• Buradasın

    Akademik arşiv nasıl kullanılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Akademik arşivin kullanımı iki şekilde olabilir:
    1. Araştırma amaçlı kullanım:
      • Akademik arşiv, kaynakların üst verilerinde ve tam metinlerinde arama imkanı sağlar 12.
      • Kurum veya bölüm bünyesinde üretilen çalışmalara erişim sağlar 12.
      • Yeni eklenen içeriklerden haberdar olmak için koleksiyonlara üye olunabilir ve e-posta ile bildirim alınabilir 12.
    2. İçerik oluşturma amaçlı kullanım:
      • Üniversite mensupları, üniversitedeki mevcut kullanıcı adı ve şifresi ile sisteme giriş yapabilir 12.
      • Gönderi yapılacak koleksiyonlarda yetkilendirme, kurumsal akademik arşiv yöneticisi tarafından yapılır 12.
    Akademik arşive giriş yapmak için:
    1. İlgili kurumun akademik arşivinin web sitesine gidilir (örneğin, acikerim.munzur.edu.tr) 2.
    2. "Giriş" seçeneği tıklanır 2.
    3. Oturum açmak için istenen bilgiler girilir ve onaylanır 2.
    Akademik arşive kayıt yapmak için:
    1. Sisteme giriş yapılır 12.
    2. Yeni bir gönderi başlatılır 12.
    3. Gönderi yapılacak koleksiyon seçilir ve gönderi formu talimatlar takip edilerek doldurulur 12.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Ankara Üniversitesi açık arşiv nasıl kullanılır?

    Ankara Üniversitesi Açık Arşivi'ni kullanmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Sisteme Giriş: Ankara Üniversitesi akademisyenleri, web adresindeki arayüzde kendilerine verilen şifre ile giriş yaparak ürettikleri bilimsel çalışmaların arşivde yer almasını sağlayabilirler. 2. Çalışma Yükleme: Açık arşive gönderilecek çalışmalar PDF, HTML veya PPT formatlarında olabilir. 3. Erişim: Açık arşivdeki çalışmalara isteyen herkes serbestçe erişebilir. 4. Kaynak Gösterme: Açık arşivden yararlanıldığında, kullanılan çalışmanın adı, yazarı ve açık arşivin URL adresi kaynak olarak gösterilmelidir. Ankara Üniversitesi Açık Arşivi'nin URL'si: [ankara.edu.tr/kutuphane/yayinlar/dergi.htm](https://ankara.edu.tr/kutuphane/yayinlar/dergi.htm). Daha fazla bilgi için Ankara Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişime geçilebilir.

    YÖK tez arşivi nasıl kullanılır?

    YÖK Tez Arşivi'ni kullanmak için aşağıdaki adımları izlemek gerekmektedir: 1. Web sitesine erişim: YÖK Tez Arşivi'ne https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden ulaşılabilir. 2. Arama yapma: Ana sayfada bulunan "Tarama terimi giriniz" alanına anahtar kelime yazılarak basit bir arama yapılabilir. 3. Detaylı arama: Daha spesifik aramalar için "Detaylı Tarama" bağlantısına tıklayarak tez adı, yazar, danışman, dizin, konu gibi filtreler kullanılabilir. 4. Tez indirme: Arama sonuçlarında numara olarak verilen linke tıklandığında, tezi indirip görmek için gerekli PDF butonu çıkacaktır. Üyelik gerekliliği: YÖK Tez Arşivi'ni kullanmak için E-devlet üzerinden üyelik oluşturmak gerekmektedir.

    UUMK akademik arşiv nedir?

    UUMK Akademik Arşiv, İTÜ UUMK tarafından oluşturulan ve kurumun akademik dokümanlarının arşivlendiği bir sistemdir. Bu arşivde, kitap, makale, bildiri, tez, teknik rapor, fotoğraf, harita, ön baskı, ders notu, veri seti, ses ve video dosyaları gibi akademik çıktılar saklanmaktadır.

    Arşiv yazılımı ne işe yarar?

    Arşiv yazılımının temel işlevleri: Dijital arşiv oluşturma ve yönetme. Kolay erişim sağlama. Alan tasarrufu. Veri güvenliği. Yedekleme ve felaket durumlarına karşı koruma. İş süreçlerinin otomasyonu.

    Arşiv mantığı nedir?

    Arşiv mantığı, bilgi ve belgelerin sınıflandırılması, korunması ve gerektiğinde hızlı bir şekilde erişilebilmesi için kullanılan bir sistemdir. Bu mantık, şu temel ilkelere dayanır: Ayıklama: Sadece hukuki geçerliliği olan ve kanıt niteliği taşıyan belgeler arşivlenir. İmha: Ayıklama sonucunda imha edilen belgeler, arşivdeki bilgilere erişimi kolaylaştırır. Sınıflandırma: Belgeler, kronolojik veya alfabetik gibi belirli bir düzene göre dosyalanır. Yedekleme: Değişmeyen belgeler, periyodik yedekleme planlarından çıkarılır ve sadece gerektiğinde yedeklenir. Arşiv mantığı, hem fiziksel belgeler hem de dijital veriler için uygulanabilir.

    Arşiv araştırması nedir?

    Arşiv araştırması, kişinin adli sicil kaydının, kolluk kuvvetleri tarafından aranıp aranmadığının, hakkında herhangi bir tahdit olup olmadığının, kesinleşmiş mahkeme kararları ve devam eden veya sonuçlanmış soruşturma ya da kovuşturmalar kapsamındaki olguların, kamu görevinden çıkarılma ya da kesinleşmiş memurluktan çıkarma cezası olup olmadığının mevcut kayıtlardan tespit edilmesidir. Arşiv araştırması, kamu görevine ilk defa veya yeniden atanacak herkes için zorunludur. Arşiv araştırması, kişinin özel hayatına ilişkin bilgiler toplamaz; yalnızca kamu kaydında yer alan resmî bilgileri analiz eder.