1. HTML5 banner'lar Yandex.Display'de
2. HTML5 banner'lar Yandex.Direct'te
Yandex.Display'de HTML5 banner için teknik koşullar
- Gönderilen verinin formatı: ZIP-arşiv.
- Arşiv boyutu 150 kilobaytı aşmamalıdır.
- Arşiv, bir HTML dosyası ve JS, JSON, CSS, JPG, GIF, PNG, SVG gibi birkaç dosya formatı içerebilir.
Arşivlerdeki __MACOSX klasörleri ve .DS_Store dosyaları yok sayılacaktır. Bu tür dosya ve klasörler, Apple Mac OS X platformlarında arşivleme için oluşturulmakta olup, bir reklam öğesi hazırlarken bunlara ihtiyaç duyulmaz.
- Dosya ve klasör adları için yalnızca şu karakterler kullanılabilir: -._~ , rakamlar ve Latin harfleri.
- Reklamdaki bütün bağlantılar ZIP-arşivindeki ilgili adımlarla uyumluluk göstermelidir. Görselin oluşturulmasında harici bir ağ adresi yer almamalıdır. Tüm yardımcı JS kitaplıkları gerektiğinde reklam ile birlikte verilmelidir.
- Arşivdeki dosyaların sayısını en aza indirmek gerekir. Görseller sprite listelerine dönüştürülebilir. Gereken durumlarda tüm JS/CSS/Görüntü dokümanları birleştirilebilir ve HTML dosyasına dahil edilebilir. Maksimum dosya sayısı 50’dir.
- Reklam, şu tarayıcılarda sorunsuz çalışır: Internet Explorer 9 ve üstü, Firefox 14 ve üstü, Safari 5 ve üstü, Chrome 14 ve üstü, Opera 14 ve üstü, Yandex Browser 14 ve üstü, Microsoft Edge. Dosyada, söz konusu tarayıcı özelliklerinin doğru çalışması için gereken eklentilere yer verilmelidir.
- Reklam sitesinin açılması yeni bir pencerede ve yalnızca kullanıcı banner’a sol tıkladığında gerçekleşir.
- Banner'daki geçişler, reklam verenin geçiş adresini şu şekilde çağırmalıdır.
yandexHTML5BannerApi.getClickURLNum(1)
) ilk tıklama için,yandexHTML5BannerApi.getClickURLNum(2)
ikinci tıklama vb. için<a id="click1_area" href="#" target="_blank">...</a>
<a id="click2_area" href="#" target="_blank">...</a>
<script>
document.getElementById("click1_area").href = yandexHTML5BannerApi.getClickURLNum(1);
document.getElementById("click2_area").href = yandexHTML5BannerApi.getClickURLNum(2);
</script> - Banner boyutu
<META>
etiketiyle şu şekilde olmalıdır:<meta name="ad.size" content="width=300,height=250">
<HEAD>
etiketinden hemen sonra Yandex’in reklam kitaplığı dahil edilmelidir:<HEAD>
<script type="text/javascript" src="https://awaps.yandex.net/data/lib/adsdk.js">
</script>- Reklamda, HTML5’in geliştirilmesinde kullanılan birçok harici bağlantının temel kitaplıklarının yer almasına izin verilir:
Adobe Edge Animate CC
,Adobe Flash CC HTML5 Canvas
,CreateJS
,GreenSock
,Swiffy
vb.
Dış bağlantıların banner'da çalışabilmesi için, söz konusu bağlantıların yalnızca kitaplığı geliştirenlerin sitesiyle ilişkili olması gerekir. - Arşive ayrıca resim ve başlık ile alternatif yazı (100 karaktere kadar) eklenmelidir. Resim, boyutlarıyla birlikte ayrı bir moderasyondan geçecektir. Resim ve metin 7. maddede sözü geçen tarayıcılar dışındaki tarayıcılarda gösterilmek üzere kullanılacaktır.
- Kendi kendine açılan pencereler (pop-up’lar), sayfa adreslerinin değiştirilmesi gibi rahatsız edici, zararlı komut dizilerinin kullanılması yasaktır. Tarayıcı için eklenti kullanılması da yasaktır (flash/java vb.).
- Reklam banner’ları analiz yapılmasını engelleyecek şekilde düzenlenmemelidir (karartma).
- Banner'ın tüm durumlarda, tüm çevre, platform ve ortamlarda tüm kullanıcılara aynı mesafede olması ve eşit muamele etmesi gerektiği varsayılır.
- Reklam banner'larının mikroişlemciye1 uyguladığı yüke ilişkin koşullara uyulmalıdır.
- Reklam materyalleri, bağlantıda yer alan koşulları karşılamalıdır. «Banner reklamları. Reklam materyallerine ilişkin koşullar», Maddeler 3-10.
- Banner animasyonu, kullanıcıya engel olmamalı ve sayfadaki esas içeriğin algılanmasını zorlaştırmamalıdır (ani hareket eden veya yanıp sönen grafikler ile gözü rahatsız eden arka plan gibi grafik unsurlarının tasarımda kullanılması yasaktır).
- Banner hazırlanmasında düşük kaliteli grafik öğelerinin kullanılmasına izin verilmez. Bunlar arasında:
— deforme görüntüler ve sıkıştırma nedeniyle kalite kaybına uğramış (kumlu) görüntüler,
— düşük çözünürlüklü (pikselleri seçilebilecek durumdaki) görüntüler, düşük netlikteki görüntüler. - Reklama ek olarak MP4 formatında video da (söz konusu üründe mümkünse) yüklenebilir. Video dosyasının maksimum boyutu 2 megabayt olabilir.
Videonun çağrılması JS URL'si ile olmalı ve 1 ile başlamalıdır. Örneğin, 1. video için
var url_video1 = yandexHTML5BannerApi.getVideoURLNum(1);
Videonun oynatılması tamamen kullanıcının kontrolünde olmalıdır. Kullanıcıya dilediği zaman videoyu durdurma ve yeniden başlatma olanağı tanınmalıdır. Videonun boyutu belirtilmelidir. Videodan bağımsız olarak ses izinin oynatılmasına izin verilmez. Güvenlik ve yüklemenin hızlı olması amacıyla video dosyası Yandex'in kendi sunucularında tutulacaktır.
Reklam veren, videonun görüntülenme sayısını tutabilir, bunun için videonun oynatılması için tıklanması sırasında ekteki javascript çağrısı çalıştırılır:
1. video için:yandexHTML5BannerApi.reportVideoStart(1);
2. video için:yandexHTML5BannerApi.reportVideoStart(2);
- Yalnızca ses içeren dosyalar desteklenmemektedir.
Örnek olarak hazırlanmış bir HTML5 dosyasına şu bağlantıdan ulaşabilirsiniz. Örnekte madde 5, 8, 9, 10, 11 ve 12’nin uygulamasını görebilirsiniz.
- Banner'ların HTML5 formatına yerleştirilmesi amacıyla, Yandex'e şu formattaki dosyaların iletilmesi gerekmektedir:
- Flash (.SWF)
- HTML5 (.html) — swiffy ile dönüştürme sonucu elde edilen flash-banner'ı, şu bağlantıda gösterildiği şekilde elde edilmiş olmalıdır: Flash-banner'ları, ses ve video. Reklam materyalleri için koşullar.».
- Resim-başlık (Boyut, banner'ın boyut (piksel) koşuluna bağlıdır). Format GIF, JPEG ya da PNG
- Banner için alternatif metin
- FReklam veren tarafından HTML5 formatına çevrilen Flash-banner'ın şu bağlantıdaki şartları karşılaması gerekir. Flash-banner'ları, ses ve video. Reklam materyalleri için koşullarBu şartlara 3. Maddede işaret edilenler de dahildir.
- Flash-banner öğelerinin sayfadaki pozisyonu belirlenirken (görüntü, metin ve diğer içerik) küsuratlı koordinat kullanılmasına izin verilmemektedir. Flash-banner öğelerinin koordinatları tam sayı olarak belirtilmelidir.
Bu, metin ve görüntünün HTML5'e dönüştürülmesi sırasında doğru bir dönüştürme sağlanması için önemlidir. Küsuratlı koordinat değerlerinin tam sayılara otomatik olarak yuvarlanması için pixel_round.jsfl komut dizini kullanılabilir. Bu komut dizinine şu bağlantıdan ulaşabilirsiniz. - Flash-banner'ın HTML5'e dönüştürülmeden önceki maksimum boyutu 60 kilobaytı aşmamalıdır. Swiffy ile dönüştürüldükten sonraki HTML5 dosyası boyutu ise 60 kilobaytı aşabilir.
- Flash-banner görüntü ve ses içermemelidir.
- HTML5 olarak elde edilen dosya herhangi bir ek düzeltme ve değişiklik olmadan dönüştürülmüş olmalıdır.
- Reklam veren ortaya çıkan HTML5 dosyasını oynatma ve gösterim hatalarına karşı kontroller gerçekleştirmeli ve dönüştürme sonucunun kaynaktaki flash banner'a karşılık geldiğinden emin olmalıdır.
- HTML5 dosyasının mikroişlemciye1 uyguladığı yüke ilişkin koşullar karşılanmalıdır.1.
- Reklam materyali (banner formatı) şu bağlantıda belirtilen koşulları karşılamalıdır: “Banner reklamı. Reklam materyallerine ilişkin koşullar.” Bunlarla sınırlı olmamak koşuluyla, madde 3-10’daki şartlar da buna dahildir.
Yandex.Direct'te HTML5 banner için teknik koşullar
- Gönderilen verinin formatı: ZIP-arşiv.
- Arşiv boyutu 150 kilobaytı aşmamalıdır.
- Arşiv, bir HTML dosyası ve JS, JSON, CSS, JPG, GIF, PNG, SVG gibi birkaç dosya formatı içerebilir.
Arşivlerdeki __MACOSX klasörleri ve .DS_Store dosyaları yok sayılacaktır. Bu tür dosya ve klasörler, Apple Mac OS X platformlarında arşivleme için oluşturulmakta olup, bir reklam öğesi hazırlarken bunlara ihtiyaç duyulmaz.
- Dosya ve klasör adları için yalnızca şu karakterler kullanılabilir: -._~ , rakamlar ve Latin harfleri.
- Reklamdaki bütün bağlantılar ZIP-arşivindeki ilgili adımlarla uyumluluk göstermelidir. Görselin oluşturulmasında harici bir ağ adresi yer almamalıdır. Tüm yardımcı JS kitaplıkları gerektiğinde reklam ile birlikte verilmelidir.
- Arşivdeki dosyaların sayısını en aza indirmek gerekir. Görseller sprite listelerine dönüştürülebilir. Gereken durumlarda tüm JS/CSS/Görüntü dokümanları birleştirilebilir ve HTML dosyasına dahil edilebilir. Maksimum dosya sayısı 20’dir.
- Reklam, şu tarayıcılarda sorunsuz çalışır: Internet Explorer 9 ve üstü, Firefox 14 ve üstü, Safari 5 ve üstü, Chrome 14 ve üstü, Opera 14 ve üstü, Yandex Browser 14 ve üstü, Microsoft Edge. Dosyada, söz konusu tarayıcı özelliklerinin doğru çalışması için gereken eklentilere yer verilmelidir.
- Reklam sitesinin açılması yeni bir pencerede ve yalnızca kullanıcı banner’a sol tıkladığında gerçekleşir.
- Banner'a tıklandığında, reklam grubu oluşturma veya düzenleme sayfasındaki site bağlantısı alanında belirtilen sayfa açılacaktır. Bu sayfaya geçiş, banner'da şu yöntemle oluşturulmalıdır:
yandexHTML5BannerApi.getClickNum(1)
.<a id="click_area" href="#" target="_blank">...</a>
<script>
document.getElementById("click_area").href = yandexHTML5BannerApi.getClickURLNum(1);
</script> - Banner boyutu
<META>
etiketiyle şu şekilde olmalıdır:
Geçerli boyutlar: 300×600, 480×320, 160×600, 300×500, 320×50, 240×400, 320×480, 300×250, 728×90, 970×250, 320×100, 300×300, 1000×120, 336×280, 240×600<meta name="ad.size" content="width=300,height=250">
- Kreatifte, jQuery ve https://tech.yandex.ru/jslibs/ sayfasında belirtilen arşivler için dış bağlantılara izin verilmektedir.
- Kendi kendine açılan pencereler (pop-up’lar), sayfa adreslerinin değiştirilmesi gibi rahatsız edici, zararlı komut dizilerinin kullanılması yasaktır. Tarayıcı için eklenti kullanılması da yasaktır (flash/java vb.).
- Reklam banner’ları analiz yapılmasını engelleyecek şekilde düzenlenmemelidir (karartma).
- Banner'ın tüm durumlarda, tüm çevre, platform ve ortamlarda tüm kullanıcılara aynı mesafede olması ve eşit muamele etmesi gerektiği varsayılır.
- Reklam banner'larının mikroişlemciye1 uyguladığı yüke ilişkin koşullara uyulmalıdır.
- Reklam materyalleri, bağlantıda yer alan koşulları karşılamalıdır «Banner reklamları. Reklam materyallerine ilişkin koşullar», Maddeler 4-10.
- Banner animasyonu, kullanıcıya engel olmamalı ve sayfadaki esas içeriğin algılanmasını zorlaştırmamalıdır (ani hareket eden veya yanıp sönen grafikler ile gözü rahatsız eden arka plan gibi grafik unsurlarının tasarımda kullanılması yasaktır).
- Banner hazırlanmasında düşük kaliteli grafik öğelerinin kullanılmasına izin verilmez. Bunlar arasında:
— deforme görüntüler ve sıkıştırma nedeniyle kalite kaybına uğramış (kumlu) görüntüler,
— düşük çözünürlüklü (pikselleri seçilebilecek durumdaki) görüntüler, düşük netlikteki görüntüler. - Yalnızca ses içeren dosyalar desteklenmemektedir.
- Video kullanımı desteklenmemektedir.
- Banner'da bulunan bağlantı (URL) için maksimum karakter sayısı, 1024'ü aşmamalıdır.
- Site bağlantıları (banner'a tıklandığında açılan sayfanın adresi) sadece UTF-8 kodlamada kabul edilir.
1. Reklam içeriği işlenirken CPU kullanım oranı kontrolü için üzerinde 64 bit Windows 7 Professional işletim sisteminin kurulu olduğu ve Intel® Core™2 Duo CPU P9600@ 2,53GHz, 2 GB’lık RAM ve 64-800 MB’lık video kartı olan, standart ofis kullanımı için ayarlanmış bir bilgisayar kullanılır.
CPU kullanım kontrolü sırasında sadece denetlenecek bannerı içeren özel sayfa yüklenerek işlemle ilgisi olmayan tüm diğer programlar kapalı kalır.
Kontrol işlemi için standart TaskManager kullanılır.
Kontrol sırasında banner, TaskManager’ın Performance sekmesi verilerine göre (UpdateSpeed High ayarında olmak kaydıyla) CPU kaynaklarının %50'sinden fazlasını tüketmemelidir.
Banner, salise/saniyeler olarak gözle görülür bir süre boyunca CPU kaynaklarının %50'sinden fazla tükettiğinde veya en yüksek yüklü anlarda CPU kullanım derecesi %70’i geçtiğinde bannerın aşırı kaynak tükettiğine karar verilir.
RAM kullanım optimizasyonu yapılmaz. Sistem başlatıldığında diğer yardımcı veya sabit programlar yüklenmez. Sisteme giriş yapıldıktan sonra Task Manager’ın verilerine göre sistem işlemleri için kullanılan bellek hacmi 62-63 MB düzeyinde olmalıdır.