Have/has got, bir şeye sahip olmayı ifade eder. Hastalık ve ağrı durumlarında da kullanılır. Continuous ile sürekli eylemler için kullanılır. Have/has'ın geçmiş zamanı had'dir
Bu video, "Papağan Eğitimleri" kanalında yayınlanan bir eğitim içeriğidir. Sunucu, bir buçuk yaşında ve evcil hayvan dükkanından sahiplendiği Sultan papağanını kullanarak, kuşları nasıl elinize alıştırabileceğinizi göstermektedir.. Video, kuşların elinize alışmaması durumunda uygulanabilecek adım adım bir eğitim sürecini anlatmaktadır. Önce kuşun davranışlarını gözlemlemek, ardından kafes içinde ve dışında elinizi yavaşça yaklaştırmak, ayaklarına doğru götürmek ve kuşun elinize gelmesini sağlamak gibi adımlar gösterilmektedir. Sunucu, bu süreci beş gün kafes içinde, yedi gün kafes dışında tekrar ettiğini ve sonunda kuşun eline alıştığını belirtmektedir. Ayrıca, kuşun elinize alışması için sabırlı olunması ve kuşun sık sık el ile beslenmesi gerektiği vurgulanmaktadır.
"Can" kelimesi "yapabilmek" anlamında kullanılır. "And" ve "but" kelimeleri birlikte kullanılabilir. "My", "your", "his" ve "her" sahiplik belirtmek için kullanılır
Bu video, bir kişinin 2018 yılında sahiplendiği Sevda papağanı Müfettiş'in hikayesini anlattığı bir anlatımdır. Konuşmacı, Müfettiş'in diğer kuşlarla olan ilişkilerini ve davranışlarını detaylı şekilde aktarmaktadır.. Video, Müfettiş'in sahiplenilmesinden başlayarak, diğer kuşlarla olan dostluk ve düşmanlık ilişkilerini, eş bulma sürecini ve zamanla yaşanan davranışsal değişimleri kronolojik olarak anlatmaktadır. Müfettiş'in özellikle Sultan papağanı Çapkın'a olan takıntısı, diğer kuşlarla olan ilişkileri ve günümüzdeki durumu detaylı şekilde aktarılmaktadır. Video, konuşmacının Müfettiş'in sıra dışı hikayesini paylaşmasıyla sona ermektedir.
Bu video, Mrs. Yıldız tarafından sunulan bir İngilizce dil dersidir. Öğretmen, İngilizce'de sahiplik (position) konusunu anlatmaktadır.. Videoda sahiplik konusu iki farklı kullanım şekli üzerinden ele alınmaktadır: "have" ve "have got". Öğretmen önce "have" ve "have got" arasındaki farkları açıklamakta, ardından her iki kullanım şeklinin olumlu, olumsuz ve soru formlarını örneklerle göstermektedir. Ayrıca "have" ve "have got" arasındaki anlam farkları, günlük konuşmada ve yazılı metinlerde hangi kullanım şeklinin tercih edilmesi gerektiği hakkında bilgiler verilmektedir.
Bu video, Tarkan Dost tarafından sunulan bir eğitim içeriğidir. Sunucu, Windows işletim sisteminde herhangi bir sürümde bir dosyanın sahipliğini nasıl alabileceğimizi göstermektedir.. Video, sistem dosyalarını silme veya düzenleme işlemlerinde karşılaşılan erişim engellerini çözmek için iki farklı yöntem sunmaktadır. İlk yöntem, "Context Menu" adlı yazılım kullanarak sağ tuş menüsüne "sahipliği al" eklentisi eklemeyi içermektedir. İkinci yöntem ise klasik sahiplik alma yöntemini adım adım göstermektedir. Her iki yöntem de sistem dosyalarını düzenleme veya silme işlemlerinde tam yetki sağlama konusunda detaylı olarak anlatılmaktadır.
"Its", nesnelerin ve hayvanların sahiplik belirtilmesinde kullanılır. Cinsiyetten bağımsız olarak kullanılabilir. İnsanlar için kullanılmaz. İyelik sıfatı veya zamiri olarak da kullanılabilir
Bu video, bir eğitim içeriği olup, izleyicilere sahiplik belge tarihinin nerede yazıldığını açıklamaktadır.. Video, sahiplik belge tarihinin varlığın sahibinin değiştiği veya doğrulandığı tarih olarak kaydedildiğini anlatmaktadır. Sahiplik belgesinin genellikle resmi kurumlar veya yetkililer tarafından düzenlendiği ve bu tarihin belgede sol üst kısmında gün, ay, yıl şeklinde yer aldığı belirtilmektedir. Ayrıca e-devlet gibi yerlerden de bu tarihin öğrenilebileceği ifade edilmektedir.
Durum fiilleri, aktif eylemden ziyade durum belirten eylemleri ifade eder. Continuous tense yapılarıyla kullanılamazlar veya anlam değişikliği gösterirler. Sadece simple yapılarla kullanılabilirler
İyelik sıfatları (possessive adjectives), isimlere aitlik belirten sıfatlardır. İyelik sıfatları, ismin önüne gelerek sahiplik durumunu gösterir. "My", "your", "his/her", "our", "their" temel iyelik sıfatlarıdır
Bu video, birkaç karakter arasında geçen bir diyalog formatındadır. Konuşmada Cemal, Yusuf Miroğlu ve Sultan adlı karakterler yer almaktadır.. Videoda, bir kuşun (muhtemelen bir güvercin) sahipliği konusunda yaşanan bir tartışma anlatılmaktadır. Bir kişi kuşun sahibi olduğunu iddia ederken, diğerleri kuşun başka birine ait olduğunu savunur. Diyalog, kuşun sahipliği hakkındaki çekişme ve bu durumun komik bir şekilde ele alınmasıyla ilerler.
Bu video, bir köpek ve onun sahibi arasındaki komik bir diyalogu içeren bir animasyon veya çizgi film sahnesidir. Videoda bir köpek, sahibinin müşterileriyle yaşadığı sorunları çözmeye çalışmaktadır.. Videoda, köpek sahibinin müşterileriyle yaşadığı sorunlar gösterilmektedir. Müşteriler yemek sipariş ederken, köpek sahibinin dükkanından sepetlenmesi ve müşterilerin kaçması gibi olaylar yaşanır. Köpek, sahibinin müşterileriyle olan sorunlarını çözmek için çeşitli yöntemler deneyerek, sonunda sahibinin evine götürülmesi ve orada istediği kadar piyano çalabilmesi ve yemek yiyebilmesi için ikna edilir. Video, bir kule yıkılması ve yardım çağrısıyla sona erer.
Bu video, bir komedi sketçidir. Ana karakterler arasında Çiko adında bir Alman kanişi köpeği, köpeği sahip olan Leyla ve babası, Leyla'nın arkadaşı Selma ve bir şarkıcı bulunmaktadır.. Video, Çiko'nun sahipleriyle yaşadığı çeşitli komik olayları göstermektedir. İlk bölümde Çiko'nun sahipleriyle yaşadığı çarpışma, balık tutma ve araba kullanma gibi günlük maceralar anlatılır. Daha sonra Leyla'nın Çiko'nun kaybolması üzerine yaşadığı endişe ve gazetelere ilan vermesi gösterilir. Son bölümde ise Leyla'nın arkadaşı Selma ile bir şarkıcı arasındaki ilişki ve Çiko'nun bu ilişkiye karışması komik bir şekilde işlenir.
Have/has, "have" fiilinin present simple tense'teki iki farklı çekimidir. Has sadece 3. tekil şahısla, have diğer öznelerle kullanılır. Have/has'ın ikinci hali "had" olarak past tense'te kullanılır
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan İngilizce dil eğitimi dersidir. Eğitmen, izleyicilerin sorduğu "have" ve "have got" ifadelerinin anlamını ve kullanımını detaylı şekilde anlatmaktadır.. Video, "have" ve "have got" yapılarının sahiplik anlamında kullanımı, geniş zaman, geçmiş zaman ve gelecek zaman cümlelerinde kullanımı, olumlu, olumsuz ve soru cümlelerinde kullanımı gibi konuları kapsamaktadır. Eğitmen önce teorik bilgileri vererek yapıları açıklamakta, ardından örnek cümlelerle pekiştirmekte ve son olarak egzersizlerle konuyu uygulamalı olarak göstermektedir.. Videoda ayrıca "have" fiilinin sahip olmak dışında kahvaltı yapmak, duş almak, iyi vakit geçirmek, yemek yemek, içmek, bakmak, sohbet etmek, tartışmak gibi farklı anlamlarda nasıl kullanıldığı da anlatılmaktadır. Eğitmen, sınavlara hazırlanan öğrenciler için zaman uyumu konusuna da değinmekte ve bir sonraki derste "yüz suyu" yapısını anlatacağını belirtmektedir.