Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
2004 yılında Türkiye'deki eğitim sistemi, yapılandırmacı yaklaşım ve çoklu zekâ teorisi ekseninde yenilenmiştir 123. 2003 yılında hazırlıklarına başlanan yeni ilköğretim programları (müfredatlar), 2004-2005 eğitim ve öğretim yılında dokuz il ve 120 okulda pilot uygulaması yapıldıktan sonra, 2005-2006 öğretim yılında tüm ilköğretim okullarında uygulanmaya başlanmıştır 23.
Bu dönemde eğitim sisteminde yaşanan bazı değişiklikler:
- Öğrenci merkezli eğitim: Geleneksel öğretmen merkezli eğitimden uzaklaşılarak, öğrencilerin aktif katılımını sağlayan bir eğitim modeli benimsenmiştir 15.
- Ezbercilikten uzaklaşma: Öğrencilerin düşünme ve yaratıcılık becerilerini geliştirmeyi amaçlayan bir eğitim anlayışı ön plana çıkmıştır 25.
- Fiziki ve teknolojik altyapı: Uluslararası kuruluşların desteğiyle okulların fiziki ve teknolojik kapasitesi geliştirilmiştir 23.
Ayrıca, üç yıl olan lise eğitimi dört yıla çıkarılmış ve meslek liseleri ile genel liselerin ders programları ortak hale getirilmiştir 5.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: