Daha önce de bahsettiğimiz gibi Direct'in Metrica ile etkileşim şemasını değiştirdik. Bugünden itibaren Metrica, Direct'ten gelen trafik kaynağını kampanya parametrelerinde belirtilen sayaç sayesinde buluyor. Metrica sadece sayaç alanı boş olduğunda bağlantı işaretleme özelliğini kullanıyor.
Kampanya parametrelerindeki sayaç veya etkinleştirilmiş bağlantı işaretleme özelliği istatistiğin toplanması ve bazı Direct özelliklerinin çalışması için gerekli olacak.
Bu durum şu üç özellik için geçerlidir:
- Hedeflere göre optimizasyonu içeren stratejiler
- Metrica'dan hedeflere veya segmentlere göre yönlendirme
- Ek ilgili sözcük grupları için hedefler
Sayaç veya işaretleme özelliği kullanımına siz karar vereceksiniz. Ancak sayaç sayesinde Direct ile ilgili Metrica raporlarında daha net istatistiksel verilere sahip olabileceğinizin altını çizmek isteriz.
Sayaçlar Direct'e bağlı fakat Metrica'da veriler toplanmıyorsa ve Metrica'dan Direct'te gelen istatistikler kaybolduysa ne yapılabilir?
Lütfen Direct kampanya parametrelerinde bu kampanyada reklamı yapılan sitelerin sayaç numaralarının belirtildiğini kontrol edin. Sayaçlar hatalı belirtilirse Metrica ilgili verileri toplayamaz ve Direct'e herhangi bir veri aktarılamaz.
Metrica'da “Sayaçlar” sayfasında ilgili sayaçların numaralarını görebilirsiniz.
Sayaç oluşturma adımlarını ve sayaçları Direct'teki kampanyalara nasıl bağlayacağınızı Yardım bölümünde öğrenebilirsiniz