• Buradasın

    4 yıllık bölümler için kaç kontenjan ayrıldı?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    2025 yılı için devlet üniversitelerinde 4 yıllık (lisans) bölümler için toplam 620 bin kontenjan ayrılmıştır 3.
    Bu kontenjanlar, çeşitli alanlara göre dağılım göstermiştir:
    • Tıp, mühendislik, eğitim, iktisat, işletme gibi alanlar başta olmak üzere 4 yıllık bölümler için toplam 320.488 kontenjan ayrılmıştır 1.
    • Vakıf üniversitelerinde ise 4 yıllık lisans programları için kontenjan sayısı 197 bine yükselmiştir 3.
    Kesin veriler, tercih günü yayımlanacak ana kılavuzda yer alacaktır 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Üniversite kontenjanı nasıl belirlenir?

    Üniversite kontenjanları, her yıl üniversiteler tarafından belirlenip Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından onaylanır. Kontenjanların belirlenmesinde şu faktörler göz önünde bulundurulur: Üniversitenin kapasitesi. Bölümün talebi. Sınav sonuçları. Ayrıca, üniversitelerde genel kontenjanın yanı sıra, okul birincileri, şehit ve gazi yakınları, 34 yaş üstü kadınlar ve depremzedeler gibi belirli gruplar için ayrılan özel kontenjanlar da bulunmaktadır.

    Kontenjan ve kota aynı şey mi?

    Hayır, kontenjan ve kota aynı şey değildir. Kota, belirli bir dönem itibarıyla yapılmasına izin verilen ithalat veya ihracatın miktar ve/veya değerini ifade eder. Kontenjan ise, bir ülkenin belirli bir ürün için ithalatı kontrol etmek amacıyla belirlediği miktar sınırlamasıdır.

    Kaç çeşit kontenjan var?

    Üniversitelerde iki ana kontenjan türü bulunmaktadır: 1. Genel Kontenjan: Tüm öğrencilerin tercih edebileceği standart kontenjandır. 2. Özel Kontenjanlar: Belirli gruplar için ayrılan ek kontenjanlardır. Bu gruplar arasında okul birincileri, şehit ve gazi yakınları, 34 yaş üstü kadınlar ve depremzedeler yer alır. Ayrıca, engelli adaylar için de özel kontenjanlar bulunmaktadır.

    Üniversite kontenjanı dolunca ne olur?

    Üniversite kontenjanı dolduğunda şu durumlar meydana gelebilir: 1. Ekonomik Zorluklar: Üniversitenin bütçesi, öğrencilerin kayıt olmasıyla oluşan harç gelirlerine dayanır. Kontenjanların dolmaması, maddi açıdan sıkıntı yaratır. 2. Kalite Standartları: Kontenjanlar, bölümün öğrencilere sunabileceği eğitim kalitesini belirler. Dolmayan kontenjanlar, bölümün prestijini etkileyebilir. 3. Öğrenci Profili: Üniversiteler, arzu ettikleri öğrenci profiline ulaşamayabilir. 4. Sosyal ve Kültürel Etkinlikler: Öğrenci yoğunluğunun azalması, sosyal ve kültürel etkinliklerin çeşitliliğini ve kalitesini düşürebilir. 5. Bölüm Kapatma: Eğer kontenjanlar sürekli olarak dolmazsa, üniversiteler bölümü kapatmayı düşünebilirler.

    Boş kontenjan nasıl öğrenilir?

    Boş kontenjan bilgilerini öğrenmek için Milli Eğitim Bakanlığı'nın e-Okul sistemi kullanılabilir. Bunun için: 1. e-Okul.meb.gov.tr adresine giriş yapılır. 2. "Yerleştirme Sonuçları ve Nakil Tercihleri" sekmesi seçilir. 3. Öğrencinin T.C. kimlik numarası ve okul numarası girilerek sisteme erişim sağlanır. 4. Açılan sayfada okulların güncel boş kontenjan bilgileri ve taban puanları listelenir. Boş kontenjanlar, her nakil döneminin başında ve sonunda güncellenerek yayımlanır.

    20.250 kontenjan hangi bölümlere verildi?

    20.250 kontenjanın hangi bölümlere verildiğine dair bilgi bulunamadı. Ancak, 2025 yılı için 2 ve 4 yıllık üniversite taban puanlarına aşağıdaki kaynaklardan ulaşılabilir: sabah.com.tr; yeniankara.com.tr; hurriyet.com.tr; ntv.com.tr. Ayrıca, Yükseköğretim Kurulu'nun "yokatlas.yok.gov.tr" web sitesi üzerinden geçmiş yıllara ait puanlar, kontenjanlar ve bölümlere yerleşen öğrencilerin profilleri gibi bilgilere erişim sağlanabilir.

    Kontenjan ne demek?

    Kontenjan, bir kuruluşun veya bir kimsenin seçip almakta yararlanabileceği ölçü, sayı anlamına gelir. Eğitim, iş, spor, konut gibi alanlarda kullanılan bir terimdir. Türk Dil Kurumu'na göre kontenjanın diğer anlamları şunlardır: Bir yükümlülük veya yararlanma işinde, o işin kapsamına girenlerin oluşturduğu belirli sayıdaki topluluk; Bir malın, alım satım veya dağıtım işinde, ilgililerin her birine düşen pay oranı.