• Buradasın

    Ahmet Rıza hangi akıma mensuptur?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Ahmed Rıza, pozitivist bir düşünür ve siyasetçidir 135.
    Ayrıca, Jön Türk (Genç Türkler) hareketinin liderlerinden biri olarak tanınır 12. İttihat ve Terakki Cemiyeti'nin önde gelen kurucularından olup, bu cemiyetin toplumcu, merkeziyetçi ve anti-müdahaleci kanadının liderliğini üstlenmiştir 123.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Ahmet Rıza neden sürgün edildi?

    Ahmed Rıza, çeşitli nedenlerle sürgün edilmiştir: Dinsizlik suçlaması: Pozitivistlerin takvimini kullanması, Ahmed Rıza'nın dinsizlikle suçlanmasına yol açmıştır. İttihat ve Terakki ile anlaşmazlık: Türk-Yunan Savaşı sırasında Girit İsyanı'nı destekler nitelikte yazılar yayımlaması ve bunları tekzibe yanaşmaması, İttihat ve Terakki Cemiyeti'nden dışlanmasına neden olmuştur. Sultan Abdülhamid'in baskısı: Sultan Abdülhamid, Belçika hükûmetine baskı yaparak Türkçe Meşveret gazetesinin basılmasını yasaklatmış ve Ahmed Rıza'nın Fransa dışına sürülmesini sağlamıştır. Manda karşıtı görüşler: Mütareke döneminde, saltanatın güçlendirilmesi gerektiği tezini savunması ve manda konusunda Amerikan heyetine karşı çıkması, Damat Ferit Paşa'nın hedefi hâline gelmesine yol açmıştır.

    Ahmet Rıza Bey'in görüşleri nelerdir?

    Ahmet Rıza Bey'in bazı görüşleri: Pozitivizm: Auguste Comte'un pozitivizm felsefesini benimsemiş ve bu düşünceyi Osmanlı-İslam kültürü ışığında yeniden yorumlamaya çalışmıştır. Toplumsal Değişim: Değişim anlayışını, radikal bir rejim değişikliğinden ziyade, toplumsal yapı değişikliğinde görmüş ve bu yönde çalışmalar üretmiştir. Eğitim: Eğitim yoluyla köylünün geri kalmışlığını gidermeyi ve halkın eğitim seviyesini yükseltmeyi hedeflemiştir. Osmanlı Monarşisi: Osmanlı monarşisinin devamını radikal rejim değişikliklerine tercih etmiştir. Kültür ve Dil: Türkçenin sadeleştirilmesi ve Arapça kurallardan arındırılmış yeni bir Türkçe gramer oluşturulması gerektiğini savunmuştur. Kadın Hakları: Kadınların eğitim alanında daha fazla rol almasını eleştirmiş ve kadınların eğitimine önem vermiştir. Güç Dağılımı: Gücün, devletin idari kurumlarına dağıtılması gerektiğini ve yerel yönetimlere çekince ile yaklaşılması gerektiğini belirtmiştir.