Akvaryum tekniği, öğrencilerin ilgi duyduğu veya üzerinde anlaşmaya varamadığı konuların öğretiminde kullanılan bir tartışma tekniğidir. Akvaryum tekniğinin uygulanışı: 1. Sınıfta bir çember çizilir ve çemberin ortasına boş bir sandalye konur. 2. Çemberin dışındaki tüm öğrenciler, çemberin ortasındaki sandalyeye oturan ve konuşmak isteyen öğrenciyi dinler. 3. Konuşan öğrenci fikrini belirtir ve yerine geçer. 4. Çemberin dışındaki öğrenciler, not alır ve geri bildirimde bulunur. 5. Tartışma sonunda, gözlemcilerin notlarıyla birlikte bir özet sunulur. Akvaryum tekniğinin faydaları: Öğrencilerin tartışma ve grupla çalışma becerilerini geliştirir. Öğrencilerin kendine olan güvenini artırır. Dinleme ve not alma becerilerini geliştirir. Akvaryum tekniğinin sınırlılıkları: Kalabalık sınıflarda uygulanması zordur. Etkili zaman yönetimi gerektirir. Önceden planlanması gerekir.