Bu video, bir öğretmenin 4. sınıf öğrencilerine fen bilimleri dersinde "mıknatısların uyguladığı kuvvet" konusunu anlattığı bir eğitim içeriğidir.. Video, mıknatıslar ve kutupları, mıknatısların etki ettiği maddeler, mıknatısların kullanım alanları ve yeni kullanım alanları konularını kapsamaktadır. Öğretmen, mıknatısların özellikleri, doğal ve yapay mıknatıslar, mıknatısın kutupları, itme ve çekme kuvveti gibi temel bilgileri açıklamakta ve konuyla ilgili örnek sorular çözmektedir. Ayrıca mıknatısların günlük hayatta elektrik motorları, buzdolapları, çamaşır makineleri gibi birçok cihazda ve teknolojinin gelişmesiyle birlikte MR cihazları ve yüksek hızlı trenlerde de kullanıldığı belirtilmektedir.
Mıknatıs demir, kobalt ve nikel gibi metalleri çeker. Bakır, alüminyum, altın, gümüş ve platin mıknatıs tarafından çekilmez. Alüminyum, silisyum ve hava da mıknatıs tarafından çekilmez
Mıknatıslar aynı renkteki uçları yaklaştırınca birbirini iter. Farklı renkteki uçları yaklaştırınca birbirini çeker. Metallerin manyetik çekim oluşturması oltaların cisimleri çekmesine neden olur
Mıknatısların iki kutbu vardır ve kutupları N ve S ile gösterilir. Duran cisme kuvvet uygulandığında hareket edebilir. Hareketli cisme hareketi yönünde uygulanan kuvvet hızlandırıcı etki yapar
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan bilimsel deneyleri gösteren bir eğitim içeriğidir. Eğitimci, iki farklı deneyi adım adım göstermektedir.. Videoda iki farklı deney sunulmaktadır. İlk deneyde mıknatısların çekim gücü gösterilmekte, bebek, karton, çubuk ve mıknatıslar kullanılarak bir uçurtma maketi yapılmaktadır. İkinci deneyde ise mıknatısların itme ve çekme kuvveti gösterilmekte, ip, lastik ve çiviler kullanılarak bir fırlatma mekanizması oluşturulmaktadır. Her iki deney de günlük hayatta oyuncak yapımı veya eğitim amaçlı kullanılabilecek pratik uygulamalar içermektedir.
Mıknatıslar demir, nikel ve kobalt gibi maddeleri çeken maddelerdir. Mıknatısların N ve S olmak üzere iki kutbu vardır. Mıknatıslar bölündüğünde her parça mıknatıs özelliği gösterir. Mıknatıslar temas gerektirmeyen kuvvet uygular
Bu video, bir anne ve çocuklarının mıknatıslarla oynadığı bir şaka içeriğidir. Videoda Vlad adında bir çocuk ve annesi yer almaktadır.. Videoda çocuklar mıknatıslarla oynayarak annelerini kandırmaya çalışırlar. Önce mıknatısları göstererek şaşırtırlar, sonra annelerini korkuturlar ve sonunda anne kurabiyeler getirdiğini söyler. Ancak kurabiyelerin aslında mıknatıslar olduğu ortaya çıkar. Video, çocukların annelerini kandırmaya çalıştıkları ve sonunda gerçeklerin ortaya çıktığı bir şaka formatında ilerlemektedir.
Mart ayında çingeneler Melquiades adıyla köye gelip yeni icatları tanıtıyor. Melquiades mıknatıs ve teleskop gibi büyülü aletler getiriyor. Jose Arcadio Buendia bu icatlardan altın çıkarmayı planlıyor
Ünite 6 ders saati sürmektedir. Kuvvetin cisimler üzerindeki etkileri incelenmektedir. Mıknatısların temel özellikleri ve kullanım alanları öğretilmektedir
Bu video, Mutlu Akademik kanalında bir öğretmenin 4. sınıf fen bilimleri çalışma kitabının 3. ünitesindeki test sorularını çözdüğü eğitim içeriğidir.. Videoda 26'dan 50'ye kadar olan test soruları adım adım çözülmektedir. Sorular mıknatısların özellikleri, mıknatısların çekme ve itme etkileri, kuvvetin cisimler üzerindeki etkileri, hızlanma, yavaşlama ve yön değiştirme kavramları, temas gerektiren ve gerektirmeyen kuvvetler gibi konuları kapsamaktadır.. Öğretmen her soru için doğru cevabı açıklamakta ve gerekirse görsel örnekler kullanarak konuyu pekiştirmektedir. Video, 4. sınıf fen bilimleri dersinin 3. ünitesindeki test sorularının tamamının çözümünü içermekte ve bir sonraki videoda etkinliklerin yapılacağı belirtilmektedir.
Bu video, Seray adlı bir içerik üreticisinin sunduğu "kendin yap" formatında bir eğitim içeriğidir. Seray, izleyicilerin isteği üzerine altı farklı kitap ayracı yapımını göstermektedir.. Videoda Seray, herkesin kolaylıkla yapabileceği altı farklı kitap ayracı yapımını adım adım göstermektedir. İlk olarak çöp şiş ve yün iplerle mıknatıslı bir kitap ayracı, ardından kart ve magnetlerle mıknatıslı bir kitap ayracı, püsküllü bir kitap ayracı, sihirli değnek benzeri bir kitap ayracı, çiçek desenli bir kitap ayracı ve son olarak şeffaf bir kitap ayracı yapımı anlatılmaktadır. Her bir kitap ayracı için gerekli malzemeler ve yapım aşamaları detaylı olarak gösterilmektedir.
Bu video, bir ürün inceleme formatında olup, sunucu SOT Dört mıknatıs takip cihazını detaylı olarak tanıtmaktadır.. Video, cihazın teknik özelliklerini (10 amperlik batarya, GPS modülü, 3-5 metre yanılma payı, Android ve iOS mobil cihazlardan takip edilebilirlik) açıklayarak başlıyor. Ardından cihazın nasıl takılacağı, SIM kartının nasıl yerleştirileceği ve cihazın nasıl açılacağı adım adım gösteriliyor. Son bölümde ise cihazın metal yüzeye yapıştırma gücü test ediliyor ve metal olmayan yüzeylere yapıştırma için kullanılan aksesuar tanıtılıyor. Video, cihazın GPS üzerinden coğrafi bölge giriş-çıkış alarmları ve hız ihlal alarmları gibi fonksiyonlarını da kısaca anlatarak sonlanıyor.
Bu video, bir kişinin araba şoför kısmındaki düşen güneşlik sorununu nasıl çözdüğünü gösteren bir DIY (Kendin Yap) içeriğidir.. Videoda, yaklaşık altı aydır düşen güneşlik sorununa çözüm olarak kapı menteşesi parçası kullanılarak mıknatıslı bir sistem oluşturulması anlatılmaktadır. Önce metal parça boyanıp paslanmaya karşı korunuyor, ardından mıknatısla donatılıyor ve güneşliğin üzerine monte ediliyor. Bu çözüm sayesinde güneşlik artık düşmüyor ve istenildiği zaman açılabiliyor. Ayrıca, piyasada güneşlik bulunamadığı için bu çözümle 200 lira tasarruf edilebileceği belirtiliyor.
Bu video, bir fizik öğretmeni tarafından sunulan eğitim içeriğidir. Öğretmen, pusula yapısı, çalışma prensibi ve manyetik alan konularını detaylı şekilde anlatmaktadır.. Video, pusulanın ne olduğu, nasıl oluşturulduğu ve iç aksamı ile başlayıp, dünyanın manyetik kutupları ile coğrafi kutupları arasındaki ilişkiyi açıklamaktadır. Daha sonra pusula iğnesinin manyetik alan çizgileriyle etkileşimi, mıknatısların oluşturduğu manyetik alanların pusula iğnesine etkisi ve bileşke manyetik alanın hesaplanması ele alınmaktadır. Son bölümde ise manyetik alanın önemsenmediği bir ortamda özdeş iki mıknatıs arasına yerleştirilen pusula iğnelerinin hareketleri incelenmektedir.. Videoda ayrıca pusula iğnesinin kırmızı ucu ne kutbunu gösterdiği, mıknatısın manyetik alanının pusula iğnesine nasıl etki ettiği ve mıknatısların kutup şiddetlerinin ve mesafelerinin manyetik alan üzerindeki etkileri de örneklerle anlatılmaktadır. Dersin sonunda, eğitimci korkuların üstesinden gelme konusunda bir söz paylaşarak videoyu sonlandırmaktadır.
Bu video, Melih'in Cem'e ve izleyicilere yaptığı bir sihirbazlık numarasını göstermektedir. Melih, yapyap kanalında bu numarayı sergilemektedir.. Videoda Melih, bir kap ve içindeki siyah zarla başlayıp, kapağın kapatılmasıyla birlikte zarın içinden beyaz zarların ortaya çıkmasını göstermektedir. Numaranın sonunda Melih, bu numaranın nasıl yapıldığını açıklamaktadır: siyah zarın alt kısmının boş olduğu, üst kısmında mıknatıs bulunduğu ve kaptaki mıknatısla birlikte zarın nasıl hareket ettiği detaylı olarak anlatılmaktadır.
Bu video, mıknatısların metalleri çekme özelliklerini gösteren bir eğitim içeriğidir. Sunucu, mıknatısların hangi metalleri çektiğini ve hangilerini çekmediğini uygulamalı olarak göstermektedir.. Video, mıknatısların demir, nikel ve kobalt gibi bazı metalleri çektiğini ancak alüminyum, kurşun, pirinç, bakır, çinko, para ve altın gibi diğer metalleri çekmediğini göstermektedir. Ayrıca paslanmaz çeliklerin mıknatıs tutma durumunun kaliteye göre değiştiğini (ferritik paslanmaz çelikler mıknatıs tutmazken, sentetik paslanmaz çelikler mıknatıs tutar) açıklamaktadır. Video boyunca sunucu, neodyum mıknatıs kullanarak çeşitli metal parçalarını test ederek sonuçları göstermektedir.
Bu video, bir öğretmenin öğrencilerine fen bilimleri dersi anlattığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, masasında mıknatıslar ve çeşitli maddeler kullanarak konuyu açıklamaktadır.. Video, mıknatısın ne olduğu, özellikleri ve günlük hayattaki kullanım alanlarını anlatmaktadır. Öncelikle mıknatısın demir, nikel ve kobalt gibi maddeleri çekip plastik, cam, alüminyum gibi maddeleri çekmediği açıklanır. Ardından mıknatısların kutupları (mavi-güney, kırmızı-kuzey) gösterilir ve aynı kutupların birbirini ittiği, farklı kutupların birbirini çektiği deneylerle gösterilir. Son olarak, mıknatısların evlerdeki buzdolabı kapakları, televizyonlar, bilgisayarlar, radyolar, mikrofonlar, hoparlörler, hızlı trenler ve vinçlerde kullanıldığı belirtilir.
Bu video, "Çılgın Soru Günü" formatında iki kişi arasında geçen eğitici bir sohbettir. Konuşmacılar arasında Ayşe ve Sütlü adında iki kişi bulunmaktadır.. Videoda pusula nasıl çalıştığı konusu ele alınmaktadır. Konuşmacılar önce pusulanın ne olduğunu açıklayıp, dünya üzerindeki dört ana yönü (kuzey, güneydoğu, batı) tanıtmaktadır. Ardından pusulanın üzerindeki kuzey yönünü gösteren okun bir mıknatıs olduğunu ve dünyanın da dev bir mıknatıs olduğunu anlatmaktadır. Son olarak, zıt kutupların birbirini çekmesi ve aynı kutupların birbirini itmesi prensibi üzerinden pusulanın nasıl çalıştığını açıklamaktadırlar.