Yandex.Direct'te medya kampanyası ayarlarına belirli trafik türleri için (akıllı telefonlardan veya diğer cihazlardan gelen) -%100 ile %1200 arası düzenleme eklendi.
İlk türde sadece akıllı telefonlar bulunurken, ikinci türde kişisel bilgisayarlar ve dizüstü bilgisayarlara ek olarak tabletler ve akıllı TV'ler de yer almaktadır.
Bu; kreatifleri, teklifleri ve reklam hedefleme ayarlarını tamamen ayırarak akıllı telefonlarda ve diğer cihazlarda ayrı ayrı reklam kampanyaları gerçekleştirebileceğiniz anlamına gelir.
Akıllı telefonlar için düzenleme yapılırken mobil işletim sisteminin türü de seçilebilir. Örneğin, teklifleri iOS veya Android için ayrı ayrı ayarlayabilirsiniz (veya varsayılan olarak tüm işletim sistemlerini bırakabilirsiniz).
Mobil medya kampanyaları ne işe yarar?
1. Kullanıcıların daha fazla zaman geçirdikleri yerlerde kaliteli marka bilinirliği sağlar.
Yandex.Metrica verilerine göre sitelere yapılan ziyaretlerin %44,5'i akıllı telefonlardan yapılmaktadır. Mediascope göre Rusya'da sadece mobil cihaz kullanan hedef kitle %24'e yükselmiş durumda. Kullanıcı mobil platformlarda banner'larınızı görmezse sizi rakiplerinize kıyasla çok daha az görür ve her dört kullanıcıdan birinin markanızla bağlantısı tamamen kesilir.
2. Her hedef grubu için mesajınızı mümkün olduğunca net hedefleyin.
Teklif düzenlemelerini cihaz sahipleri için yakın zamanda başlatılan hedefleme türleriyle birleştirilerek farklı hedef kitle tiplerine nokta atışı yapabilir, her biri için özel mesajlar seçebilirsiniz.
Arayüzde kapsam tahmini seçtiğiniz segmentin hedef kitle hacmini, bin gösterim başına fiyat tahmini ise teklifi doğru seçmenize yardımcı olur.
Kreatifleri uyarlayın ve kullanıcılara cihaz türüne göre en uygun reklamı gösterin. Hedef kitleden maksimum dönüşümü elde etmek için akıllı telefonlara özel bir iletişim yöntemi hazırlayabilirsiniz. Örneğin, banner'lara özel bir kampanya hashtag'i ekleyin.
Düzenlemeler nasıl çalışır?
Cihaz türü için düzenlemeler reklam grubu seviyesindeyapılabilir. Böylece, her trafik türü için farklı tekliflere sahip ayrı kampanyalar oluşturmanız gerekmez; sadece "mobil" ve "masaüstü" reklam grupları oluşturabilirsiniz.
Düzenlemelerin hesaplama örneği:
1 TL'lik bir teklifte "masaüstü" için düzenleme -%100'e düşürülürse kampanyalarınızda sadece akıllı telefonlardan gelen trafik kalır; %1200 artırıldığında ise teklifiniz 13 TL'ye kadar yükselir.
Performans kampanyalarında cihaz türüne göre trafiğin tamamen bölünmesi mümkün ve gerekli midir?
Performans reklamı oluşturulmuş bir taleple çalışır; dolaysıyla, ekran boyutundan ziyade kullanıcının satın almaya hazır olup olmaması önemlidir. Kampanyaları bölmek önemli olmasa da içerik bazlı reklamlarda reklamları ve açılış sayfalarını mobil cihazlara uygun hale getirmek çok önemlidir.
İnternette yapılan dönüşüm ve satışların büyük oranı sadece mobil değil, cihazlar arasıdır. Akıllı telefonda arama yapan kişiler sıklıkla masaüstü bilgisayarda satın alma yoluna gider veya bunun tam tersi gerçekleşir. Bu nedenle, kullanıcının sizi hızlı bir şekilde bulup dönüşüm yoluna devam edebilmesi için reklam kampanyanızı ayırmamalı, özellikle de trafik kaynaklarından hiç birini devre dışı bırakmamalısınız.
Kullanıcıların cihaz türüne göre internet mağazasının dönüşümü nasıl dağıtılır?
Ekran görüntüsünde görüldüğü gibi reklam veren mobil cihazlarda reklam gösterimini durdurursa mobil dönüşümlerin sadece %36'sını (2810) değil, aynı zamanda satın almanın bir cihazda başlayıp diğer cihazda tamamlandığı karma dönüşümlerin bir kısmını da (tüm dönüşümlerin %47'sini) kaybetme riski taşır.
Reklam verenlerin dönüşümleri kaçırmamasına ve bu dönüşümler için gereğinden fazla ödeme yapmamasına yardımcı olmak için Direct'e otomatik teklif düzeltme algoritmaları uyguladık. Sistem, kampanyalarınızdaki dönüşüm ve tıklama fiyatlarını kendisi takip eder ve dönüşüm fiyatını alıştığınız seviyede tutmak için mobil teklifleri düzenler. Herhangi bir cihaz türünde dönüşüm oranı ne kadar düşükse bu dönüşümün fiyatı o kadar düşük olur.
Ek olarak, satın alma fiyatını mobil trafiğin etkililiğiyle orantılı olarak kendiniz ayarlamak için içerik bazlı kampanyalarda eksi %50'ye varan teklif düzenlemeleri kullanabilirsiniz. Ancak, başlangıç olarak mobil aracılığıyla toplam dönüşüm sayısını artırmak için üç basit adımı gerçekleştirmenizi öneririz:
- Mobil reklamlar oluşturun. Yeni reklam oluştururken "mobil" türünü seçebilirsiniz; böylece sistem, telefonlardaki gösterimlerde bu türe her zaman öncelik verir. Bu şekilde reklam kampanyanızı mobil hedef kitle için özel reklamlarla tamamlayabilirsiniz: Yeni metinler yazabilir, ayrı açılış sayfaları, farklı görseller ve hızlı bağlantılar seçebilir, bu tür trafiğin özelliklerini hesaba katarak daha fazla müşteri çekebilirsiniz.
- Anahtar hedefleri ayarlayarak değerlerini belirtin. Bu sayede Direct, seçtiğiniz hedeflere göre dönüşüm olasılığı tahmini bazında teklifleri yükselterek veya düşürerek satın almaları optimize eder. Örneğin, mobil cihaz kullanıcıları sizin için daha değerli olan bir hedefi (aramayı) gerçekleştirdikleri için öne çıkabilir.
- Reklamınız için açılış sayfaları oluşturun. Hafif ve mobil ekranlar için tasarlanan turbo özelliği, talepleri daha aktif toplamanıza yardımcı olur ve kullanıcı tarafında sayfaların yüklenmesini hızlandırır.
Cihaz türlerine göre düzenlemeler de dahil olmak üzere medya kampanyalarının yönetimi Direct API'de yapılabilir.
Medya kampanyalarında farklı trafik türlerinin yönetimi hakkında ayrıntılı bilgiyi Yardım bölümünde bulabilirsiniz.