• Buradasın

    3. Selim dönemi ıslahatları 18yy'da yapılan diğer ıslahatlardan nasıl farklıdır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    3. Selim dönemi ıslahatları, 18. yüzyılda yapılan diğer ıslahatlardan birkaç açıdan farklıdır:
    • Batı etkisi: 3. Selim döneminde yapılan ıslahatlarda Batı (Avrupa) örnek alınmıştır 24. Daha önceki ıslahatlarda Batı etkisi sınırlı idi 1.
    • Kapsam ve süreklilik: 3. Selim'in ıslahatları, önceki dönemlere göre daha kapsamlı ve kalıcı olmuştur 4.
    • Sistematik yaklaşım: Bu dönemde, ıslahatların nasıl gerçekleştirilmesi gerektiği ciddi istişareler ve devlet kademesindeki yöneticilerin tavsiyeleri ile belirlenmiştir 2.
    • Yeni ordu kuruluşu: 3. Selim, Yeniçeri Ocağı'nı tasfiye ederek Nizam-ı Cedid adında yeni bir ordu kurmuştur 35.
    • Eğitim ve diplomatik girişimler: Avrupa'daki gelişmeleri yakından takip etmek için Avrupa'da daimi elçilikler açılmış ve Mühendishane-i Berri Hümayun gibi teknik okullar kurulmuştur 34.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Islahat hareketleri neden yapıldı?

    Osmanlı İmparatorluğu'nda yapılan ıslahat hareketlerinin bazı nedenleri: Devleti güçlendirme ve ayakta tutma çabası. Yabancı devletlerin iç işlere karışmasını engelleme. Modernleşme ve Batılılaşma. Askeri gücü artırma. Ekonomik sorunları çözme. Toplumsal düzeni sağlama.

    18 yy ıslahatlarını kim yaptı?

    18. yüzyıl ıslahatlarını Osmanlı padişahları ve yabancı uzmanlar gerçekleştirmiştir. Osmanlı padişahları: I. Mahmut: Humbaracı Ahmet Paşa'yı (Kont Dö Boneval) askeri ıslahatlar için görevlendirmiş, Batı tarzında ilk teknik okul olan Hendesehane'yi açmıştır. III. Mustafa: Sürat Topçuları Ocağı'nı kurmuş, modern bir top dökümhanesi ve Mühendishane-i Bahri Hümayun'u açmıştır. I. Abdülhamit: Humbaracı ve Lağımcı Ocağı'nı ıslah etmiş, istihkam okulu açmış ve esham sistemini uygulamaya koymuştur. III. Selim: Nizam-ı Cedit ordusunu kurmuş, Avrupa'da ilk kez daimi elçilikler açmış ve askeri okullarda Fransızca dersler verdirmiştir. Yabancı uzmanlar: Humbaracı Ahmet Paşa (Kont Dö Boneval): Humbara ve topçu ocaklarını ıslah etmiş, Batı tarzında bölük, tabur, alay sistemlerini Osmanlı ordusuna kazandırmıştır. Baron De Tott: Sürat Topçuları Ocağı'nın başına geçmiş ve top dökümhanesi kurmuştur.

    17 ve 18 yüzyıl ıslahatlarının özellikleri nelerdir?

    17. ve 18. yüzyıl ıslahatlarının bazı özellikleri: Batı'nın örnek alınması: 18. yüzyılda ıslahatlarda Batı (Avrupa) örnek alınmıştır. Köklülük: 18. yüzyıl ıslahatları, 17. yüzyıla göre daha köklü ve kalıcı olmuştur. Askeri ağırlıklılık: Islahatlar genellikle askeri alanda yapılmış, diğer alanlarda da (eğitim, yönetim, hukuk) ıslahatlar gerçekleştirilmiştir. Saray, ulema ve asker tepkisi: Islahatlar, saray, ulema ve asker tarafından tepkiyle karşılanmıştır. Süreklilik eksikliği: Islahatlar, kişilerin görev süreleriyle sınırlı kalmış ve süreklilik sağlanamamıştır. Baskı ve şiddet: Islahatlar, baskı ve şiddet yoluyla uygulanmaya çalışılmıştır. Bilimsel geri kalmışlık kabulü: Osmanlı Devleti, bilim ve teknikte Avrupa'nın gerisinde kaldığını kabul etmiştir.

    Islahatın amacı nedir?

    Islahat Fermanı'nın amacı, Osmanlı İmparatorluğu'nun dağılmaktan kurtarılması için siyasi kuruluşlar, kişi hakları ve yeni kurumların kurulması konularında köklü değişiklikler gerçekleştirmektir. Islahat Fermanı'nın diğer amaçları: Gayrimüslimlere yeni haklar tanımak ve genel vatandaşlık kavramını oluşturmak. Azınlık isyanlarını sonlandırmak ve bu azınlıkların devlete olan bağlılıklarını yeniden tesis etmek. Avrupalı devletlerin Osmanlı iç işlerine karışmasını önlemek. Kırım Savaşı'nı sona erdirecek Paris Antlaşması'nda Osmanlı lehine kararlar alınmasını sağlamak.

    17 yüzyılda yapılan ıslahatların başarısız olma sebepleri nelerdir?

    17. yüzyılda yapılan ıslahatların başarısız olmasının bazı sebepleri: Islahat yapan devlet adamlarının ve padişahların uzun süre iş başında kalamaması. Çıkarları elden giden çevrelerin (yeniçeri ocağı, ulema ve saray kadınları ile devlet adamları) entrikaları ve isyanları. Şiddet yoluyla devlet otoritesini sağlama çabaları. Islahatların amacının, sorunun köküne inmek yerine durumu korumaya çalışmak olması. Avrupa'daki gelişmelerin takip edilmemesi. Yapılan ıslahatların toplumun tüm kesimlerini kapsamaması. Ekonomik zorluklar.

    Islahatlarla değişen Osmanlı kurumları nelerdir?

    Islahatlarla değişen Osmanlı kurumlarından bazıları şunlardır: Eğitim. Ordu. Yönetim. Hukuk. Ekonomi. Divan teşkilatı. Tımar sistemi. İdari işler. Ulaşım. İletişim ve haberleşme.

    18. yy ıslahatları 3 ana başlık nedir?

    18. yüzyıl ıslahatlarının üç ana başlığı şunlardır: 1. Askeri Islahatlar: En çok askeri alanda ıslahat yapılmıştır. 2. Eğitim Islahatları: Mühendishane-i Bahri Hümayun ve Mühendishane-i Berri Hümayun gibi teknik okullar açılmış, Avrupa'ya öğrenciler gönderilerek çağdaş eğitim almaları sağlanmış ve Fransızca zorunlu yabancı dil olmuştur. 3. Kültürel ve Sosyal Islahatlar: Batı örnek alınarak yapılan ıslahatlar edebiyat, sanat, resim, mimari ve sağlık gibi alanlarda gerçekleşmiştir.