Kaldırım Kelimesinin İngilizce Karşılıkları
Kaldırım için en iyi İngilizce çeviriler pavement, sidewalk ve walkway'dir. Diğer İngilizce karşılıkları: pavement, walk, banquette, chaussee, footway, causeway
- tr.glosbe.com
Kaldırım için en iyi İngilizce çeviriler pavement, sidewalk ve walkway'dir. Diğer İngilizce karşılıkları: pavement, walk, banquette, chaussee, footway, causeway
Andezit, volkanik kökenli porfiritik dokulu bir magmatik yüzey kayasıdır. Gri, kırmızı ve pembe renklerde olabilir. Yüksek aşınma dayanımı ve basınç dayanımına sahiptir. Don, ısı ve asitlerden etkilenmez
Bu video, Manavgat'ın Kumköy bölgesinde çekilmiş bir şikayet videosu formatındadır. Konuşmacı, turistik bir bölgede kaldırımda araç park etme sorununu ele almaktadır.. Videoda, Manavgat'ın turistik bölgelerinde kaldırımın ortasına araç park edilmesi gibi sorunlar gösterilmektedir. Konuşmacı, bu durumun belediye yönetiminin sorumluluğunda olduğunu ve siyaset yerine hizmete odaklanılması gerektiğini vurgulamaktadır. Ayrıca, her sene milyonlarca turistin ziyaret ettiği bu bölgelerin durumuna dikkat çekilmektedir.
Kaldırımlardaki sarı bantlar görme engelliler için tasarlanmıştır. Görme engelliler sarı çizgideki çentikleri hissederek yollarını bulabilir. Bu sayede engelli vatandaşlar çukurlara düşmeden seyahat edebilir
Bu video, Erzincan Belediyesi'nin Gülabi Bey, Çarşı ve Karaağaç mahallelerindeki altyapı ve üst yapı çalışmalarını tanıtan bir bilgilendirme içeriğidir.. Videoda, her mahalle için yapılan altyapı ve üst yapı çalışmaları detaylı olarak anlatılmaktadır. Gülabi Bey mahallesinde Cansuyu projesi kapsamında içme suyu hattı yenilenmesi, asfalt ve kaldırım çalışmaları ile çöp konteynerı dağıtımı yapılmıştır. Çarşı mahallesinde ise asfalt ve kaldırım çalışmaları gerçekleştirilmiştir. Karaağaç mahallesinde ise içme suyu hattı yenilenmesi, içme suyu bağlantıları ve asfalt-kaldırım çalışmaları yapılmıştır. Her mahalle için harcanan toplam maliyet ve dağıtılan çöp konteynerı sayısı da belirtilmiştir.
Baskı beton, çevre düzenlemelerinde en düşük maliyetli ve bol seçenekli seçenektir. Parke taşına göre daha dayanıklı ve uzun ömürlüdür. Yüzlerce baskı kalıbı ve renk seçeneği mevcuttur. Temiz ve hızlı uygulama sağlar
Bu video, bir kedi hikayesini anlatan kısa bir film veya animasyon formatındadır. Hikayede kaldırım kenarında çöp kutusunun yanında bir kedi ve onu arayan insanlar yer almaktadır.. Video, kaldırım kenarında çöp kutusunun yanında kimse olmadığı bir sahneyle başlar. Ardından rüzgar çıkınca çöp kutusu yere yuvarlanır ve içinden bir yumak çıkar. Yumak bir kedi olur ve "miyav" diye ses çıkarır. Hikaye, insanların çöp kutusunun yanında birini aradığını ve kedinin "pisi pisi pisi" sesleriyle onları çağırdığını gösterir. Video, aynı sahnelerin tekrarlanmasıyla ilerler.
Kaldırım genişliği en az 150 cm, yüksekliği 3-15 cm olmalıdır. Rampalar en fazla %6 eğimli olmalı, 10m üzeri rampalarda %6'dan fazla eğim olmamalıdır. Rampalarda 150x150 cm'lik manevra alanı bulunmalıdır. Görme engelliler için rampalarda hissedilebilir yüzeyler ve farklı dokulu malzemeler kullanılmalıdır
Yol, sokak ve kaldırımlar tüm vatandaşlara aittir. Kaldırımlara park etmek 5326 Sayılı Kabahatler Kanunu'na göre yasaktır. 2023'te kaldırıma park etmenin cezası 437 TL'dir
Bu video, Küçükçekmece'de kaldırımı işgal ettiği gerekçesiyle şikayet edilen bir işyerinin mühürlenme sürecini anlatan bir haber formatındadır. Videoda işyeri sahibi ve mahalle sakinleri yer almaktadır.. Video, ruhsatsız olduğu tespit edilen bir tamircilik ve ikinci el eşya alım satımı yapan işyerinin mühürlenme sürecini göstermektedir. Mahalledeki sakinler yıllardır bu işyerinin kaldırımda eşyaları nedeniyle rahatsız olduklarını belirtirken, işyeri sahibi ise komşusunun titizliğinden yakındı. Ayrıca, işyeri sahibinin 178 kez Tarım Bakanlığı'na, 87 kere SSK'ya ve 735 kere Aile Sosyal Bakanlığı'na şikayet ettiği, 120 imza toplanarak belediye ekiplerinin denetimine geldiği ve işyeri ruhsatı olmadığı gerekçesiyle mühürlendiği anlatılmaktadır.
Bu video, bir belediye yetkilisi tarafından Odunpazarı halkına yönelik yapılan bir duyuru formatındadır.. Videoda, belediyenin asfalt ve kaldırım katkı payları uygulaması eleştirilmekte ve son beş yılda ödenen tüm katkı paylarının iade edileceği duyurulmaktadır. Konuşmacı, 2014-2019 yılları arasında haksız yere ödenen trilyonlarca para olduğunu belirterek, Odunpazarı'ndaki hemşehrilerin artık ücret ödemeden hizmet almayı hak ettiğini vurgulamaktadır.
Bu video, bir kişinin karanlık sokaklar temalı bir şiir okumasını içermektedir. Şiirde bir kişi, yalnızca karanlık sokaklarda ve kaldırımlarda yürüyüşünü anlatmaktadır.. Şiir, karanlık sokakların, siyah camlı evlerin ve yalnızlığın anlatımını içerir. Konuşmacı, kaldırımların kendisine bir annenin, kucaklayan bir eşi olarak göründüğünü ve karanlık sokakların kendisine daha uygun olduğunu ifade eder. Şiir, karanlık ve yalnızlık teması etrafında dönen duygusal bir anlatıma sahiptir.
Bu video, bir röportaj formatında olup, sunucu ve yerel vatandaşlar arasında geçen bir diyalogu içermektedir.. Videoda, belediye tarafından yapılan altyapı çalışmaları ele alınmaktadır. Özellikle sıcak asfalt ve kaldırım çalışmaları hakkında konuşulmaktadır. Vatandaşlar, altyapının bittiğini ve sıcak asfaltın yapıldığını belirterek, kaldırımların da yapılması ve vatandaşların hizmetine açılması konusunda memnuniyetlerini ifade etmektedir.
Bu video, Kepez'de gerçekleştirilen temel belediyecilik hizmetlerini tanıtan bir tanıtım filmidir.. Video, Kepez'de son on yılda gerçekleştirilen asfalt, kaldırım, merdiven, yol, drenaj kanalları, yeni imar yolları ve köprülerin inşasını anlatmaktadır. "Yol medeniyettir" anlayışıyla Antalya'dan Ankara'ya kadar yol açıldığı ve Kepez'in çehresinin değiştiği vurgulanmaktadır. Tüm bu projelerin Kepez'i modern bir görünüme kavuşturmak için yapıldığı belirtilmektedir.
Bu video, CNN Türk muhabiri Pınar Çıtak ve kameraman Emre Kınacı'nın sunduğu bir haber raporu. Videoda 24 yaşında, %95 görme engelli olan Yağmur Ataş'ın yaşadığı zorluklar gösteriliyor.. Video, 2005 yılında çıkarılan 5378 sayılı yasaya göre belediyelerin engellilere uygun kaldırım, yol, yaya geçidi ve açık alan yapma zorunluluğunu yerine getirmemesini ele alıyor. Yasaya göre süre 7 yıl sonra 3 yıl daha uzatılmış, ancak hala birçok belediye sorumluluğunu yerine getirmiyor. Videoda görme engellilerin yaşadığı engeller, kılavuz yolların doğru yerleştirilmediği ve kaldırımların engellilere uygun olmadığı gösteriliyor. Ayrıca, belediyelerin bu sorumluluğu yerine getirmemesi üzerine suç duyuruları yapıldığı ve bazı belediyelerde yargılanma süreci başladığı belirtiliyor.
Bu video, İl Emniyet Müdürlüğü Trafik Denetleme Şube Ekipleri ve Büyükşehir Belediyesi Başkanı Trafik Zarfta Şube Müdürü'nün yer aldığı bir bilgilendirme etkinliğini göstermektedir.. Videoda, kent içinde gelişigüzel park edilen ve yayalara ait alanları işgal eden motosikletlerle ilgili uygulama yapılmaktadır. İki kurum bir elbirliğiyle, kaldırımların sadece yayalara tahsis edildiğini göstermek için bilgilendirme çalışmaları gerçekleştiriyor. Çalışmaların devam edeceği ve vatandaşların motosikletlerini uygun noktalara bırakmaları gerektiği vurgulanmaktadır. Kaldırımların işgal edilmesinin yayaların, hamile bayanların, çocuklu bayanların ve engelli vatandaşların yürümesinde zorluk çıkardığı belirtilmektedir.
Bu video, bir kişinin kaldırımdan inme konusundaki endişelerini dile getirdiği kısa bir içeriktir.. Videoda bir kişi, normal yolu tercih etmek yerine kaldırımdan inmeyi tercih ettiğini ve bunun nedeni hakkında endişelerini dile getiriyor. Konuşmacı, bilmeyerek girdiğini ve bu nedenle herhangi bir yolda sorun olup olmadığını sorguluyor. Video, "yok bilmeyerek girdim" cevabıyla sona eriyor.
Bu video, bir okul müdürü ve bir anne tarafından okul yolunun güvenliği konusunda yapılan şikayetlerin yer aldığı bir röportajdır. Konuşmacılar, okul yolunun tehlikeli durumunu ve öğrencilerin yaşadığı riskleri anlatmaktadır.. Videoda, okul yolunun kaldırım, ışıklandırma ve uyarı işaretleri olmaması nedeniyle yaşanan tehlikeler ele alınmaktadır. Konuşmacılar, özellikle yağmurların başlamasıyla birlikte kayaların düşebileceği ve araçların hızlı geçtiği bölgede yaşanan tehlikeleri vurgulamaktadır. Ayrıca, okul müdürü üç-dört yıldır bu sorunu çözmeye çalıştığını ancak hala çözüm bulunmadığını belirtmektedir. Video, yetkililerden kavşak, ışık ve üst geçit gibi acil çözümlerin getirilmesini isteyerek sona ermektedir.
Bu video, engelli bireylerin yaşadığı kaldırım işgali sorununu anlatan bir röportaj veya belgesel formatındadır. Konuşmacılar engelli bireyler olarak kendilerini tanıtmaktadır.. Video, esnafın kaldırımları işgal etmesi, rampaların önüne araç park edilmesi ve engelli bireylerin tek yönlü yollarda ters yönden gitmek zorunda kalması gibi sorunları ele almaktadır. Konuşmacılar, engelli bireylerin akülü sandalyelerini araç olarak değil, bacakları olarak görmelerini isteyerek tüm halkı duyarlı olmaya davet etmektedirler. Ayrıca sivil ağaçların engelli park yerlerine fark etmemesi gibi diğer engellerden de bahsedilmektedir.
Bu video, bir belediye yetkilisi tarafından Odunpazarı halkına yönelik yapılan bir duyuru formatındadır.. Videoda, belediyenin asfalt ve kaldırım katkı payları uygulaması eleştirilmekte ve son beş yılda ödenen bu paraların iade edileceği duyurulmaktadır. Konuşmacı, 2014-2019 yılları arasında haksız yere ödenen trilyonlarca para olduğunu belirterek, Odunpazarı halkının artık ücret ödemeden hizmet almayı hak ettiğini vurgulamaktadır. Ayrıca, 2019 yılında ödemesi için hazırlanan ve bekletilen ücretlerin tahakkuklardan kurtulacağı da açıklanmaktadır.