2004 yılında Türkiye'de eğitim sistemi şu şekildeydi: Müfredat Reformu: 2004'ten itibaren Türk eğitim sisteminde öğretim programları sürekli olarak güncellendi ve yapılandırmacı yaklaşım benimsendi. Öğrenci Merkezli Eğitim: Eğitim, öğrenci merkezli ve çoklu zekâ teorisine göre yapılandırıldı. Okullaşma Oranları: Okullaşma oranlarında artış sağlandı, derslik ve okul sayısı yükseltildi. Öğretmen Atamaları: Öğretmen atamaları artırıldı ve eğitim bütçesinde önemli artışlar yapıldı. Uluslararası İzleme Araştırmaları: Öğrencilerin bilgi düzeyleri, ulusal ve uluslararası izleme araştırmaları (ABİDE, PISA, TIMSS) ile değerlendirildi. Ayrıca, bu dönemde dershanelerin özel okula dönüştürülmesi ve eğitim sisteminin demokratikleştirilmesi gibi önemli adımlar da atıldı.