B Sınıfı Ehliyet Kapsamı ve Kullanım Alanları
B sınıfı ehliyet üç farklı tipte (B1, BE ve B) bulunur. B sınıfı ehliyet en kapsamlı ehliyet türüdür. B sınıfı ehliyet ile M, F ve B1 sınıfları otomatik olarak kullanılabilir
- cetas.com.tr
B sınıfı ehliyet üç farklı tipte (B1, BE ve B) bulunur. B sınıfı ehliyet en kapsamlı ehliyet türüdür. B sınıfı ehliyet ile M, F ve B1 sınıfları otomatik olarak kullanılabilir
1.5 tonluk römork için demir işleri ustası çizim hazırladı. Toyota Hilux'tan 4 adet cant ve lastik temin edildi. Römork yarım günde tamamlandı
Bu video, bir motosiklet kullanıcısının 26S model römorklu motosikletiyle gerçekleştirdiği bir test sürüşünü göstermektedir. Videoda konuşmacı ve bir arkadaşı yer almaktadır.. Videoda, 10 beygirlik 26S model motosikletin römorklu performansı test edilmektedir. Römorkun üzerinde yaklaşık 300 kilo gübre bulunmaktadır. Test, toprak ve asfalt yollarında, engebeli ve düz alanlarda gerçekleştirilmiştir. Motosikletin 40-45 derece eğimde rampalara çıkabilme ve iniş yapabilme yeteneği gösterilmiştir. Ayrıca, 26S ile daha önce 29S modelle yapılan benzer testin karşılaştırması yapılmıştır.
Tam römork, yükün tamamını kendi taşır (tarım ekipmanları). Yarı römork, yükün bir kısmını çekici araç taşır (TIR römorkları). Merkezi dingilli römork, otomobil ve kamyonetlerle çekilebilir
Bu video, kartondan maket, diecast ve kendin yap ürünleri oluşturan bir içerik üreticisinin traktör römorku yapımını gösterdiği bir eğitim içeriğidir.. Videoda, daha önce yapılan bir traktörün üzerine römork yapımı adım adım gösterilmektedir. İçerik üreticisi, römorkun ölçülerini paylaştığını ancak izleyicilerin kendi traktörlerine göre yeni ölçülerle yapabileceklerini belirtmektedir. Ayrıca, izleyicilerden gelen anket sonucunda bir sonraki videoda SUV araçları yapacaklarını, ancak izleyicilerin isteği üzerine önce römork videosunu gönderdiklerini açıklamaktadır.
Uluslararası taşımacılıkta araçlar 15 yaşından büyük olmamalı. Araçların taşıma kapasitesi 10 tonun üzerinde olmalı. Römorklu araçlarda yaş şartı aranmaz
C sınıfı ehliyet kamyon ve çekici kullanımına izin verir. Geçerlilik süresi 5 yıl olup yaş sınırı 21'dir. B sınıfı ehliyet tecrübesi gereklidir. M, B, B1 ve F sınıfı araçları da kullanma yetkisi verir
Karavan çekmek için düşük vergi ve yakıt tüketimi önemli. Araç kolay arıza yapmamalı ve parçaları bulunmalı. Çekme kapasitesi çeken araçtan çok ağır olmamalı
Bu video, bir kişinin kendi yaptığı motosiklet römorkunun montajını gösteren bir eğitim içeriğidir.. Videoda, motosiklet römorkunun özellikleri tanıtılıyor ve motosiklete nasıl takılacağı adım adım gösteriliyor. Römork, iki farklı amortisör, onüç scooter tekeri, pilli lamba ve çamurluk içeriyor. Motosiklete takılma işlemi, şaseye kaynak yapmadan, tornada yapılmış parçalarla ve burç-yaylı pimlerle gerçekleştiriliyor. Montaj işlemi oldukça kolay ve hızlı gerçekleştirilebiliyor.
Bu video, bir kişinin çapa makinesi römorkunu detaylı olarak tanıttığı bir ürün inceleme içeriğidir.. Videoda çapa makinesi römorkunun fiziksel özellikleri, ölçüleri ve kullanım alanları gösterilmektedir. Römorkun iki tekeri, ayak freni ve el freni, koltuğu, bağlantı aparatı ve depolama alanları tanıtılmaktadır. Ayrıca römorkun ölçülerini (arka uzunluğu 121 cm, genişliği 101 cm, yerden yüksekliği 90 cm) metre yardımıyla ölçerek paylaşılmaktadır. Video, özellikle yüksek gerekli malzemeleri uzak tarlalara götürmek için kullanışlı bir aparat olarak tanımlanmaktadır.
Bu video, bir motosiklet sahibinin ATV motoruna römork eşliğinde trafiğe çıkarken dikkat edilmesi gereken yasal ve yönetmelik şartlarını anlattığı bir eğitim içeriğidir.. Videoda, römork eşliğinde trafiğe çıkarken elektrik tesisatı, sağ-sol sinyaller, fren lambası, stop lambası ve reflektörlerin olması gerektiği detaylı olarak açıklanmaktadır. Konuşmacı, bu şartların olmaması durumunda yaşanabilecek tehlikeleri ve ceza risklerini anlatmakta, ayrıca ruhsat vizesinde römorkun da kontrol edildiğini ve gerekli şartların sağlanmaması durumunda vizeden geçilemeyeceğini belirtmektedir. Video, römork plakasının konumu ve çeki topuzu hakkında da bilgiler içermektedir.
Bu eğitim videosunda Nedim Yıldız, iki tekerli römorkla geri gitme tekniklerini göstermektedir. Video, küçük bir römork takılmış traktör üzerinde pratik uygulamalarla anlatılmaktadır.. Videoda iki tekerli römorkla geri gitme mantığı detaylı olarak açıklanmaktadır. Direksiyonu sağa çevirdiğinizde römork sola, sola çevirdiğinizde römork sağa doğru gider. Nedim Yıldız, bu mantığı pratik uygulamalarla göstermekte ve özellikle kıvrık durumlarda direksiyonun ters istikamette hareket etmesi gibi özel durumları da anlatmaktadır. Ayrıca, dört tekerli römorklarda durumun farklı olabileceği de belirtilmektedir.
Bu video, bir uzmanın karavan elektrik tesisatları hakkında bilgilendirme yaptığı bir eğitim içeriğidir.. Video, yedi pin ve on üç pin elektrik tesisatlarının farklarını açıklayarak başlıyor. Römork çeken araçlarda genellikle yedi pin tesisatı kullanılırken, 750 kg ve üzeri karavanlarda zorunlu olarak on üç pin tesisatının uygulanması gerektiği anlatılıyor. On üç pin tesisatının avantajları arasında karavana sürekli elektrik besleme, buzdolabının çalışması ve karavanın geri vites lambası ile sis lambalarının çalışması gibi önemli noktalar vurgulanıyor.
Bu videoda bir konuşmacı, kendi elleriyle 48 günde tamamladığı Otokar Doruk modeli 190 L 2009 model otobüsün karavan haline getirilmesini detaylı olarak tanıtmaktadır.. Video, karavanın iç mekanının kapsamlı bir incelemesini sunmaktadır. Konuşmacı, şoför koltuğu, oturma grubu, mutfak bölümü, lavabo, duş kabini, yatak odası ve salon gibi tüm bölümleri göstermekte ve her birinin özelliklerini anlatmaktadır. Karavanın LPG ile çalışan ısıtma sistemi, gömülü süpürge makinesi ve IP TV bağlantısı gibi teknik özellikleri de vurgulanmaktadır.. Karavanın 9 metre uzunluğunda olduğu, arkasında 4,5 metre uzunluğunda bir römork bulunduğu ve yaklaşık 100 bin lira civarında bir bütçeyle yapıldığı belirtilmektedir. Konuşmacı, ilerleyen zamanlarda karavan yapmak isteyenlere yardımcı olacağını ve dış tasarımını da bir sonraki videoda paylaşacağını söylemektedir.
Bu video, bir römork üreticisinin kendi tasarladığı ve ürettiği frenli 135x250 robotömorkunu tanıttığı bir ürün tanıtım videosu.. Videoda römorkun teknik özellikleri detaylı olarak anlatılıyor. Ürünün komple vidalı yapısı, daldırma galveniz kullanımı, belgeli ithal parçalar, sıfır lastik jant, nostaljik kancalar, galvanizli saç kapaklar, elektrostatik toz boya uygulaması, özel labod malzemesi ve Aspeg marka özel römork stop lambaları gibi özellikleri gösteriliyor. Ayrıca frenli modellerin ana unsurları olan cat mekanizması ve dingil mekanizması hakkında bilgi veriliyor.
Bu videoda Aliyük, yeni aldığı römorku tanıtmaktadır. Aliyük, küçük traktörü Mas 240S olan bir çiftçidir.. Video, römorkun neden alınması, özellikleri ve teknik detayları hakkında bilgiler içermektedir. Aliyük, römorku ikinci el yerine sıfır olarak almasının nedenlerini (ikinci el fiyatlarının yüksekliği, ileriye dönük yatırım yapma, enflasyon süreci) açıklar. Römorkun teknik özellikleri (taban sacı, babalar, kapak kalınlığı, piston sayısı, şase, lastikler, makas sayısı, hidrolik fren, damper çıkışı) detaylı olarak anlatılır. Video, römorkun fren testiyle sona erer.
Bu videoda Tekirdağ Hayrabolu'dan kabak çiftçisi Blada Karagön, kendi çiftliğinde kullandığı özel römorkları tanıtıyor. Gürel Tarım'dan Oktay Baltacı'nın da fikirlerini sunduğu bu römorklar, kara tarımcılığı için özel olarak tasarlanmış.. Video, çiftçinin iki adet özel römorkunu detaylı olarak anlatıyor. Bir tanesi 5 metre sofralı tip, diğeri ise 4,5 metre boyunda terazigil tandem. Her iki römork da 60'lık kapaklar, 30'luk ilaveler ve orijinal marka brandalarla donatılmış. Römorkların güvenlik özellikleri, dorse lastikleri, reflektör LED aydınlatmaları ve traktörle bağlantıları hakkında bilgiler veriliyor. Ayrıca, römorkların 10-15 ton ağırlığında taşıyabildiği ve kara tarımında traktörün frenleri dışında büyük kamyon frenleri ile durdurulabildiği vurgulanıyor.
Bu video, bir motosiklet römork üreticisiyle yapılan bir röportajdır. Röportajı yapan kişi, Emirhan adlı bir makine mühendisi ile motosiklet römorkunu inceliyor.. Videoda Emirhan'ın motosiklet römorkunun özellikleri, kullanım alanları ve avantajları detaylı olarak anlatılıyor. Römork, kamp malzemelerini taşımak için tasarlanmış olup, motosikletin şasesine bağlanarak monte ediliyor. Emirhan, römorkun güvenliği, amortisör sistemi, rüzgar etkisi, maksimum yük kapasitesi (40 kg) ve hız limiti (165 km/s) gibi teknik detayları paylaşıyor. Ayrıca römorkun Türkiye'de yasal durumu, lastik seçimi ve köpek taşıma kutusu olarak da kullanılabilen özel bir versiyonu hakkında bilgi veriyor.
Bu video, bir konuşmacının Pino marka standart ATV römorkunu tanıttığı ve kullanım deneyimlerini paylaştığı bir eğitim içeriğidir. Videoda konuşmacı ve Enes adında bir kişi yer almaktadır.. Video, römorkun teknik özellikleri, avantajları ve kullanım önerileri üzerine odaklanmaktadır. İlk bölümde römorkun 750 kg altı taşıma kapasitesi, torsiyonlu dingil sistemi, tam boy şase gibi teknik özellikleri anlatılırken, ikinci bölümde römorkun destek ayaklarının indirilmesi, rampaların çıkarılması ve ATV'nin römorka bağlanması süreci adım adım gösterilmektedir.. Videoda ayrıca römork seyahatlerinde dikkat edilmesi gereken güvenlik önlemleri, mola verildiğinde halatların sık sık kontrol edilmesi gerektiği, yağmurlu havalarda dört çeker kullanmanın önemi ve römorkun doğru şekilde sabitlenmesi için öneriler sunulmaktadır. Konuşmacı, yaklaşık 1500-2000 kilometre kullandığı römorkun hafif olması sayesinde aracın zorlanmadığını ve seyahatlerde güvenli olduğunu vurgulamaktadır.
Bu video, bir kişinin yeni aldığı teknenin römorkunu Zeki Boşoğlu'dan teslim alıp kurulumunu gösterdiği bir eğitim içeriğidir. Videoda Bahadır adında bir kişi de römork kurulumu hakkında bilgiler vermektedir.. Video, Zeki Boşoğlu'nun Bursa yolu üzerindeki mekanında römorkun teslim alınmasıyla başlıyor. Ardından beş metre roll römorkun montajı adım adım gösteriliyor. Römorkun takılması, emniyet sisteminin kullanımı, fişin doğru şekilde yerleştirilmesi ve mandalın ters çevrilmesi gibi önemli noktalar detaylı olarak anlatılıyor. Video, römorkun doğru kullanım ve bakımı hakkında tavsiyelerle sonlanıyor.