4. sınıf 23. hafta süreç odaklı değerlendirme, öğrencilerin öğrenme sürecindeki gelişimlerini takip etmek ve öğrenme yetersizliklerini anında düzeltmek amacıyla yapılan bir değerlendirme türüdür. Bu değerlendirme, üç aşamada gerçekleştirilir: 1. Başlangıç: Öğrencilerin hazırbulunuşluk durumlarının tespiti ve öğretim etkinliklerinin öğrencinin önbilgilerine uygun tasarlanması. 2. Orta: Öğrenme ve öğretim sürecinde aktarılan içeriğe yönelik öğrenme yetersizliklerinin belirlenmesi ve düzeltmelerin yapılması. 3. Sonuç: Öğrenme ve öğretim sürecinin sonunda, sürecin başında belirlenen kazanımların ne kadarının kazanıldığının değerlendirilmesi. Süreç odaklı değerlendirmede kullanılan bazı araçlar: performans değerlendirme, öğrenci günlükleri, rubrik ölçekler, gözlem formları, görüşme, öğrenci ürün dosyası (portfolyo).