Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Akademik mail atarken dikkat edilmesi gereken bazı noktalar:
- Mail Adresi: İsim ve soy isimden oluşan, ciddi bir mail adresi kullanılmalıdır 12.
- Konu Başlığı: Mailin içeriğini özetleyen, ciddi bir başlık seçilmelidir 12.
- Hitap: "Sayın Hocam" veya "Sayın Ad-Soyad" şeklinde, hocanın akademik unvanına uygun bir hitap kullanılmalıdır 14.
- Kendini Tanıtma: Öğrenci, ad-soy ad, üniversite, bölüm ve sınıf belirterek kendini tanıtmalıdır 14.
- İçerik: Kısa ve net bir şekilde, yazım kurallarına dikkat ederek yazılmalıdır 14.
- Ekler: Eklenecek belgeler PDF formatında olmalı ve doğru şekilde eklenmelidir 45.
- Kapanış: "Saygılarımla", "İyi çalışmalar dilerim" gibi ifadelerle bitirilmelidir 14.
- Üslup: Resmi ve saygılı bir dil kullanılmalıdır, emoji ve kısaltmalardan kaçınılmalıdır 145.
Örnek bir akademik mail için şu kaynak kullanılabilir: sosyologer.com 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: