• Buradasın

    Ahlaki gelişimin en yüksek evresi nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Ahlaki gelişimin en yüksek evresi, Kohlberg'in teorisine göre "Evrensel Ahlaki İlkeler" evresidir 25. Bu evrede birey, evrensel ahlaki ilkelere dayalı olarak karar verir ve bu ilkeler, belirli yasaların ve toplumsal kuralların üzerindedir 5.
    Bu evrede kişi, doğru ve yanlışı sosyal düzenin yasa ve kurallarıyla değil; kendi vicdanı ve kendi geliştirdiği ahlak ilkeleriyle tanımlar 12. Değerlendirmelerine, insanın değerli olduğuna inandığı için evrensel adalet ilkelerini, insan haklarını, insana saygıyı ve güveni temel alır 2.
    Kohlberg'e göre bu düzeye genellikle 20-25 yaşından sonra ve az sayıda yetişkin ulaşabilmektedir 4.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Okul öncesi dönemde ahlaki gelişim nedir?

    Okul öncesi dönemde ahlaki gelişim, çocukların doğru ve yanlış kavramlarını öğrenme ve bu kavramlara göre davranışlarını yönlendirme sürecidir. Bu dönemde çocukların ahlaki gelişimleri şu şekilde şekillenir: 1. Erken Çocukluk Dönemi (2-7 yaş): Çocuklar, genellikle ebeveynlerinin ve öğretmenlerinin kurallarına uyarak ahlaki davranışlar sergilerler. 2. Orta Çocukluk Dönemi (7-11 yaş): Çocuklar, kuralların ve normların sosyal düzeni sağlamak için var olduğunu anlamaya başlarlar ve empati duygusu gelişir. 3. Oyun Çağı (3-6 yaş): Çocuklar, oyun aracılığıyla çevrelerini keşfederler ve duygusal tepkilere dayanarak ahlaki yargılar oluştururlar. Ebeveynler, çocukların ahlaki gelişimini desteklemek için model olma, açık iletişim kurma, empatiyi teşvik etme ve sorumluluk verme gibi stratejiler uygulayabilirler.

    Gelişim psikolojisi bilimsel tanımı nedir?

    Gelişim psikolojisi, döllenmeden ölüme kadar olan yaşam dönemi boyunca fiziksel, bilişsel, sosyoduygusal ve kişilik gelişiminin incelendiği psikolojinin bir alt araştırma alanıdır. Bu alan, bireylerin gelişim süreçlerini biyolojik, çevresel ve sosyal faktörlerin karşılıklı etkileşimi sonucunda ortaya çıkan değişimler olarak görür.

    Son çocukluk evresinde hangi ahlaki gelişim görülür?

    Son çocukluk evresinde, 10-15 yaş arasında, ahlaki gelişim şu şekilde gerçekleşir: 1. Uslu ve Örnek Öğrenci Olma: Çocuk, ailenin, öğretmenin veya toplumun ondan beklediği şekilde davranma eğilimi gösterir. 2. Grubun Beklentilerini Anlama: Çevresindeki insanların ne hissettiğini anlar ve onlara karşılık vermek için çabalar. 3. Kurallara Uyum: Sosyal düzene ve otoriteye uygun şekilde, her insanın kendi görevlerini yerine getirmesi gerektiğini savunur. 4. Bireysel Değerler: Doğru davranışları, kurallar öyle gerektirdiği için değil, bireysel olarak bazı değerlerin önemini anlayıp benimsediği için uygular.

    Ahlaki ikilem türleri nelerdir?

    Ahlaki ikilem türlerinden bazıları şunlardır: Klasik ikilem. Etik ikilem. Yasaklama ikilemi. Yükümlülük ikilemi. Heinz'in ikilemi. Ayrıca, varsayım, gerçek, açık, kapalı, tam ve eksik ikilem gibi farklı ölçütlere bağlı olarak farklı ahlaki ikilem türleri de bulunmaktadır.

    Kişinin kendi davranışlarını ahlak değerleri açısından değerlendirmesine ne denir?

    Kişinin kendi davranışlarını ahlak değerleri açısından değerlendirmesine vicdan denir.

    Ahlaki gelişimin 6 evresi nedir?

    Kohlberg'in ahlaki gelişimin 6 evresi şu şekildedir: 1. Gelenek Öncesi Düzey: 1. Evre: İtaat ve Ceza Eğilimi. 2. Evre: Saf Çıkarcı Eğilim. 2. Geleneksel Düzey: 3. Evre: İyi Çocuk Eğilimi. 4. Evre: Kanun ve Düzen Eğilimi. 3. Gelenek Sonrası Düzey: 5. Evre: Sosyal Sözleşme ve Anlaşmalara Uyma Eğilimi. 6. Evre: Evrensel Ahlaki İlkeler. Kohlberg'e göre, birey bu evreleri sırayla geçer ve her biri iki alt evreye ayrılır.

    Gelişimin temel kavramları nelerdir?

    Gelişimin temel kavramları şunlardır: 1. Büyüme: Bedenin boy ve ağırlık yönünden ölçülebilen artışı, organların biçim, hacim ve ağırlıkla ilgili değişmeleri. 2. Olgunlaşma: Bireyin kalıtım ve çevre etkileşimi sonucu belirgin olgunluk düzeylerine ulaşmasını sağlayan biyolojik değişimler. 3. Öğrenme: Bireyin çevresiyle etkileşimi sonucunda meydana gelen nispeten kalıcı izli davranış değişikliği. 4. Hazırbulunuşluk: Yeni bir öğrenme durumunda, bireyin önceden sahip olduğu özelliklerin tümü. 5. Değişim: Gelişimden daha kapsamlı bir süreç olup, bir durumdan diğer duruma geçmeyi ifade eder.