515-520 yılları arasında Şerebbe'de Zübyân kabilesinden doğdu. Hîre ve Gassânî hükümdarlarının saraylarında önemli görevler üstlendi. Kabileler arası anlaşmazlıkları çözmede etkin rol oynadı. 590'da Nu'mân'ın hapse atılması üzerine kabilesine döndü. Seksen yaşında içki içerek hayatını kaybetti
Muallakāt, beğenildiği için sergilenen şiirler anlamına gelir. Kelime ilk kez 4. (10.) yüzyılda Ebû Zeyd el-Kureşî'nin eserinde görülür. Şiirler Ukâz panayırlarında yarışmalarda seçilip Kâbe duvarına asılmıştır
Bu video, bir öğretmenin 7. sınıf öğrencilerine Hz. Muhammed'in hayatı (siyer) dersi için sınav hazırlığı yaptığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, hastalıktan dolayı nefes nefese kaldığını belirterek dersi anlatmaktadır.. Videoda öncelikle 1. dönem 1. yazılı sınav soruları çözülmekte, doğru-yanlış ve boşluk doldurma soruları ele alınmaktadır. Ardından Hz. Muhammed'in doğum yeri, doğum tarihi, kabilesi, dedesi, babası, annesi, amcaları, dadısı ve ölüm tarihi gibi temel bilgiler paylaşılmaktadır. Son bölümde ise Kabe hakemliği, Ficar Savaşı, Hilful Fudul'un kurulması, Fil Olayı ve Rahip Bahira olayı gibi gençlik dönemi olayları ve cahiliye dönemindeki Mekke'nin sosyal hayatı anlatılmaktadır.. Video, sınav hazırlığı için soru-cevap formatında ilerlemekte ve öğrencilere sınav notları için dileklerle sonlanmaktadır.
Kaside, belli bir amaçla söylenmiş, üzerinde düşünülmüş şiirdir. İlk kez Arap edebiyatında ortaya çıkmış, sonra Fars ve Türk edebiyatlarına geçmiştir. Mühelhil b. Rebîa ve İmruülkays b. Hucr kaside formunu geliştirmiştir
Bu video, Samet adlı bir konuşmacının Hz. Muhammed'in hayatını anlattığı eğitici bir içeriktir.. Video, Hz. Muhammed'in 571 yılında Mekke'de doğumundan başlayarak çocukluğunu, gençliğini ve aile hayatını kronolojik olarak anlatmaktadır. İlk bölümde cahiliye dönemi, Arap Yarımadası'ndaki toplumsal yapı ve Hz. Muhammed'in ailesi hakkında bilgiler verilirken, ikinci bölümde süt annesi Halime ile geçirdiği dört yıl, annesi Aminenin vefatı, dedesi Abdülmuttalib'in ölümü ve amcası Ebu Talip'in yanında geçirdiği yirmi beş yıllık yaşamı ele alınmaktadır.. Videoda ayrıca Hz. Muhammed'in "Emin" lakabı, Erdemliler Topluluğu'na üyeliği, Ficar savaşlarına katılımı ve 25 yaşında Hz. Hatice ile evliliği de anlatılmaktadır. Hz. Muhammed'in peygamberlik görevinin hazırlık süreci de kısaca ele alınmaktadır.
Bu video, bir öğretmenin 6. sınıf Peygamberimizin Hayatı dersi için hazırladığı sınav çalışma örneğini içeren eğitim içeriğidir.. Videoda öğretmen, MEB'nin sınav formatını değiştirdiğini belirterek açık uçlu klasik soruları çözmektedir. İçerik, Peygamberimizin hayatı hakkında çeşitli konuları kapsamaktadır: cahiliye dönemi, doğum tarihi ve yeri, aile bilgileri, süt anne geleneği, peygamberin meşhur isimleri, Hılful Fudul, Hz. Hatice ile evliliği, ilk dört müslüman, Hüzün Yılı, hicret kavramı, muhacir ve ensar, mevlit kandili, zemzem suyu, Ebrehe'nin Kabe'yi yıkmak için Mekke'ye saldırısı ve Bedir Savaşı gibi konular ele alınmaktadır.. Videoda ayrıca boşluk doldurma alıştırmaları da sunulmakta olup, her soru için detaylı açıklamalar ve örnekler verilmektedir.
Araplar her şairin kendisine şiir ilham eden bir cin olduğuna inanırdı. Şairler cinlerin kendi dillerinden verdikleri yakıcı sözleri gayptan aldıklarına inanırlardı. Şairler cinlerden daha alt sınıfta, insanlardan üstün kabul edilirdi
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan AYT sınavına hazırlık amaçlı İslam tarihi dersidir. Eğitimci, öğrencilere hitap ederek İslam tarihinin önemli olaylarını kronolojik olarak anlatmaktadır.. Video, İslam tarihinin temel konularını kapsamlı şekilde ele almaktadır. İlk olarak cahiliye dönemi, Hz. Muhammed'in hayatı ve peygamberlik süreci anlatılmakta, ardından Mekke'den Medine'ye hicret, Bedir, Uhud ve Hendek savaşları, Hudeybiye Barış Antlaşması, Hayber'in fethi ve Mekke'nin fethi gibi önemli olaylar açıklanmaktadır. Son bölümde ise Hz. Ebubekir, Hz. Ömer, Hz. Osman ve Hz. Ali dönemlerindeki fetihler, kurulan teşkilatlar ve İslam dünyasının bölünmesi anlatılmaktadır.. Videoda ayrıca İslam savaş hukukunun ortaya çıkışı, Kur'an-ı Kerim'in toplanması, ilk halifelerin kurduğu kurumlar (beytülmal, posta teşkilatı, okullar, kadı teşkilatı) ve günümüz toplumunda yaşanan toplumsal sorunlar gibi konular da ele alınmaktadır. Video, öğrencilere sınav hazırlığı için önemli tarihsel olayları ve bilgileri vurgulayarak, not alma teknikleri ve soru çözme tavsiyeleriyle sonlanmaktadır.
Bu video, Arif Hoca tarafından sunulan, AÖF, DHBT, ÖABT, DIAB, MBS sınavlarına hazırlanan öğrencilere yönelik bir eğitim içeriğidir. Soru-cevap formatında ilerleyen video, İslam öncesi dönemde Arabistan ve özellikle Mekke'nin tarihini ele almaktadır.. Video, İslam öncesi Arabistan'ın coğrafi konumu ve önemli devletlerinden başlayarak, Mekke'nin tarihsel gelişimini, Kabe'nin inşasını ve idaresini kronolojik olarak anlatmaktadır. Son bölümde ise Mekke'nin sosyo-kültürel ve ekonomik hayatı, panayırları, Arap toplumunun sosyal yapısı ve kabile sistemi gibi konular işlenmektedir.. Videoda Hz. İbrahim ve Hz. İsmail'den başlayarak Kureyş kabilesinin Mekke'yi ele geçirmesi, Kusay bin Kilab'ın Mekke'yi düzenlemesi, Cahiliye döneminde Mekke'de putperestliğin yayılması ve Kabe hizmetlerinin nasıl yönetildiği gibi önemli tarihsel olaylar detaylı şekilde açıklanmaktadır. Ayrıca Kabe'nin önemi, Arap-ı Müstaribe kavramı, Zemzem kuyusu ve haram ayları gibi konular da ele alınmaktadır.
Kenan Demirayak'ın eseri, Arap Edebiyatı Tarihi'ni Türkçe olarak sunmaktadır. Kitap giriş ve üç ana bölümden oluşmaktadır. Giriş bölümünde Arap Edebiyatı'nın beş devri ve şairlerin tasnifi ele alınmıştır
"Din Dersleri" YouTube kanalında yayınlanan bu eğitim videosunda, bir öğretmen tarafından 6. sınıf öğrencileri için Peygamberimiz hayat dersi yazılı sınavı hazırlığı yapılmaktadır.. Video, 10 sorudan oluşan bir yazılı sınavı kapsamakta ve Peygamberimizin doğum tarihi, fetret-i vahiy dönemi, Hz. Hatice'nin lakapları, Hilful Fudul, ilk müslümanlar, cahiliye dönemi özellikleri, Peygamberimizin süt kardeşleri ve Kabe'nin onarılması sırasında yaşanan anlaşmazlık gibi konuları ele almaktadır. Ayrıca Hz. Muhammed'in amcaları arasında Ebu Talip, Hz. Hamza, Hz. Abbas, Zübeyr ve Ebu Leheb gibi isimler hakkında bilgiler verilmektedir.. Videoda her soru için detaylı açıklamalar yapılmakta ve öğrencilerin yazılı sınavlarına hazırlanmaları için gerekli bilgiler sunulmaktadır. Ebu Leheb'in Hz. Muhammed'e iman etmediği, ona eziyet ettiği ve Tebbet Suresi'nin Ebu Leheb hakkında indiği gibi özel bilgiler de paylaşılmaktadır.
Hadis, rivayet ve dirayetten oluşan bir ilimdir. Tarih de bizden öncekilerden rivayet edilen haberlerden ibarettir. İslam alimleri "Mustalahu'l-hadis" metodolojisini geliştirmiştir
Bu video, Irfan Hoca tarafından sunulan dini bir ders formatında olup, İslam'ın ortaya çıkmasından önceki cahiliye dönemini ve Hz. Muhammed'in (aleyhisselam) bu dönemdeki değişimleri ele almaktadır.. Video, cahiliye dönemindeki kadın hakları, kabilecilik, asabiyet, put inanışı, kölelik ve diğer toplumsal uygulamaları detaylı şekilde incelemektedir. Konuşmacı, Hz. Muhammed'in bu gelenekleri nasıl değiştirdiğini, Kur'an ayetleri ve hadislerle destekleyerek anlatmaktadır. Ayrıca Mekke'nin ekonomik yapısı, panayırları, Darü'n-Nedve sistemi ve put inanışı gibi konular da ele alınmaktadır.. Videoda ayrıca modern cahiliye kavramı, "gizli putlar" olarak adlandırılan günümüzdeki inanışlar ve Risale-i Nur'a atıflarla açıklanan fiili dua kavramı gibi güncel meselelere de değinilmektedir. Konuşmacı, Hz. Muhammed'in uygulamalarını örneklerle göstererek, İslam'ın toplumsal değişimlerin nasıl gerçekleştiğini açıklamaktadır.
Bu video, bir rehber tarafından Mekke'deki Zulmecaz Panayırı'nın tarihi ve önemi hakkında bilgi veren bir gezi anlatımıdır. Rehber, panayırın kalıntılarını göstererek tarihi anlatmaktadır.. Video, Zulmecaz Panayırı'nın Cahiliye dönemindeki önemi, Arapların hac dönemlerindeki üç pazarından biri olduğu bilgisini içermektedir. Ayrıca Hz. Muhammed'in (aleyhissalatu vesselam) bu panayırı üç kez ziyaret ettiği, burada nübüvvet mesajlarını duyurduğu ve kızı Zeynep ile birlikte geldiği rivayetleri aktarılmaktadır. Rehber, bu tarihi mekanı siyer coğrafyasının bir parçası olarak tanıtarak izleyicilere tefekkür etmelerini teşvik etmektedir.
Bu video, İslam tarihçileri ve Marmara Üniversitesi akademi takımı tarafından onaylanmış bir dramatik belgeseldir. Karakterler arasında Hz. Muhammed, Hatice, İraka ve Efel'in oğlu bulunmaktadır.. Belgesel, cahiliye döneminde Mekke'deki toplumsal ve dini koşulları anlatarak başlar, Kabe'nin tarihi ve Hz. İbrahim ile Hz. İsmail'in Kabe'yi tamamlamasını aktarır. Daha sonra Hz. Muhammed'in doğumundan itibaren hayatının önemli dönüm noktalarını kronolojik olarak ele alır ve Hira mağarasındaki inzivaya gidişi ile ilk vahiyden bahseder.. Videoda ayrıca Hz. Muhammed'in Hira mağarasına gittiğinde günlerce gelmemesi, eve döndüğünde bitkin bir halde olması ve İraka'nın bu durumun büyük bir müjde olduğunu anlattığı sahneler de yer almaktadır.