çıkmaları nedeniyle satabiliyorlardı 3.
Babil'de köleler damgalanırdı 3.
Hammurabi Kanunu, 19. paragrafta kaçak köleyi yakalayanın, efendisine teslim edene kadar köleye iyi bakmakla ve onu kaçırması durumunda efendiye olayda ihmali bulunmadığını ispatla yükümlü olduğunu belirtir 3.
Babil'de hemen her eski hukuk sisteminde olduğu gibi köleler, birbirleriyle evlenebilirdi 3.
Azatlılar, hürlerle bir tutulmaz, alt tabakaya mensup sayılırlardı 3. Ancak artık kimse onları kölelikle suçlayamazdı 3. Azatlılar, artık Tanrı'nın ve Kral'ın koruyuculuğu altına girmiş sayılırlar ve eski efendilerine karşı hiçbir sorumluluk taşımazlardı 3.
Babil'de kölelerin birbirleriyle yaptıkları evlilikler yasal olarak kabul edilirdi 3.
Efendiler, cariyelerini odalık olarak kullanabilirlerdi 3. Efendi, bu ilişkiden doğan çocukları kabul edebilirdi 3.
Kadın kölelerin durumu daha ilginçtir 4. Efendilerinden bir çocuk dünyaya getiren kadın köleler, efendileri çocuğun babası olduklarını açıkça beyan etmeseler bile hür kalabiliyorlardı 4.
Antik Yakın Doğu'nun köle soy sistemi hakkında elde edilen ilk bilgi, daha yüksek statüde bir ebeveyne sahip kölelerin de yüksek statüye sahip olduğunu göstermektedir 4. Hür bir baba, hem bebeğin hür olarak doğması, hem de annenin hür kalması anlamına geliyordu 4.
Daha geç dönemlerde de olduğu gibi, hükümdarların birçoğunun, köle bir anne ile hükümdar bir babanın çocuğu olarak doğmuş olmaları muhtemeldir 4.
MÖ 2. binyılda, her varlıklı Mezopotamya hanesinde bir ya
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: