Keşmekeş TV'nin "Meslek Hikayeleri" serisinin 14. bölümünde, Eray Bazalt Madencilik İlıca Bazalt İşletmesi'nin şantiye şefi ve işletme müdürü Gürkan Aydın ile bir röportaj gerçekleştiriliyor.. Röportajda jeoloji mühendisliğinin ne olduğu, mesleğin iş alanları, depremlerle ilişkisi, eğitim imkanları, maaş aralıkları ve iş bulma durumu gibi konular ele alınıyor. Gürkan Aydın, jeoloji mühendisliğinin 1999 Gölcük depremi sonrası popülerleştiğini, Türkiye'nin deprem kuşağı bölgesinde olması nedeniyle jeoloji mühendisliğinin önemini vurguluyor. Ayrıca, mesleğin arazi çalışmaları, maden kaynakları, deprem yönetmeliği ve zemin etütleri gibi alanlarda iş imkanları sunduğunu belirtiyor.
Bu video, bir öğrencinin Hacettepe Üniversitesi'ndeki günlük yaşamını paylaştığı bir vlog formatındadır. Videoda öğrenci, arkadaşı Dila ve diğer arkadaşlarıyla birlikte üniversitenin farklı bölümlerini geziyor ve çeşitli etkinliklere katılıyor.. Video, öğrencinin jeoloji mühendisliği bölümünde iletişim dersine katılmasıyla başlıyor ve ardından üniversitenin farklı bölümlerini (sayısalcı, maden mühendisliği, elektrik panosu, kayaç kimyası laboratuvarı) geziyor. Daha sonra Cem Yılmaz'ın kongre merkezinde düzenlediği soru-cevap etkinliğine katılıyor ve son olarak Şehzade Akademi'nde yemek yapma workshop'una katılıyor. Video, öğrencinin günlük rutinini, üniversite gezisini ve etkinliklere katılımını göstererek izleyicilere üniversitenin atmosferini tanıtmaya çalışıyor.
Program en az 24 kredilik dersler, seminer ve tez çalışmasından oluşur. Eğitim süresi en fazla 6 yarıyılda tamamlanır. Program Türkçe, Türkçe-İngilizce veya İngilizce dillerinde yürütülür. Toplam 120 AKTS kredisi gereklidir
Bu video, bir konuşmacının maden kaynakları konusunda yaptığı bir sunum veya konuşmayı içermektedir. Konuşmacı, Sayın Şevkin ve Sayın Başkan'a hitap etmektedir.. Konuşmacı, Türkiye'de maden kaynaklarının ön ve detay arama döneminde jeoloji mühendislerinin, yer bilimcilerin ve biyoloji mühendislerinin önemi hakkında bilgi vermektedir. Madenlerde göçükler ve patlamalara karşı önlem alınması, depremler ve doğal afetlere karşı bilimsel verilerle donanmış mühendislerin gerekliliği vurgulanmaktadır. Ayrıca, madenlerin işletme ruhsatı öncesi ve arama detaylı arama döneminde jeoloji mühendislerinin zorunluluğu getirilmesi gerektiği belirtilmektedir.
2024-2025 eğitim yılı oryantasyon programı 8 Ekim'de Tınaztepe Yerleşkesi'nde yapılacak. TBT 1003 muafiyet sınavı 4 Ekim'de gerçekleştirilecek. Jeolojik Haritalama Kamp Stajı 2-14 Eylül tarihleri arasında Seferihisar'da yapılacak. Erasmus+ öğrenim ve staj hareketliliği için bilgilendirme toplantısı düzenlenecek
Jeoloji mühendisliği, jeoloji ve mühendislik bilimlerinin entegrasyonunu gerektirir. Program ABET tarafından akredite edilmiştir. Saha çalışmaları Ankara içinde veya dışında gerçekleştirilir
10 metreden derin kuyular için ruhsat alınması zorunludur. Jeoloji Mühendisi önce Arama Belgesi düzenler. DSİ Bölge Müdürlüğü uygunluk kontrolü yapar. Ruhsatların teslim süresi 21 gündür
Bu videoda bir konuşmacı, jeoloji mühendisliği mesleğinin önemi ve geleceği hakkında bilgi veriyor.. Konuşmacı, gelecekte jeoloji mühendislerine büyük bir ihtiyaç olacağına dikkat çekiyor. Çevremizdeki her şeyin madencilik sektörünün ürünü olduğunu ve doğru madencilikin jeoloji mühendisleri olmadan yapılamayacağını vurguluyor. Metalik ve endüstriyel madde kaynaklarının artan ihtiyacı nedeniyle, bu kaynakları bulacak jeoloji mühendislerine her geçen gün daha fazla ihtiyaç duyulacağı belirtiliyor.
Türkiye'nin yeraltı kaynakları bakımından zengin olması nedeniyle jeoloji mühendislerine ihtiyaç vardır. İstanbul, Rize, Yozgat, Ankara gibi bölgelerde iş imkanları mevcuttur. Madencilik, petrol ve atıksu yönetimi projelerinde görev alırlar
Bu video, İzmir Bornova'dan yayınlanan bir röportajdır. Röportajda 2018 yılında Pamukkale Üniversitesi'nden mezun olan ve kendi mühendislik şirketini kurmuş genç girişimci Okan Dursun ile görüşme yapılmaktadır.. Röportajda Okan Dursun'un kendi şirketini kurma hikayesi, jeoloji mühendisliği alanında sunduğu hizmetler ve özellikle inşaat sektöründe zemin etüdü çalışmaları anlatılmaktadır. Ayrıca, inşaat projelerinin başlangıcından itibaren analiz sürecinin yaklaşık 2-3 hafta veya 1 ay sürdüğü belirtilmektedir. Röportajın sonunda Okan Dursun, başarının sırrının kararlı olmak, vazgeçmemek, azimli olmak ve çalışmak olduğunu vurgulamaktadır.
Bu video, İstanbul Teknik Üniversitesi Jeoloji Mühendisliği Bölümü'nün tanıtımını yapan bir sunum formatındadır. Sunum, Büşra Özdemir (peyzaj mimarlığı bölümü 2. sınıf öğrencisi ve tanıtım ofisinin yarı zamanlı çalışanı) tarafından başlatılmış ve doktora öğretim üyesi Fatma Gülmez Yıldırım ile minöroloji ve petrografi ana bilim dalında ders veren bir akademisyen tarafından devam etmiştir.. Video, İTÜ Jeoloji Mühendisliği Bölümü'nün eğitim programı, laboratuvar imkanları, mezunların iş alanları, istihdam oranları, akreditasyonları ve Erasmus programları gibi konuları ele almaktadır. Sunum, bölümün dört ana bilim dalından oluştuğu, eğitim programının %30'unun İngilizce olduğu ve mezunların yurtiçi ve yurt dışında çalışabileceği alanlar hakkında bilgiler sunmaktadır.. Videoda ayrıca jeoloji mühendisliği ve jeofizik arasındaki farklar, iklim krizi ve sürdürülebilir enerji kaynakları ile ilgili yer bilimcilerin önemi, bölümün tarih boyunca yetiştirdiği önemli akademisyenler ve öğrencilerin sorularını yanıtlama formatında ilerleyen bölümler de bulunmaktadır.
Yerkürenin yapısal değişimlerini ve yerkabuğunun durumunu inceleyen mühendislik dalıdır. Eğitim süresi 4 yıl olup sözel içeriği fazla bir mühendislik dalıdır. Türkiye'de 30'dan fazla üniversitede jeoloji mühendisliği bölümü bulunmaktadır
Bu video, Muğla Koç Üniversitesi Jeoloji Mühendisliği Bölümü'nden Mikail Aksan ve Şevket Emre Kasap gibi öğrencilerin katıldığı bir sunum ve röportaj serisidir. Videoda ayrıca Pınar Hoca ve Serra gibi hocalar da yer almaktadır.. Video, 2018 Teknofest İstanbul Havacılık, Uzay ve Teknoloji Festivali'nde Türkiye şampiyonu olan Gökova Roket Takımı'nın deneyimlerini anlatmaktadır. Sunum, roket tasarımı ve üretim sürecini, elektronik kart geliştirme, roketin fiziksel parçalarını ve fırlatma deneyimini detaylı olarak göstermektedir. Ayrıca, öğrencilerin mezuniyet sonrası projeleri, özellikle Gökbel Vadisi'ndeki jeopark için geliştirilen üç boyutlu model ve augmented reality uygulaması da ele alınmaktadır.. Videoda multidisipliner çalışma prensibi, takım çalışmasının önemi ve farklı disiplinlerden gelen insanlarla etkili iletişim kurmanın gerekliliği vurgulanmaktadır. Öğrencilerin jeoloji mühendisliği okurken elektronik ve yazılım alanlarında da çalıştıkları, kendi "İnovasyon ve Teknoloji Topluluğu" kurdukları ve çeşitli projeler geliştirdikleri anlatılmaktadır. Ayrıca jeoloji mühendisliğinin gelecekteki dijitalleşme süreci ve bu alandaki gelişmelerin teknoloji ile birleştirilmesi konuları da tartışılmaktadır.
Bu videoda Emin Çiftçi, İstanbul Teknik Üniversitesi Maden Fakültesi Jeoloji Mühendisliği Bölümü Başkanı olarak kendi bölümünü tanıtmaktadır.. Video, bölümün tarihçesi, çalışma alanları, akademik kadrosu, laboratuvar olanakları ve iş imkanları hakkında bilgiler sunmaktadır. Bölüm, 1961 yılında kurulmuş olup, genel jeoloji, minöroloji, maden yatakları ve uygulamalı jeoloji gibi dört çalışma alanına sahiptir. Türkiye'nin en büyük jeoloji mühendisliği bölümü olan bu kurum, 20 profesör ve 32 öğretim üyesiyle donatılmış olup, her yıl kontenjan sorunu yaşamayan ve gündüz eğitimi yapan bir bölüm olarak tanıtılmaktadır.
Bu video, Muğla Koçman Üniversitesi Jeoloji Mühendisliği Bölümü Kariyer Günleri kapsamında gerçekleşen bir röportajdır. Konuk, İstanbul Teknik Üniversitesi Petrol ve Doğalgaz Mühendisliği mezunu olan, sonrasında Endüstriyel Tasarım ve Ekolojik Tasarım alanında eğitim gören ve 2017'de Ekolojik Girişimcilik ve Inkübasyon Merkezi'ni kuran Umut Yıldız'dır.. Videoda ekolojik girişimcilik kavramı, Türkiye'deki girişim ekosistemi ve jeoloji mühendisliğinin potansiyeli ele alınmaktadır. Konuşmacılar, çevre sorunlarına çözüm üretme, multidisipliner bakış açısının önemi ve akademik çalışmaların girişimlere dönüştürülmesi konularını tartışmaktadır. Ayrıca, pandemi dönemindeki girişimcilik durumu, Türkiye'deki eğitim sistemi ve Almanya ile karşılaştırması da videoda yer almaktadır.. Röportajda petrol sondaj çamurlarından bitki besini üretme, pazar atıklarını kompost haline getirme ve tekstil atıklarını yapı malzemesi olarak kullanma gibi çeşitli yenilikçi projeler örnek olarak verilmektedir. Konuşmacılar, mühendislik eğitiminin potansiyeli, hayal kurmanın önemi ve girişimcilikte değer yaratmanın yolları hakkında tavsiyelerde bulunmaktadır.
Bu video, Mersin Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Jeoloji Mühendisliği bölümünü bitiren 28 yaşındaki Eren Özgen Sevinç'in hikayesini anlatıyor. Sevinç, uzun süre iş bulamadığı için geçimini sağlamak için örümcek adam kostümü giyerek sokakta balon satmaya başlıyor.. Videoda Sevinç'in günlük balon satış süreci gösteriliyor ve kendisi de bu işi neden yaptığını anlatıyor. Jeoloji mühendisi olmasına rağmen iş bulamadığı için, animatör olarak çalıştığı dönemden yola çıkarak bu işi seçtiğini belirtiyor. Ayrıca, işverenlerin memnun etmek zor olduğunu ve çocukları memnun etmenin kendisi için paha biçilemez bir huzur sağladığını ifade ediyor.
Business Channel Türk'te yayınlanan "Sektöre Yön Verenler" programında, Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi'nde öğretim üyesi olan Prof. Dr. Yeşim Büyük Meriç ile yapılan bir röportaj sunulmaktadır. Prof. Dr. Meriç aynı zamanda bir şair ve yazar olarak da kendini tanıtmaktadır.. Röportajda jeoloji mühendisliği, fosil toplama çalışmaları ve jeolojinin geniş kapsamı (depremler, doğal afetler, madenler, yeraltı suyu, iklim değişikliği, fosiller) ele alınmaktadır. Prof. Dr. Meriç, fosillerin jeolojik zaman dilimlerini belirlemedeki önemini, fosilleşme sürecini ve fosillerin "kitap sayfaları" olarak nasıl yorumlanabileceğini anlatmaktadır.. Röportajın diğer bölümlerinde Prof. Dr. Meriç'in şiir kitabı "Vişne Tadında Düşler" hakkında bilgiler verilmekte, şiirlerinin nasıl yazıldığı anlatılmakta ve yalnızlık kavramı, kendini keşfetme ve kişisel gelişim üzerine düşünceler paylaşılmaktadır. Ayrıca jeoloji mühendisliği bölümünün 2015 yılından beri öğrenci almadığı ve öğrencilerin bu mesleği tanımadığı belirtilmektedir.
Bu videoda bir öğrenci, jeoloji mühendisliği bölümü hakkında bilgi veriyor.. Konuşmacı, jeoloji mühendisliği bölümünün akademik yoğunluklu olduğunu ve yurt dışında "earth science" olarak geçtiğini belirtiyor. Bölümün ders yapısı hakkında detaylı bilgi veriyor: derslerin çoğunlukla iki kredi olduğu için çok fazla ders olduğu, mühendislik derslerinin ise az olduğu ve bu durumun verim açısından sorun yaratabileceği konusunda endişelerini paylaşıyor.
Bu video, bir içerik üreticisinin Yaşar ve Erkan adlı arkadaşlarıyla birlikte Karadeniz Teknik Üniversitesi kampüsünü gezdiği bir vlog formatındadır. Pazar günü çekilen videoda, kampüsün farklı bölümleri gösterilmektedir.. Videoda özellikle jeoloji mühendisliği binasının önündeki dinozorlar vurgulanmaktadır. Bu dinozorlar, Ankara'da bir depoda yıpranmış halde bulunan ve Karadeniz Teknik Üniversitesi ile Ankara Büyükşehir Belediyesi'nin anlaşmasıyla yenilenmiş eserlerdir. İki dinozor arasında biri hareketli, diğeri ise sabit olarak sergilenmektedir. Ayrıca kampüsün inşaat alanları ve köprüleri hakkında da kısa bilgiler verilmektedir.