Direct
Bilgi
Bize ulaşın

Metrica. Reklam kampanyasının etkililiğinin değerlendirilmesi

Yandex.Metrica: Yandex.Direct'teki reklamınıza tıklandıktan sonra sitenizde neler yapıldığını öğrenmenizi sağlayan özel analiz aracıdır. Bu bilgiler reklam etkililiğini analiz etmek için gereklidir.

Metrica'nın yardımıyla neler yapılabilir

Hedef kitleyi çekmek

Metrica'daki Direct raporları, hangi kampanyalara, reklamlara, anahtar sözcük gruplarına ve arama sorgularına göre kullanıcıların hangi bölgelerden ve reklam alanlarından geldiklerini açıkça göstermektedir. Kampanyanızı daha iyi hale getirmek için bu bilgileri kullanın.

Örneğin sözcük gruplarını iyileştirebilirsiniz: konuya ilişkin arama sorgularından anahtar sözcükleri ve konuya ilişkin olmayan negatif anahtar sözcüklerini ekleyebilirsiniz. Bu işlem ilgili ziyaretçileri getirmenize ve CTR'ı arttırmanıza yardımcı olacaktır.

Direct raporları hakkında daha fazla bilgi alın...

Sitenin hedef kitlesi

Ziyaretçi kitlenizin ayrıntılı özelliklerini Metrica'da öğrenebilirsiniz. Crypta teknolojisinin yardımıyla ziyaretçilerin internetteki davranışlarını analiz ederek cinsiyet, yaş ve ilgi alanlarını tahmin edebilirsiniz. Bu verileri baz alarak reklamınızı konuya daha yakın yapabilir ve böylece etkililiğini artırabilirsiniz.

Daha fazla bilgi: Metrica raporları hangi verileri sunar

Hedefler ve dönüşüm

Ziyaretçileri sadece sitenize getirmek değil, gerçek müşteri statüsüne geçip geçmediklerini anlamak da önemlidir. Bunun için Metrica'da hedefleri ayarlayın; ziyaretçilerin yapmaları gereken anahtar işlemleri belirleyin.

Örneğin şu ziyaretçi müşteriniz sayılabilir:

  • “Sepete ekle” butonuna tıklayan;
  • sipariş verirken sepetten “Alışveriş için teşekkürler” sayfasına ulaşan;
  • en az iki sayfayı ziyaret eden;
  • iletişim bilgilerini içeren sayfayı ziyaret eden;
  • sitede kayıt oluşturan veya abone olan.

Metrica'da hedef ayarlamayla ilgili ayrıntılı bilgi...

Ayarlanmış hedeflerin yardımıyla, siteyi ziyaret eden ve hedefe ulaşan ziyaretçilerin hangi sözcük gruplarına ve reklamlarına göre siteye geldiklerini anlayabilirsiniz. Hedef ziyaretlerin arttırılmasını analiz etmenin dışında, otomatik stratejiler yardımıyla onları iyileştirebilirsiniz: Ortalama dönüşüm fiyatı veya Haftalık bütçe: Maksimum dönüşüm.

Kâr

İnternet mağazaların sahipleri sitelerinde yapılan siparişlerle ilgili ayrıntılı bilgileri Metrica'da alabilirler. Her siparişin ne kadar para getirdiğini ve en kârlı siparişlerin hangi kanallardan geldiğini öğrenebilirsiniz.

İnternet mağazalar için raporlar hakkında ayrıntılı bilgi...

Reklam masrafları

Direct reklamları için yaptığınız masrafları doğrudan Metrica arayüzünde hızlıca değerlendirebilirsiniz. Örneğin reklam için yapılan genel harcamaları görebilirsiniz, tüm reklam kampanyalarınıza ait ortalama dönüşüm fiyatını öğrenebilirsiniz, belirli cihaz türleri, bölgeler, arama sorguları veya siteler için ortalama ya da toplam fiyatını değerlendirebilirsiniz.

Reklam harcamasıyla ilgili raporlar hakkında daha fazla bilgi öğrenin

Sitenin işlevselliği

Site geçersiz olduğunda reklam bütçesini boşuna harcamamak için otomatik reklam durdurma özelliğini etkinleştirebilirsiniz; bu özellik problemli siteye yönlendiren reklamları otomatik olarak durdurur ve site yeniden çalışmaya başladığında reklamları otomatik olarak yeniden başlatır. Bunun dışında sitenizin çalışmasında problem oluştuğunda bildirim almak için abone olabilirsiniz.

Site erişebilirliğinin izlenmesi hakkında ayrıntılı bilgi...

İstatistik toplamak için nereden başlanır

  1. Yandex.Metrica'da sayaç oluşturun ve bu sayaç için hedefleri ayarlayın.

  2. Sitenizin tüm sayfalarına, mümkünse sayfaların başlarına alınan sayaç kodunu ekleyin; toplanan veriler buna bağlıdır. Sayacı doğru ekleyip eklemediğinizi tarayıcı panelinde kontrol edebilirsiniz.

  3. Direct'te kampanya parametrelerinde Metrica sayaçları alanını doldurun. Direct ve Metrica arasındaki doğru etkileşim için bu yeterlidir.

  4. Sayaç numaralarını öğrenmeden önce Direct ve Metrica arasında veri aktarımını otomatik bağlantı işaretleme özelliğinin yardımıyla gerçekleştirebilirsiniz. Kampanya parametrelerinde Metrica için bağlantıların işaretlenmesi özelliğinin etkin olduğundan ve sitenizin bu işaretli bağlantıları doğru açtığından emin olun.

    Bağlantıların işaretlenmesi nasıl çalışır

    Reklamlarınızdaki bağlantılara özel tıklama numarasına sahip yclid etiketi otomatik olarak eklenir, örneğin:

    http://site.com.tr/?yclid=123456

    Reklama tıklandığında sitenizdeki Metrica sayacı etiketi takip eder ve ziyareti belli bir tıklamaya bağlar. Sitenizde birkaç sayaç varsa ziyaretler ve tıklamalar her sayaçta hesaplanır; reklam sonuçlarının analizi sırasında bunu göz önünde bulundurmalısınız.

    Yclid etiketine sahip bağlantıya tıklayarak yapılan geçiş hataya sebep oluyorsa sitenizde URL parametrelerinin kullanımını ayarlayın. Yönlendirmeleri kullanıyorsanız yclid etiketinin son URL'ye iletildiğini kontrol edin.

    Sitenizin işaretli bağlantılar ile çalışmasını ayarlamak için teknik imkanınız yoksa kampanya parametrelerinde Metrica sayaçları alanını doldurun ve Metrica için bağlantıların işaretlenmesi özelliğini kapatın.

    Dikkat! Kampanya parametrelerinde Metrica sayaçları alanı doldurulmadıysa ve bununla birlikte Metrica için bağlantıların işaretlenmesi özelliği kapalıysa reklam tıklama verileri Metrica'ya gitmez ve Metrica'daki veriler Direct istatistiğine aktarılmaz.

Sorular ve yanıtlar

Metrica raporlarındaki veriler ne kadar sıklıkla güncellenir?

Ziyaretçinin sitede yaptığı işlemler birkaç dakika içinde birçok Metrica raporunda yansıtılır. Direct ile ilgili özel raporlar için veriler ek denetimden geçer ve bu nedenle Metrica'ya birkaç saatlik gecikmeyle ulaşır.

Ulaşılan hedefler hakkında bilgiler Direct'e ne sürede ulaşır?

Belirli bir hedefin ulaşıldığına dair bilgiler Direct'e 48 saat içinde ulaşır.

Direct ve Metrica'daki istatistiklerinde neden farklı veriler yer alır?

Direct'in istatistiğini sadece Direct ile ilgili özel Metrica raporları ile karşılaştırmak doğru olur, çünkü Metrica siteye yapılan tüm ziyaretleri hesaplarken Direct sadece reklamlara yapılan tıklamaları hesaplar.

Karşılaştırma yapmadan önce Metrica sayacının sitenizin tüm sayfalarına eklendiğinden ve Direct'teki tüm kampanyalarınıza bağlandığından emin olun.

Direct ve Metrica'nın verileri farklılık gösterebilir, bu normaldir ve sorun yoktur.

Ziyaret ve tıklama sayıları farklı

Şu nedenlerden dolayı farklılık olabilir:

  • bazı reklam kampanyalarınıza Metrica sayaçlarını bağlamadınız;

  • site ziyaretçisinin tarayıcısında, işletim sisteminde veya proxy sunucusunda sayaç yüklemesini engelleyen reklam engelleyici kuruludur (örneğin Adblock);

  • teknik sorunlar: ziyaretçi sayaç henüz yüklenmeden önce siteyi terketmiştir;

  • reklamlara sanal kartvizit eklediniz, kartvizite yapılan tıklamalar sitenizin ziyaretiyle sonuçlanmamış olabilir.

Direct istatistiğinde ve sayacımda farklı Metrica verileri görüyorum

Gösterim derinliği, dönüşüm göstergeleri ve hedef fiyatları Metrica'dan Direct'e aktarılır. Sitenizde birkaç sayaç varsa Metrica'da bu veriler her sayaç için ayrı hesaplanır, Direct'te ise tüm sayaçlar için toplam hesaplanır.

Şu konularla ilgili ayrıntılı açıklamaları Metrica'nın yardım bölümünde okuyun:

Metrica ile ilgili sorularınız varsa Destek Ekibi'mize başvurun.

Makaleyi değerlendirin
Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz!