Asking about origin is common for building connections. Cultural backgrounds are sensitive and integral to identity. Approach with respect and open mind
Cultures exist on a continuum from high-context to low-context based on communication style. Edward T. Hall introduced these concepts in 1959's "The Silent Language". High-context cultures emphasize relational and collectivist communication. Low-context cultures rely heavily on explicit verbal communication
Racism is discrimination based on race or ethnicity. Term "race" likely derived from Arabic or Hebrew meaning "head". Early scientists believed humans could be divided into distinct racial groups
Bu video, bir konuşmacının insan dilleri ve fıtrat konusunda dini bir perspektiften yaptığı bir anlatımdır. Konuşmacı, çocukluğundan ve Türkmenistan'daki deneyimlerinden örnekler vererek konuyu açıklamaktadır.. Video, insanların tek bir erkek ve dişiden yaratıldığı ve farklı dillerin nasıl oluştuğu sorusunu ele alıyor. Konuşmacı, Rum Suresi'nden ayetler alarak Allah'ın farklı diller ve renkler yaratmasının bir ayet olduğunu belirtiyor. Kendisinin çocukluğunda köyündeki mahallelerin farklı konuşmalarını ve Türkmenistan'daki insanların benzerliklerini gözlemlediği deneyimlerini paylaşarak, bu konunun ilim adamlarının açıklaması gerektiğini vurguluyor.
"Where are you from?" and "Where do you come from?" mean the same thing. "Where are you from?" is more common and used for birthplace. "Where do you come from?" is becoming less common due to difficulty
Dünya kültürlerinin yarısında öpüşme ya yok ya da romantik anlam taşımıyor. 168 kültür analizinde romantik öpüşmenin oranı %46. Avcı-toplayıcı gruplarda öpüşme görülmüyor ve tiksindirici bulunuyor. En eski öpüşme kanıtı 3,500 yıllık Hindu metinlerinde
Bu belgesel, Avrupa'da özellikle Belçika'nın Anvers kentinde yaşanan ırkçılık ve yabancı düşmanlığı sorunlarını ele alıyor. Videoda Muhammet gibi etnik azınlıkların yaşadığı zorluklar ve ırkçılık karşıtı kampanya yürütenlerin görüşleri aktarılıyor.. Video, ırkçılığın günlük yaşamda nasıl yaşandığını, özellikle ten rengi nedeniyle aşağılanma ve şiddete maruz kalma sorunlarını anlatıyor. Anvers'teki 2006 saldırısı örneği üzerinden ırkçılığın ciddiyeti vurgulanırken, günümüzdeki ırkçılığın daha çok kültürel farklılıklara yönelik olduğu belirtiliyor. Ayrıca, Avrupa Birliği yasalarının yetersizliği, kurumsal ırkçılık ve toplumsal bilinç yaratmanın önemi de ele alınıyor.
Quiz tests visual identification skills through Asian country pictures. Each question offers four choices for nationality identification. Answers provide additional information after each correct guess
Bu video, bir anlatıcının monolog formatında kendi yaşam öyküsünü ve tanıdığı bir karakter olan Raif Efendi'nin hikayesini aktardığı bir hikaye anlatımıdır. Anlatıcı, çocukluğundan başlayarak Almanya'ya seyahatini, Berlin'deki deneyimlerini ve daha sonra İsviçre'de geçirdiği zamanı anlatırken, Raif Efendi'nin hastalığı ve son günlerini de konu almaktadır.. Video, anlatıcının babasının tavsiyesiyle Almanya'ya sabunculuk öğrenmek için gidişi, Berlin'deki günlük yaşamı ve kültür şoku ile başlar. Ardından İsviçre'deki deneyimleri, "kürk mantolu Madonna" tablosu etrafında dönen bir olay ve son olarak Raif Efendi'nin hastalığı ve defterini yakma kararına kadar uzanan hikayeye geçiş yapılır. Video, Raif Efendi'nin defterinin içeriğinin okunmasıyla ve onun çocukluğundan İstanbul'a gelme sürecine kadar olan hikayesinin anlatılmasıyla sona erer.. Hikaye, insan ilişkileri, kültürel farklılıklar ve anlayış konularını ele alırken, anlatıcının kendi deneyimlerinden ve Raif Efendi'nin hikayesinden edindiği derinlemesine insan anlayışını da yansıtmaktadır. Anlatıcı, insanların ruhlarının nasıl karışık ve anlaşılmaz olduğunu fark eder ve insanları anlamak için daha saf ve basit olduğunu düşündüğümüz bir konu olmadığını vurgular.
Bu video, Sofia Garden International fuarında geçen bir komedi sketçisidir. Karakterler arasında İlber, Şenay, Şener ve diğer cüceler bulunmaktadır. Şenay ve Şener, fuarın Avrupa'da olduğunu düşünürken, diğer karakterler bu algıyı sorgulamaktadır.. Video, fuarın Avrupa'da olduğu iddiasıyla başlar ve cücelerin bomba koyması gibi komik durumlar yaşanır. Karakterler arasında siyasi şakalar (Putin, Merkel gibi isimler) ve kültürel farklılıklar (Sovyet döneminden kalma terimler) üzerine diyaloglar geçer. Video, 13 Kasım'da sinemalarda gösterime girecek bir film hakkında bilgi vererek sona erer.
Bu video, Amerika'da yaşayan bir Çin kung fu ustası ve öğrencilerinin yaşadığı olayları konu alan bir film veya dizi bölümüdür. Ana karakterler arasında usta, öğrencileri Jet, Johnny, Oscar ve Anna bulunmaktadır.. Video, Hong Kong'dan gelen bir öğrencinin ustasının dükkanını bulma çabasından başlayarak, usta ve öğrencilerinin Amerika'daki yaşam koşullarını, vize sorunlarını ve kültürel farklılıkları ele almaktadır. Hikaye, Anna'nın kaçırılması ve usta ile öğrencisi arasındaki kavgayla devam ederken, sonunda usta kurtarılır ve öğrencisine vasiyetlerini aktarır.. Videoda ayrıca kung fu sanatının Amerika'daki durumu, Çinlilerin yaşadığı zorluklar ve kültürel farklılıklar gibi konular da işlenmektedir. Usta'nın Hong Kong'a dönmek istemesi ve öğrencisinin pasaportunu unutması gibi duygusal anlar da hikayenin önemli parçalarını oluşturmaktadır.
Bu video, Bengalli ve Marmara aileleri arasındaki çatışmayı konu alan bir dizi veya film sahnesidir. Ana karakterler arasında Luxia, Şeker, Parvati, Ragini, Çoba, büyükbaba ve büyükanne bulunmaktadır.. Video, Luxia'nın Bengalli kökenli bir kız olarak ailesinin gelini olarak kabul edilmemesi ve evden ayrılmasıyla başlayan aile içi çatışmayı anlatmaktadır. Daha sonra uzun süredir süren iki aile arasındaki kavgayı çözmeye yönelik barışma çabaları gösterilmektedir. Çoba'nın Şeker'ın kızını kendi oğluna evlendirmek istemesi ve bunun sonucunda yaşanan anlaşmazlıklar, aile içi gerilimleri ve affetme sürecini konu almaktadır.. Videoda ayrıca büyükanne ve büyükbabanın evden ayrılma kararı, Şeker'ın babasının Parvati'ye özür dilemesi ve ceza uygulaması gibi olaylar da yer almaktadır. Aile değerleri, toplumsal kurallar ve aile içi ilişkiler arasındaki çatışmalar detaylı olarak işlenmektedir.
Bu video, bir konuşmacının sonradan görmeler ve üçüncü dünya ülkeleri arasındaki benzerlikleri anlattığı bir sohbet formatındadır.. Konuşmacı, sonradan görmelerin parayla değil, belirli ortamlara ve eğitime daha sonradan erişmiş kişiler olduğunu ve kendilerini göstermek için mal varlıklarıyla öne çıkmaya çalıştıklarını açıklar. Üçüncü dünya ülkeleriyle benzerliklerini vurgulayarak, her ikisinin de özüne ulaşmamış, gösteriş merakı olan ve siyaset yerine sanat, bilim veya felsefe yerine siyaset konuşulduğunu belirtir. Video, gelişmiş ülkelerin özelliklerini anlatarak, eğitim, kendini anlama ve ilim öğrenmenin önemini vurgular ve bir hikaye ile sevgi ve paylaşımcı yaşamın önemini örneklerle açıklar.
Bu video, bir konuşmacının kişisel düşüncelerini paylaştığı kısa bir monolog formatındadır.. Konuşmacı, farklı inanç ve görüşlere sahip insanları anlatabildiğini ancak "şalvarlı cübbeli" olarak tanımladığı kişileri anlatamadığını belirtiyor. Bu nedenle, bu tür kişilerle muhatap olmaktan vazgeçtiğini ve vakit zayiatına girmemek için bu konuyu ele almayacağını ifade ediyor. Video, konuşmacının bu kararını sorgulayan bir soruyla sona eriyor.
"Bir Tanıdık Vlog" YouTube kanalında yayınlanan bu röportaj videosunda, Betül Zehra, Büşra İpek, Nadire, Fatma, Zehra, Kerime, Can, Trabzonlu bir kadın, öğrencisi olan bir kadın ve Suriye'den gelen bir erkekle evlenen bir kadın gibi çeşitli kişilerin evlilik deneyimlerini paylaşıyorlar.. Video, evlilik niyetini ailelere açmanın önemini vurgulayarak başlıyor ve katılımcıların kendi deneyimlerini anlatmalarını içeriyor. Katılımcılar, evlilik niyetini önce annelerine, sonra babalarına nasıl söylediklerini, ailelerinin tepkilerini ve evlilik sürecindeki zorlukları paylaşıyorlar.. Videoda ayrıca farklı evlilik senaryoları ele alınıyor: Türk olmayan bir eşiyle evlenme sürecinde yaşadığı zorluklar, öğrenciyken evlenme kararını ailesine nasıl açıkladığı ve Suriye'den gelen bir erkekle evlenme sürecinde yaşadığı dil ve kültürel zorluklar gibi konular da işleniyor. Video, evlenmek istememek neden ayıp olmasın diye bir mesajla sonlanıyor.