Fen deneyleri, yapılış şekillerine göre, yapılış amaçlarına göre ve yapılış zamanına göre olmak üzere üç farklı grupta ele alınır. 1. Yapılış şekillerine göre deneyler: Gösteri deneyleri: Öğretmen tarafından tüm öğrencilerin gözlemleyebileceği şekilde yapılan deneylerdir. Bireysel deneyler: Her bir öğrencinin kendi başına yaptığı deneylerdir. Grup deneyleri: Öğrencilerin gruplar halinde yürüttüğü deneylerdir. 2. Yapılış amaçlarına göre deneyler: Kapalı uçlu deneyler: Bilinen bir bilgiyi ispatlamak amacıyla yapılan deneylerdir. Açık uçlu deneyler: Öğrencilerin kendi yöntemlerini oluşturarak bilmedikleri bilgileri keşfetmelerini sağlayan deneylerdir. Hipotez test etme deneyleri: Öğrencilerin bir hipotezi test ederek çözüme ulaşmalarını amaçlayan deneylerdir. 3. Yapılış zamanına göre deneyler: Dersin başında yapılan deneyler: Motive edici ve ilgi çekici deneylerdir. Öğretim süreci içinde yapılan deneyler: Bir ilke veya kavramı öğretmek için yapılan deneylerdir. Dersin sonunda yapılan deneyler: Teorik bilgilerin doğruluğunu ispatlamak için yapılan deneylerdir.