Ağlarda otomatik hedefleme nedir?
Bilindiği gibi, Yandex Reklam Ağı'nda reklamlar anahtar sözcük gruplarının yanı sıra davranışsal hedeflemeye göre de gösterilir. Şirketin elde ettiği trafik hacminin ve dönüşümlerin yarısından fazlası davranışsal hedeflemeden kaynaklanabilir. Yandex.Direct, kullanıcıların ilgi alanları ve davranışlarıyla ilgili çeşitli verilerin tamamını hesaba katar. Anahtar sözcüklere bağlı olmayan bu davranışsal algoritmalar ayrı bir özellik olarak Ayarlar menüsüne eklendi. Kısa bir süre sonra bu algoritmaların çalışma sonuçlarını istatistiklerde görüp, anahtar sözcükler gibi bunlar için de teklifinizi belirtebilirsiniz.
Ağlarda otomatik hedefleme kampanyaları neden ve nasıl ayarlanır?
Otomatik hedefleme sayesinde sitenize istediğiniz trafiği getirecek algoritmaları belirleyebilir, böylelikle mevcut bütçenizi anahtar sözcük grupları ile otomatik hedefleme arasında dilediğiniz gibi dağıtabilirsiniz.
Ağlarda otomatik hedefleme için anahtar sözcük grubu tekliflerinizle karşılaştırılabilecek bir teklif belirtin. Teklifi çok düşük belirtirseniz sitenize alıştığınızdan daha az trafik çekersiniz. Anahtar sözcük gruplarına göre dönüşüm fiyatını anahtar sözcüklere bağlı olmayan hedeflemenin dönüşüm fiyatıyla karşılaştırın ve gerekirse teklifi düzeltin.
Lütfen dikkat: Kampanyanız hem aramada hem de ağlarda çalışıyorsa ve aramada otomatik hedefleme özelliği etkinleştirilmişse bu otomatik hedefleme ağlar için de etkinleştirilir. Bu durumda otomatik hedefleme için teklif reklam kampanyanızın ayarlarına göre otomatik hesaplanır. Bu durum, ağda otomatik hedefleme özelliği kapalı olarak çalışan ayrı kampanyaları etkilemez.
Kademeli olarak çalışmaya başlayacak otomatik hedefleme özelliği önümüzdeki hafta içinde tüm Yandex.Direct müşterilerine açılacak. Yeni ayarın özellikleri ve ağdaki otomatik hedefleme ile aramadaki otomatik hedefleme arasındaki farklılıklar hakkında daha fazla bilgi için ilgili Yardım bölümüne başvurun.