Bu video, Hz. Mevlana'nın hayatını, eserlerini ve anlayışını anlatan bir belgesel formatındadır. Videoda Hz. Mevlana'nın torunu olan bir konuşmacı da yer almaktadır.. Video, Hz. Mevlana'nın 1207 yılında Berk şehrinde doğumundan başlayarak eğitim hayatı, ilim tahsilleri, tasavvufî yolculuğu ve Şems-i Tebrizi ile tanışması gibi önemli dönüm noktalarını kronolojik olarak anlatmaktadır. Ardından Mevlana'nın hümanizm anlayışı, İslam'a bağlılığı, ölüm anlayışı ve "gel ne olursan ol yine gel" davetinin gerçek anlamı ele alınmaktadır.. Videoda ayrıca Mevlana'nın güzellik, yaşlanma ve ölüm gibi konular üzerinden insanın geçiciliğini vurguladığı, her varlıkta ilahi bir tecelliyi görme özelliğine sahip olduğu ve insanları birbirine düşüren dünyevi menfaatlerden uzak durmanın önemini anlattığı belirtilmektedir. Mevlana'nın Türk ve İslam alimi olduğu, tasavvuf alemindeki zirvesi olduğu ve Türk kültürünün önemli bir parçası olduğu vurgulanmaktadır.
Bu video, Hz. Mevlana'nın ölüm ve ölüm gecesi hakkındaki görüşlerini anlatan bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, Mevlana'nın ölüm hakkındaki düşüncelerini ve kendi ölüm gecesi hakkındaki ifadelerini aktarmaktadır.. Video, ölümün ne olduğunu, Hz. Mevlana'nın ölüm gecesini nasıl tanımladığını ve ölümün yok oluş değil, ebedi hayata doğuş olduğunu açıklamaktadır. Mevlana'nın "herkesin ölümü kendi rengindedir" ifadesi üzerinden, kişinin manevi derecesine göre ölümün nasıl tecelli edeceği anlatılmakta ve Mevlana'nın kendi ölüm gecesi hakkındaki "Şeb-i Aruz düğün gecesi" olarak telakki ettiği görüşü paylaşılmaktadır.
Bu video, Hz. Mevlana'nın sözlerini ve düşüncelerini içeren bir dini içerik sunmaktadır. Videoda Hz. Mevlana ile bir diyalog, ardından çeşitli dini öğütler ve düşünceler paylaşılmaktadır.. Video, Hz. Mevlana'nın bir dostuna verdiği cevapla başlayıp, zamanın geçişi, gönül, gıybet, kusur bulma, gülmek, dua etmek ve Allah'a yaklaşma gibi konuları ele almaktadır. İçerik, dini bir bakış açısıyla hayatın anlamını, insanın durumunu ve Allah'a yaklaşma yolunu anlatan öğütlerden oluşmaktadır. Video, "Allah ben Ömer Hançeri sevgiler saygılar sunarım" ifadesiyle sonlanmaktadır.
Işık ışınları su damlalarının içinden geçerken kırılıp yansır. Yağmurdan sonra çıkan gökkuşağı yedi renk olarak bilinir
Tur Karamürsel'den başlayıp Konya'ya kadar 2 gece 3 gün sürmektedir. Hz. Mevlana Müzesi'nde dervişane kapısından giriş yapılır. Müze avlusundaki türbeler, semahane ve Seb-i Arûs havuzu ziyaret edilir. Öğle yemeği ve şehir turu sonrası otel konaklaması sağlanır
Bu video, bir hoca ve çeşitli katılımcılar arasında geçen dini bir sohbet formatındadır. Konuşmacılar arasında Cemal Hoca, Samiha Ayverdi adında bir mürşit ve Ay adında bir kişi bulunmaktadır.. Videoda ilmi siyaset, peygamberin önemi, imanın gücü, adalet, hizmet ve öfke kontrolü gibi dini konular ele alınmaktadır. Sohbet, Hz. Mevlana'nın görüşleri ile başlayıp, deprem sonrası deneyimler, peygamberin Allah'a giden yoldaki köprü rolü, ilahi adalet ve hayatın anlamlılığı gibi konulara uzanmaktadır.. Konuşmacılar, Kur'an ayetleri ve hadislerle desteklenen dini öğretiler aktarırken, Türkiye'deki aydınların teolojiyi bilmemelerinin eksikliğini, Çanakkale Savaşı'nın manevi değerlerini ve her an hazır olmanın önemini vurgulamaktadırlar. Ayrıca, deprem gibi belaların insanları nasıl ayırdığı, hizmet etmenin önemi ve beddua etmenin zararları gibi konular da tartışılmaktadır.
Mesnevî, tasavvufi edebiyatın şaheseri olarak kabul edilir. Eser, 6 cilt ve 26 bin beyte yaklaşan Farsça bir metindir. Hz. Mevlana'ya göre "Kur'an'ın Tefsiri" ve "Allah Âşıklarının Kitabı"dır
Sinan Yağmur, tasavvuf alanında yazılar yazan ve akademik makaleler kaleme alan bir yazardır. Kitap serisi, Hz. Mevlana ve Şems'in hayatlarını şiirsel bir dille anlatmaktadır
Bu video, bir konuşmacının Hz. Mevlana'nın Mesnevi'si ve dinleme konusundaki düşüncelerini anlattığı dini bir sohbet formatındadır.. Video, insanın hayatının ayrılıklarla başladığını ve bu ayrılıkların cennetten ayrılışını temsil ettiğini anlatarak başlar. Ardından Hz. Mevlana'nın hayatı, Şems-i Tebrizi ile karşılaşması ve Mesnevi'nin yazılma süreci aktarılır. İkinci bölümde ise Mevlana'nın Mesnevi'sindeki nohut hikayesi detaylıca incelenir ve bu hikayenin insanın olgunlaşma yolculuğunu temsil ettiği açıklanır.. Konuşmacı, dinlemenin önemini, doğru dinleme yöntemlerini ve ney ile insan arasındaki benzerlikleri vurgular. Ayrıca, insanın ana yurdundan kopması nedeniyle yaşadığı ayrılık acısı ve bu acıyı gidermek için bir rehber arayışı da anlatımda yer alır. Video, Mevlana'nın şiirlerinden alıntılarla insanın Allah'a olan özlemi ve onun lütfuna olan ihtiyacı üzerine düşüncelerle sonlanır.
Hz. Mevlana, tasavvufi hakikatleri açıklamak için hikâyeler kullanmıştır. Hikâyeler Kelile ve Dimne, tarih, Kur'an kısaları ve halk hikâyelerinden alınmıştır. Mevlana hikâyeleri judo güzel anlatış tarzıyla ve yaratıcı muhayeleyle anlatmıştır. Hikâyelerde aşk, iman, kahramanlık ve fazilet gibi insani duygular işlenmiştir. Yazar bazen insanın ruhunun derinliklerine inmiş, bazen de realist anlatım kullanmıştır
Bu video, bir konuşmacının sufizm geleneğine dayanarak teslimiyet ve kontrol konularını anlattığı bir dini içerik sunumudur. Konuşmacı, "yol arkadaşım" diye hitap ettiği izleyicilere hitap etmektedir.. Video, teslimiyetin zayıflık veya edilgenlik değil, güçlü olmayı gerektirdiğini vurgulayarak başlar. Konuşmacı, hayatın akışına teslim olmanın, kontrol etmeye çalışmaktan daha özgürleştirici olduğunu, bu durumun hayatın en güzel dansı olduğunu anlatır. Video, Hz. Mevlana'nın öğrencisine dört kapıyı (şeriat, tarikat, hakikat ve marifet) anlattığı bir hikayeyle sonlanır ve bu hikayenin her bir kapının içsel yolculuğun aşamalarını temsil ettiğini açıklar.
Tuhfetu'l-Uşşâk, Halîlî'nin 1475-1476'da tamamladığı Farsça manzum bir eserdir. Eser seksen iki bölüm ve yedi yüz yetmiş beş beyitten oluşmaktadır. Halîlî, eserini Hz. Mevlana'nın izinden gittiğini belirterek yazmıştır
Bu video, Ömer Hançeri tarafından sunulan dini ve felsefi düşüncelerin bir derlemesidir. Konuşmacı, Hz. Mevlana, Hz. Hamza, Şems-i Tebrizi ve Hazreti Ali gibi İslam dininin önemli şahsiyetlerinden alıntılar yaparak çeşitli konularda düşüncelerini paylaşmaktadır.. Video, Allah'a yakarışlar, dua, sabır, aşk, kader ve insan ilişkileri gibi temalar etrafında dönen kısa sözler ve nasihatlardan oluşmaktadır. İçerik boyunca tekrar eden temalar arasında dua, Allah'a yaklaşma, aşk ve insan ilişkileri bulunmaktadır.. Videoda "çalınan her kapı hemen açılsaydı ümidin, sabrın ve isteğin derecesi anlaşılmazdı" ve "gerçek aşkı bilen kalp, bir damla suya bile hürmetle bakar" gibi derin düşünceler paylaşılırken, "hak yolunda hakikate varmak sözlü olmaz, inandığını yaşamakla olur" ve "aşk, her şeyi senin için var ettim diyen rabbe, her şeyi senin için terk ettim diyebilmektir" gibi aşk ve dini konularda ışık tutan sözler de yer almaktadır.
Bu video, bir konuşmacının Hz. Mevlana hakkında yaygın yanlış bilgileri düzelttiği bir dini sohbet formatındadır. Konuşmacı, başbakanının da okuduğu bir beytin Mevlana'ya nispet edildiğini ancak aslında İran'la Ali adlı bir şairin sözü olduğunu açıklamaktadır.. Videoda, "gel gel, putperest olsan da gel, ateşperest olsan da gel" beytinin gerçek anlamı ve yanlış yorumlanması ele alınmaktadır. Konuşmacı, bu beytin "burası umutsuzluk dergahı değildir" anlamına geldiğini, yani her günahkarın tövbe etme şansı olduğunu ve Allah'ın Azrail'i görene kadar tövbe edenleri kabul ettiğini vurgulamaktadır. Video, bu beytin doğru anlamının açıklanmasıyla sona ermektedir.
Bu video, dini ve hayat felsefesi üzerine çeşitli sözlerin derlemesidir. Videoda Hz. Mevlana'nın sözleri de yer almaktadır.. Video, Allah'a yakınlık, umut, dostluk, söz söyleme, kader, ilim ve kusur örtmek gibi konuları ele alan kısa sözlerden oluşmaktadır. Her bir söz, hayatın farklı yönlerini ve insanın davranışlarını değerlendirmektedir. Video, dinleyicilere hayat hakkında derinlemesine düşünceler sunarak, dini ve felsefi bir bakış açısı sunmaktadır.
Bu video, bir konuşmacının Hz. Mevlana'nın hikayelerini ve dini öğretilerini anlattığı dini bir anlatım formatındadır.. Video, iki ana bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde Feridüddin Attar'ın "Mantik Tahir" eserindeki Simurg hikayesi ve Hz. Mevlana'nın Yahudi hükümdarın ateşe atılan inananları imtihan etme hikayesi üzerinden insanın hakikat yolculuğu anlatılmaktadır. İkinci bölümde ise Mevlana Mesnevi'den gam ve keder durumlarında nasıl davranılması gerektiği üzerine odaklanılarak, "kendinde gam ve keder görünce istiğfar et, bağışlanma dile" tavsiyesi vurgulanmaktadır.. Videoda ayrıca Hz. Hud, Seyban-ı Rahi, Hz. Yusuf ve Hz. İbrahim gibi peygamberlerin yaşadığı olaylar üzerinden Allah'ın emirlerinin her şeyi kontrol ettiği ve insanların bu emirlere itaat etmesi gerektiği anlatılmaktadır. İnsanın hakikat yolculuğunda karşılaştığı zorluklar, haset, kanaat, özgürleşme ve Allah'a olan inanç gibi konular ele alınmaktadır.
Bu video, bir konuşmacının dini bir sohbet formatında Hz. Mevlana'nın öğretilerini ve İslam'ın temel prensiplerini anlattığı bir içeriktir. Konuşmacı, önceki bölümde Dudu ile Tacir hikayesini anlattığını belirterek, bu bölümde şöhret esaretinden kurtuluşu ele almaktadır.. Video, şöhretin insanı nasıl esaret altına aldığını, övülmek ve eleştirilmek arasındaki etkileri ve bunların ruh üzerindeki etkilerini açıklamaktadır. Konuşmacı, kibir yerine tevazu sahibi olmanın önemini vurgulayarak, Hz. Musa ve Firavun arasındaki farkı örneklerle anlatmaktadır. Ayrıca Hz. Yusuf Peygamber'in hikayesinden örnekler vererek, insanların hayatlarında yaşadığı "kuyu zamanları" ve bu zamanlarda dirilten sözlerin önemi üzerine odaklanmaktadır.. Videoda ayrıca dua ve niyazın önemi, toprak ve taş metaforları üzerinden insanın acizliğini fark etmesi gerektiği ve peygamberlerin ve velilerin sözlerine kulak vermenin önemi de ele alınmaktadır. Video, bir dua ile sona ermektedir.
Bu video, bir hoca ve izleyiciler arasında geçen dini bir sohbet formatındadır. Hoca, Gülcan Hanım ve Nur Hanım gibi izleyicilerin sorularını yanıtlamaktadır.. Videoda "her şeyin hayırlısı" ifadesinin bir dua olduğu ve bu duaın uygun olduğu açıklanmaktadır. Hoca, bu duaın sadece hayırlı insanlarla muhatap olmayı dilediğini, ölümün bile hayırlısı olabileceğini ve Hz. Mevlana'nın ölüm yıldönümünü kutlarken "ölüme bayrama gidiyormuş gibi gidebilmek" gerektiğini vurgulamaktadır. Ayrıca, insanların ölüm sonrası nasıl anıldıklarını ve bu konudaki düşüncelerini paylaşmaktadır.
Bu video, bir konuşmacının edebi ve tasavvuf konularını ele aldığı dini bir sohbet formatındadır. Konuşmacı, Hz. Mevlana, Hz. Peygamber, Hz. İsa gibi dini kişiliklerden alıntılar yaparak konuları açıklamaktadır.. Video, edebi kavramının önemini vurgulayarak başlıyor ve ardından edepsizliğin Allah vergisi olduğunu, edepsizliğin lütuftan mahrum kalma tehlikesi taşıdığını anlatıyor. Konuşmacı, istifleme, biriktirme, küstahlık ve kayıtsızlık gibi edepsizliklerin toplumsal hayatta ve Allah'a karşı getirdiği zararları örneklerle açıklıyor.. Sohbette ayrıca kemer bağlama törenleri, Hz. Musa ve Hz. İsa dönemlerindeki İsrailoğulları'nın edepsizliklerinden örnekler ve bir padişah ve vezir hikayesi üzerinden edep ve sabır konuları pekiştiriliyor. Video, Hz. Mevlana'nın şiirlerinden bir bölüm okunarak sona eriyor.
"Denizi de Çok Seviyorum" adlı programda sunucu ve bir hoca, Şefik Can Uluslararası Mevlana Eğitim ve Kültür Vakfı'nın kütüphanesinde bir sohbet gerçekleştiriyor.. Video, kütüphanenin özel özelliklerini tanıtarak başlıyor ve ardından vicdan kavramı üzerine derinlemesine bir sohbet sunuluyor. Konuşmacılar, vicdanın Allah'a yakınlıkla ilişkisi, vicdansızlığın nedenleri ve nasıl kaybedildiği, insanın içinde gizli bir hazine olduğu ve bu hazineyi keşfetmek için istemek gerektiği konularını ele alıyor.. Programda ayrıca Hz. Mevlana'nın sevgi, şefkat ve merhamet üzerine düşünceleri paylaşılırken, Allah inancından uzaklaşan insanların nasıl geri dönebilecekleri konusunda tavsiyeler verilmektedir. Programın sonunda, gelecek bölümlerde sadece soru-cevap yapılacağı belirtilmektedir.