HGS, otoyol ve köprülerde hızlı geçiş sağlayan elektronik ödeme sistemidir. Sistem RFID teknolojisi ile çalışır ve saniyeler içinde okuma yapar. HGS etiket ve kart olmak üzere iki çeşittir
Bu video, bir kişinin Yeni İstanbul-Izmir otoyolunda Karacabey'den Bursa'ya yaptığı yolculuğu gösteren bir gezi videosu.. Videoda, Karacabey doğu gişesinden başlayarak Bursa'ya doğru yapılan yolculuk gösteriliyor. Yolculuk 19 dakika sürmüş ve ortalama 120 km/s hızla 33 km mesafe kat edilmiştir. Yolculuk sırasında nakit ödeme bölümü gösterilmiş ve toplam ücret 20,60 TL olarak belirtilmiştir. Ayrıca yol üzerindeki servis alanlarında devam eden çalışmalar da gösterilmektedir.
HGS, köprü ve otoyollarda hızlı geçiş sağlayan elektronik sistemdir. Sistem, OGS ile birlikte kullanılan iki temel geçiş sisteminden biridir. HGS etiketi veya kartı ile gişelerde duraksamadan geçiş yapılabilir
İstanbul, Türkiye'nin ve Avrupa'nın en kalabalık şehri, dünyanın altıncı sırasındadır. İki şehir arası mesafe özel araçla 443,9 km, otobüsle 443,9 km'dir. Hızlı trenle 4 saat 40 dakika, normal trenle 7 saat 52 dakika sürmektedir
Türkiye'deki otoyolların genel hız sınırı 120 km'dir. İstanbul-İzmir, Ankara-Niğde ve Kuzey Marmara otoyolları 140 km/s'ye kadar çıkabilir. Diğer otoyol yolları 120 km/s hız limitine sahiptir
Bu video, bir motosiklet eğitmeni tarafından sunulan otoyol sürüş teknikleri hakkında bilgilendirici bir eğitim içeriğidir. Eğitmen, otoyollarda motosiklet sürüşünün özel şartlarını ve dikkat edilmesi gereken noktaları anlatmaktadır.. Video, otoyollarda motosiklet sürüşünün teknik yönlerini kapsamlı şekilde ele almaktadır. İçerikte otoyol giriş ve çıkış teknikleri, takip mesafesi, şerit disiplini, sinyal kullanımı, emniyet şeritlerinin doğru kullanımı ve uzun süreli sürüşte dikkat edilmesi gereken noktalar gibi konular detaylı olarak açıklanmaktadır. Ayrıca, otoyollarda rüzgarın etkisi, kulaklık kullanımı ve mola yerlerinde dinlenme gibi pratik bilgiler de paylaşılmaktadır.
Bu videoda bir kişi, İzmit'ten Gebze ve Tuzla'ya yaptığı yolculuk sırasında Nissan marka aracının yakıt tüketimini test ediyor. Video, araç hakkında merak edilen yakıt tüketimi konusunu ele alıyor.. Videoda, aracın otoyolda ve şehir içi yakıt tüketimi detaylı olarak paylaşılıyor. Otoyolda 90-100 km/s hız aralığında eco modda 4,70 litre, normal modda 6,5 litre yakıt tüketimi olduğu belirtiliyor. Şehir içi yolculukta ise ortalama 4,90 litre yakıt tüketimi gözlemleniyor. Ayrıca aracın 316 km menzil sunduğu, 55 litre benzinle en az 850-900 km yol yapabildiği ve 1.6 motor hacmine sahip olduğu bilgisi de paylaşılıyor. Video sonunda aracın dış görünümü ve bazı teknik özellikleri de gösteriliyor.
Bu video, bir yolculuk vlogu formatında olup, konuşmacı Bulgaristan gümrüğüne geçiş sürecini anlatıyor.. Videoda konuşmacı, Bulgaristan gümrüğüne varışını ve form doldurma sürecini paylaşıyor. Bospros Hotel'de dinlendikten sonra Nişe'ye 25-27 km kala Bospros Hotel'den çıkış yaptıklarını, Bulgaristan sınırına kadar yolların çok boş olduğunu ve tünel yapılan otoyolun rahat olduğunu belirtiyor. Ayrıca internetten Bulgaristan vinyetini aldıklarını ve sorunsuz bir şekilde Bulgaristan'dan ayrılacaklarını umduğunu ifade ediyor.
HGS, otoyol ve köprülerde hızlı geçiş sağlayan elektronik ödeme sistemidir. Sistem 17 Eylül 2012'de Türkiye'de kullanılmaya başlanmıştır. İki tür HGS vardır: etiket ve kart tipi
Bu video, bir kişinin Amerika'da Duster marka aracıyla işyerine giderken Fortify otoyolu üzerindeki trafik deneyimini anlattığı bir vlog formatındadır.. Videoda konuşmacı, Amerika'daki otoyolların Türkiye'ye göre daha dar şeritli olduğunu, hız sınırının genellikle 60 km/s olduğunu ve trafik kurallarının sıkı şekilde uygulandığını anlatıyor. Ayrıca çıkış işaretlerinin numaralandırılmış olduğunu, emniyet şeritlerinin her iki şeritte de bulunduğunu ve trafikteki insanların saygılı davranışlarını vurguluyor. Video, konuşmacının U dönüşü yaparak yol verme tabelasını beklemesiyle sona eriyor.
Bu video, bir korku filminden sahneleri içermektedir. Filmde Andy Bark adlı bir polis memuru, Rondo, Zeki, Jack, Mason ve diğer karakterler yer almaktadır.. Film, bir grup kişinin Kızıl Kanti Yolu'nda otoyolda yaşadığı korkunç olayları konu almaktadır. Otobüslerin lastiklerinin patlatılması, eski bir kilisede çıkan yangın sonrası ortaya çıkan cesetler ve bir yaratık tarafından takip edilen yolcuların kurtuluş mücadelesi anlatılmaktadır. Karakterler arasında çatışmalar yaşanırken, bazıları otobüsten kaçmaya çalışırken, diğerleri kalmaya kararlı ve bir kamyonet çalma girişimi gibi kurtuluş planları yapmaktadır.. Filmde ayrıca karakterlerin birbirlerini kurtarmaya çalışması, bir karakterin el yapımı zıpkınla canavarla mücadele etmesi ve Andy Bark'ın yardım almak için telefon etmeye çalışması gibi olaylar da yer almaktadır.
Marmara Bölgesi'nde bulunan çift yönlü otoyol. Toplam sekiz şeritli, yön başına dörder şerit. Türkiye'nin en geniş tünellerine sahip. İstanbul Havalimanı ve İzmir'e bağlantı sağlıyor
Bu video, bir sürücünün İzmit Dağları'ndaki tünelleri geçerken çektiği seyahat vlogu formatındadır. Sürücü, tünellerin içinden geçerken izleyicilere bilgi vermektedir.. Videoda İzmit Dağları'ndaki tünellerin özellikleri, uzunlukları ve geçiş ücretleri hakkında bilgiler paylaşılmaktadır. Sürücü, dört şeritli tünellerin bazılarının dört km'yi geçtiğini, tünellerin içinde ışık sisteminin nasıl çalıştığını ve hız sınırlamasının 90 km olduğunu anlatmaktadır. Ayrıca, bu otoyolların üç ayrı işletme tarafından işletildiği ve geçiş garantili olduğu için devletin de bu yollara para ödediği bilgisi verilmektedir. Video boyunca sürücü, tünellerin içinden geçerken izleyicilere yol güvenliği konusunda uyarılar da yapmaktadır.
Bu video, bir korku filminden alınan sahneleri içermektedir. Filmde Andy Bark, Scott, Jack, Bucky, Baki, Ceki, Zeki gibi öğrenciler ve otobüs sürücüleri yer almaktadır.. Film, iki farklı otobüsün dokuzuncu otoyolda lastiklerinin patlaması sonucu mahsur kalan öğrencilerin yaşadığı korku dolu olayları anlatmaktadır. Otobüslerin lastiklerine saplanan keskin nesneler, cesetlerin bulunduğu bir yangın sonrası olay ve doğuda bir yaratık (Pood olarak adlandırılan) tarafından tehdit edilen öğrencilerin hayatta kalma mücadelesi hikayenin ana eksenini oluşturmaktadır.. Videoda ayrıca bir kamyonet çalma girişimi, kapı açma çabaları ve bir karakterin babasının 23 yıl önce bir devi öldürdüğünü anlattığı diyaloglar da yer almaktadır. Öğrenciler arasında bölünme yaşanmakta, bazıları otobüsten kaçmaya çalışırken diğerleri kalmaya karar vermektedir.
Bu video, bir ailenin (baba, anne, Çınar ve Can adlı çocuklar) Kuzey Marmara Otoyolu'nun açılış gününde yaptığı yolculuğu gösteren bir seyahat vlogu formatındadır.. Videoda aile, yeni açılan Kuzey Marmara Otoyolu'nu deneyimlemektedir. Yolculuk, otobanın dört şeritli yapısını, ard arda gelen tünel sistemini (T5, T2 ve diğer tünel) ve viyadükleri göstermektedir. Aile, yolun yeni açıldığı için henüz trafik olmadığı, ancak gelecekte özellikle bayram tatillerinde tıklım tıklım olacağına dikkat çekmektedir. Ayrıca HGS ücretlerinden de bahsedilmektedir.
Bu video, bir rehber formatında Maltepe ve Kartal semtlerine ulaşım bilgilerini sunan bir içeriktir. Konuşmacı, daha önceki videolarda Pendik, Tuzla, Kartal ve Maltepe semtlerindeki konut projeleri hakkında bilgi verdiğini belirtiyor.. Video, Maltepe ve Kartal semtlerine ulaşım yöntemlerini detaylı olarak anlatıyor. Avrupa yakasından bu bölgelere ulaşım için Marmaray, metrobüs, M4 metro hattı, tren hatları ve otobüs hatları gibi farklı seçenekler sunuluyor. Ayrıca, E-80 ve D-100 otoyolları üzerinden kişisel araçla ulaşım imkanları da açıklanıyor. Video, bu semtlere İstanbul'un çeşitli yerlerinden, Pendik, Tuzla, Sabiha Gökçen Havalimanı ve Kocaeli'den nasıl kolayca ulaşılabileceğini gösteriyor.
Bu video, bir yolculuk rehberi formatında olup, konuşmacı ve bir kişi arasında geçen diyalogları içeriyor. Video, otoyoldan çıktıktan sonra Novisa'ya doğru ilerleyen bir yolculuğu gösteriyor.. Videoda, Novisa'ya giden yol üzerindeki yol ayrımları ve önemli noktalar gösteriliyor. Konuşmacı, Budapeşte yol ayrımı, E75 yol ayrımı ve Belgrad-Novisa yol ayrımı gibi önemli noktaları belirtiyor. Yolculuk sırasında aracın kilometre sayacı da paylaşılarak, Sırbistan'da 735 kilometrede oldukları belirtiliyor.
Bu video, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdülkadir Uraloğlu'nun e-devlet uygulaması üzerinden tünel, köprü ve otoyol geçiş ödemelerinin yapılabileceğini duyurduğu bir haber sunumudur.. Videoda, e-devlet uygulaması üzerinden tünel, köprü ve otoyol geçiş ödemelerinin tek tıkla yapılabileceğinin duyurulduğu belirtiliyor. Bu düzenleme, Karayolları Genel Müdürlüğü ile özel şirketler tarafından işletilen tüm ücretli yolları kapsamakta ve vatandaşların yasal takibe konu olmamış ve cezaya düşmemiş geçiş ödemelerini yapabilmelerini sağlıyor. Ayrıca, bu işlemlerle araç sahipleri borç ödeme imkanı ile birlikte ihlalli geçiş bildirimi ve borç sorgulama gibi mevcut işlemlerini daha kolay bir şekilde gerçekleştirebilecekler.
Bu video, otoyollarda kaçak veya ihlalli geçiş durumunda uygulanan ceza sürelerini ve ödeme yöntemlerini açıklayan bilgilendirici bir içeriktir.. Video, otoyollarda kaçak geçiş durumunda uygulanan ceza sürelerini detaylı şekilde anlatmaktadır. 2022 Temmuz ayına kadar olan süreçte ilk 15 gün içinde bakiye yüklenmesi durumunda cezasız ödeme yapılabildiği, 15-30 gün arası bir katı cezalı ödeme yapılması gerektiği ve 30 gün sonrası dört katı ceza uygulanması gerektiği açıklanmaktadır. Ayrıca, ceza tutarlarının nasıl hesaplanacağı örneklerle gösterilmekte ve kaçak geçiş yapmamak için dikkat edilmesi gereken hususlar paylaşılmaktadır.