Bu video, bir sunucunun "sistemi yenen çocuklar" olarak tanımladığı zeki çocukların günlük hayatta karşılaştıkları kısıtlamaları aşmak için kullandıkları yaratıcı yöntemleri gösteren bir derleme formatındadır.. Videoda, çocukların ebeveynlerinin yasaklarını aşmak için kullandıkları çeşitli zekice çözümler paylaşılmaktadır. Bisiklete çim biçme aleti bağlama, yumurta patlatma, sınavda not alma, bardaktan topu dokunmadan taşıma, kilitli çekmeceden telefon alma, dışarıda oynamak için bilgisayarı kullanma, çilek yeme, ekmek yeme, zürafanın gölgesiyle resim çizme, elektrikli kaykayla çim biçme, muzla dersi geçme, su torbası yapma, patates doldurma, kartondan telefon yapma, üfleme aleti ile kaykay kullanma, uno'yu tarağa tarayarak karıştırma, yastık çizme, sahte ceza yazma, kurabiye içine lokum koyma, bilgisayar sistemini dışarıya taşıma, kedi mamasına su koyma, ranzaya hamak yapma, köpeği market poşetine koyup metroya sokma, tuvalet zilini kurma, çim biçme aleti ordusu yapma, limon satma girişimi, havuza yiyecek sokma, kız arkadaşıyla aynı odada kalmak için koltuğu dışarıya çıkarma, dolap altından yemek alması, ilaç yerine karpuz çekmesi, içecek otomatlarından sınırsız içecek alması, bisikleti çıplak ayakla sürmesi, pizza kutusunu masa yapması ve köpeği kullanarak kaykay sürmesi gibi çeşitli örnekler sunulmaktadır.. Sunucu, videonun her dakikasında bir soru soracağını ve bu soruları bilenlere sürpriz vereceğini belirtmektedir. Video sonunda izleyicilere bir fotoğraftaki gizemi bulmalarını sorarak interaktif bir bölüm eklemektedir.
Zeki insanlar esnek ve uyumlu bir yapıya sahiptir. Olayları derinlemesine analiz ederler ve derin anlamlar ararlar. Bilmediklerini kabul eder ve öğrenmeye açıktırlar. Doymak bilmez bir merakları vardır. Açık fikirli ve alternatif çözümlere açıktırlar
Bu video, bir tayfa tarafından sunulan bilgilendirici bir içeriktir. Sunucu, eşekler hakkında bilinmeyen bilgiler paylaşmaktadır.. Video, eşeklerin atlardan farkları, zekâları ve davranışları hakkında bilgiler sunmaktadır. Eşeklerin atlardan daha zeki olduğu, bastıkları yerlere dikkat ettikleri ve daha yumuşak hareket ettikleri belirtilmektedir. Ayrıca eşeklerin tek parmaklı hayvan grubuna girdiği, evcilleşmesinin eski zamanlara kadar uzandığı ve boylarının ırklarına göre 0,75-1,70 metre arasında değiştiği bilgisi paylaşılmaktadır.
Bu video, bir konuşmacının istimna konusundaki bilgilerini paylaşması şeklinde ilerlemektedir. Konuşmacı, istimnanın beyne zarar verdiği konusunda uyarıda bulunmaktadır.. Videoda istimnanın beyne zarar verdiği, beyindeki fosfor miktarının insan zekasını ölçmek için kullanıldığı ve menüdeki fosforun istimna ile sarf edildiğinde aptallığa yol açabileceği belirtilmektedir. Konuşmacı, bu konuyla ilgili bir kitap ve sağlık ansiklopedisinden fotokopi yaparak izleyicilere verdiğini, ayrıca "şap"ın bu konudaki ilacı olduğunu ve yeniçerilerin çorbasına şap koyarak cinsi arzuları geçici olarak iptal ettiklerini anlatmaktadır.
Bu video, konuşmacının Atakan hadisesi hakkında düşüncelerini paylaştığı bir konuşmadır. Konuşmacı, 10 yaşındaki Atakan'ın beş ay içinde 250 eser okuması ve sosyal medyada gündeme gelmesiyle ilgili değerlendirmelerde bulunmaktadır.. Konuşmacı, Atakan'ın durumunu değerlendirirken onun 10 yaşında olduğunu unutmanın yanı sıra, onu yönlendiren ve sosyal medyaya servis eden kişileri sorgulamayı vurgulamaktadır. Ayrıca, Atakan'ın durumunu Osmanlı dönemindeki Enderun Mektebi sistemi ve medrese eğitimi ile karşılaştırarak, keskin zekalı çocukların nasıl yetiştirilmesi gerektiğini anlatmaktadır. Konuşmacı, Milli Eğitim ve Aile Bakanlıklarının bu tür parlak zekalı çocuklara daha fazla ilgi göstermesi gerektiğini ve sosyal medya kullanıcılarının dikkatli olmaları gerektiğini vurgulamaktadır.
Sophistication originally meant refinement and wisdom, derived from sophists. Ancient Greeks saw sophia as poets' special insight, later becoming sophists' wisdom. Modern Western sophistication originated in France under King Louis XIV. English initially viewed sophistication as decadent until Regency era
Eccentricity refers to unusual or odd behavior without maladaptive tendencies. Term first appeared in English in 1551 as astronomical term. Derived from Greek "ekkentros" meaning "out of the center"
Bu video, Haluk Tatar tarafından sunulan bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, yurt dışında aldığı bir eğitimden bahsederek zekanın ne olduğunu açıklamaktadır.. Video, zekanın IQ testinden ziyade öğrenmeye, güncel kalmaya ve beynin sürekli beslenmesine bağlandığını vurguluyor. Konuşmacı, zekayı ölçebileceğimiz altı ana kriteri detaylı şekilde anlatıyor: anlatabildiğin kadar, bildiğin kadar, bulunduğun ortam kadar, saygı gördüğün kadar, güncel bilgin kadar ve yaşayabildiğin, gezebildiğin ve uyuyabildiğin kadar zekisindir. Ayrıca, zekayı besleyen doğru beslenme, uyku düzeni ve bilgi toplama yöntemleri hakkında pratik öneriler sunuyor.
Zeki insanlar yalnız vakit geçirmeyi tercih eder ve sosyalleşmekten yorulur. Gürültülü ortamlardan ziyade yalnız vakit geçirmekten keyif alırlar. Kendi kendilerine konuşmaya meyillidirler
Zekâ, zihnin öğrenme ve yeni durumlara uyum sağlama yeteneğidir. Türkçeye Arapçadan geçmiş, "parıltı" ve "zihin parıltısı" anlamlarına gelir. Psikologlar zekâyı yaratıcılık, kişilik ve bilgi gibi kategorilere ayırır
Uzun boylu kişi saf akıllı, kısa boylu kişinin hilesi çoktur. Orta boylu kişi akıllı ve güzel huylu olur. Saçı sert olan keskin zekalı, yumuşak olan ebleh olur. Başın küçük olması aklın azlığına, büyük olması çokluğuna işarettir
Bu video, İslam tarihinde önemli bir şahsiyet olan Ebu Hanife'nin zekâsından bir örnek anlatan bir anlatımdır. Videoda Haşimoğullarının bir çocuğunun cenazesinde yaşanan bir olay aktarılmaktadır.. Videoda, bir çocuğun cenazesinde annenin açık saçık vaziyette ağlaması ve kocasının "eğer eve dönmezsen boş ol" demesi üzerine Ebu Hanife'nin verdiği çözüm anlatılmaktadır. Ebu Hanife, erkeğin cenaze namazı kılmasını, kadının ise kocası namaz kıldıktan sonra eve dönmesini önermiştir. Video, Ebu Hanife'nin keskin zekası ve derin bilgisi üzerine bir yorumla sonlanmaktadır.
Bu video, bir canavar ve tavşan arasındaki diyalogları içeren bir animasyon veya çizgi film sahnesidir. Canavar, Tazmanya'dan gelen keskin dişli bir canavardır ve tavşan ise kendisini yemek isteyen canavarın karşısındadır.. Hikaye, canavarın tavşanı yemek istemesiyle başlar ve tavşanın kendisini yememesi karşılığında ona yemek yapmayı teklif etmesiyle devam eder. Tavşan, canavarla birlikte yemek yapmaya başlar ve sonunda "yemek hazır" diyerek hikayeyi sonlandırmaktadır. Video, tavşanın zekâsıyla canavarı kandırma sürecini göstermektedir.
Bu video, bir animasyon veya çizgi film formatında, Fakir, Zengin, Rüzgar ve Kerem Komiser karakterlerinin yer aldığı bir hikâyeyi anlatıyor. Fakir belediye başkanı olarak seçilmiş, Zengin ise hapisteydi.. Video, Rüzgar'ın Fakir'i öldürerek Zengin'i hapisten çıkarmak için yaptığı planı konu alıyor. Rüzgar, Fakir'i lav tuzağına düşürerek öldürdüğünü iddia ediyor ve Kerem Komiser'i ikna ediyor. Ancak Fakir, ölü taklidi yaparak geri dönüyor ve Rüzgar ile Zengin'i ömür boyu hapishaneye atıyor. Hikâye, Fakir'in zekâsı ve Rüzgar'ın planının başarısızlığıyla sona eriyor.
Bu video, bir isim analizi içeriğidir. Videoda "Reyhan" isminin özellikleri detaylı olarak incelenmektedir.. Video, Reyhan isminin Arapça kökenli olduğunu ve fesleğen anlamına geldiğini açıklayarak başlıyor. Ardından ismin sahibinin kişilik özellikleri, olumlu ve olumsuz yönleri, güçlü yönleri, zayıf yönleri ve yaşam tarzı hakkında kapsamlı bilgiler sunuluyor. Reyhan isminin sahibinin mantıklı, pratik, liderlik yeteneğine sahip, güçlü ve saygın insanlardan hoşlandığı, zekaya önem verdiği ve müreffeh olmayı arzuladığı gibi özellikleri anlatılıyor.
Bu belgesel formatındaki video, dünyanın en zeki hayvanlarını tanıtmakta ve özellikle Avustralya'nın doğal yaşamını detaylı bir şekilde ele almaktadır.. Video, şempanzeler, filler, kuşlar ve bolas örümcekleri gibi dünyanın en zeki hayvanlarını inceleyerek başlıyor, ardından Avustralya'nın endüstriyel hayvanlarını - termitler, yunuslar, ahtapotlar, koalalar, yaban köpekleri, kangurular, vahşi kediler ve ornitorenkler - detaylı olarak tanıtmaktadır. Her bölümde "en zeki" sorusu sorularak, hayvanların zekâ özellikleri, sosyal davranışları, iletişim yöntemleri ve yaşam tarzları hakkında bilgiler sunulmaktadır.. Belgesel, her hayvan türünün fiziksel özellikleri, beslenme alışkanlıkları ve Avustralya'nın çeşitli ekosistemlerindeki konumları hakkında detaylı bilgiler içermektedir. Özellikle ornitorenklerin dalgalı perdeli ayakları, elektriğe duyarlı gagası ve zehirli dürtüsü gibi karakteristik özellikleri gibi ilginç bilgiler de videoda yer almaktadır.
Bu video, bir eğitim içeriği formatında sunulmuş olup, konuşmacı izleyicilere zekalarını geriletebilecek günlük alışkanlıklarını anlatmaktadır.. Video, zekanızı geriletebilecek 10 günlük alışkanlık hakkında bilgi vermektedir. Bu alışkanlıklar sırasıyla: sabahları şeker yemek, cep telefonu kullanımı, multitasking yapmak, televizyon izlemek, loş ışıkta kalmak, çok çalışmak, sosyal izolasyon ve uçak yolculuğu olarak sıralanmaktadır. Her bir alışkanlık için bilimsel araştırmalar ve deneyler üzerinden açıklamalar yapılmakta, bu alışkanlıkların beyin fonksiyonlarını nasıl etkilediği ve zekayı nasıl gerilettiği anlatılmaktadır.