• Buradasın

    Akvaryum yönteminde kaç kişi konuşur?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Akvaryum yönteminde tüm öğrenciler konuşma fırsatı bulabilir, ancak bu, sınıf mevcuduna ve yöntemin doğru uygulanmasına bağlıdır 13.
    Kalabalık sınıflarda, tüm öğrencilere söz hakkı vermek zor olabilir ve bu durumda zaman yönetimi sorunu ortaya çıkabilir 13. Ayrıca, her bir öğrenciye ayrılan konuşma süresinin kişi sayısıyla ters orantılı olarak azalması gerekebilir 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Akvaryum yöntemi ne zaman kullanılır?

    Akvaryum yöntemi, genellikle öğrencilerin ilgisini çeken veya çözümlenemeyen konuların tartışılması için kullanılır. Akvaryum yönteminin kullanıldığı bazı durumlar: Sınıf içi tartışmaları canlandırmak. Öğrencilerin empati yetisini geliştirmek. Öğrencilerin başkalarının görüşlerine saygı duymasını sağlamak. Mümkün olduğu kadar çok sayıda öğrencinin tartışmaya katılımını sağlamak. Ancak, sınıf mevcudu fazla olan sınıflarda akvaryum yönteminin uygulanması zor olabilir, çünkü zaman yönetimi ve tüm öğrencilerin dinlenebilmesi konusunda zorluklar yaşanabilir.

    Akvaryum çeşitleri nelerdir?

    Akvaryum çeşitleri şu şekilde sınıflandırılabilir: Tatlı su akvaryumları. Tuzlu su akvaryumları. Resif akvaryumları. Bitkili akvaryumlar. Topluluk akvaryumları. Türe özgü akvaryumlar. Nano akvaryumlar. Özel akvaryumlar. Ayrıca, tropikal akvaryum, soğuk su akvaryumu, acı su akvaryumu gibi farklı akvaryum türleri de bulunmaktadır.

    Akvaryum tekniği nedir?

    Akvaryum tekniği, öğrencilerin ilgi duyduğu veya üzerinde anlaşmaya varamadığı konuların öğretiminde kullanılan bir tartışma tekniğidir. Akvaryum tekniğinin uygulanışı: 1. Sınıfta bir çember çizilir ve çemberin ortasına boş bir sandalye konur. 2. Çemberin dışındaki tüm öğrenciler, çemberin ortasındaki sandalyeye oturan ve konuşmak isteyen öğrenciyi dinler. 3. Konuşan öğrenci fikrini belirtir ve yerine geçer. 4. Çemberin dışındaki öğrenciler, not alır ve geri bildirimde bulunur. 5. Tartışma sonunda, gözlemcilerin notlarıyla birlikte bir özet sunulur. Akvaryum tekniğinin faydaları: Öğrencilerin tartışma ve grupla çalışma becerilerini geliştirir. Öğrencilerin kendine olan güvenini artırır. Dinleme ve not alma becerilerini geliştirir. Akvaryum tekniğinin sınırlılıkları: Kalabalık sınıflarda uygulanması zordur. Etkili zaman yönetimi gerektirir. Önceden planlanması gerekir.