Bu video, Gezi Parkı direnişini anlatan bir anlatım formatındadır. Konuşmacı, direnişin sadece bir park yüzünden değil, daha derin nedenlerle gerçekleştiğini vurgulamaktadır.. Video, Gezi Parkı direnişinin nedenlerini beş ana başlık altında incelemektedir: anlaşılmayan direniş, orantısız polis gücü, yandaş medya, korunmayan azınlıklar ve demokrasi. Her bir başlık altında, hükümetin şehirdeki yapıları yıkmaya çalışması, orantısız güç kullanımı, medyanın bağımsızlığı eksikliği, azınlıkların korunması ve demokratik süreçlerin ihlali gibi konular ele alınmaktadır. Video, gerçek demokraside vatandaşların sorgulayabilme ve devletin girişimlerini değiştirebilme hakkına vurgu yaparak sona ermektedir.
Bu video, bir protesto etkinliğinde geçen bir diyalogu göstermektedir. Videoda bir kadın ve polis memurları arasında geçen diyalog yer almaktadır.. Videoda kadın, protesto sırasında şiddet gösterilmemesi gerektiğini savunurken, polis memurları protesto hakkına müdahale etmemeleri gerektiğini vurgulamaktadır. Konuşmada kadınların kıyafetleri ve özgürlükleri, protesto sırasında şiddet göstermenin protesto hakkına zarar vermesi ve erkeklerin de protesto yapması gerektiği gibi konular ele alınmaktadır.
Bu video, Anadolu'daki erenlerin hayatını ve Osmanlı İmparatorluğu ile olan ilişkilerini anlatan bir belgesel formatındadır. Karadonlu Can Baba, Hubyar Sultan ve Pir Sultan gibi Anadolu erenleri ile Sultan Murad gibi Osmanlı yöneticileri konu edilmektedir.. Video, Celali İsyanları sonrası Anadolu'da yaşanan olayları, Hubyar Sultan'ın kerametlerini ve Anadolu alevilerinin yaşadığı zorlukları anlatmaktadır. Ayrıca, Osmanlı yönetiminin Anadolu'daki zulümleri, erenlerin halkın yanında durması ve Pir Sultan'ın Anadolu halkından kopmuş bir lider olarak Osmanlı'ya karşı başkaldırısı ele alınmaktadır. Video, Anadolu'da yanan ışığın erenlerin ışığı olduğunu ve bu ışığın zulümle söndürülemeyeceğini vurgulamaktadır.
Grassroots movements use local community members as basis for political change. They operate through bottom-up decision-making and community self-organization. Grassroots politics is necessary for shaping progressive politics
1171'de İran'ın Hoy kasabasında doğdu. Fahrüddîn Râzî'den ilim, Ahmed Yesevî'den tasavvuf eğitimi aldı. Evhadüddîn Kirmânî'nin talebesi oldu ve onun vefatına kadar yanında kaldı
Sivil toplum kavramı Antik Yunan'da politik toplumu ifade etmek için kullanıldı. Aristo, sivil toplumu ailenin dışındaki kamusal alan olarak tanımladı. 17. yüzyıla kadar Batı'da ailenin dışındaki politik alanı kapsadı
Bu video, bir kişinin protesto olaylarında yaşadığı deneyimleri anlattığı bir anlatım formatındadır. Konuşmacı, yetkililerle görüşürken yaşanan çatışmaları ve yaylım ateşini anlatmaktadır.. Video, yüzlerce göstericinin gözaltına alınması ve sürekli çatışmaların yaşandığı protesto olaylarını konu almaktadır. Konuşmacı, yaylım ateşinden kaçışını, televizyonda bir kızcağızın öldüğü haberini ve Özlem Tunç'un görüntülerini izlediğini anlatmaktadır. Ayrıca, olay sırasında insanların çöp bidonlarını atma ve tekme atma gibi şiddet olaylarını da aktarmaktadır.
Bu video, bir konuşmacının münafık davranışları ve stratejileri hakkında bilgi verdiği bir dini içerik sunmaktadır.. Konuşmacı, münafıkların şeytani planlar yaparak hedeflerine ulaşmak için kullandıkları stratejileri anlatmaktadır. Münafıkların adım adım ilerleyerek altyapı hazırladıkları, halk hareketleri, darbe, ekonomik kriz gibi yöntemlerle kişileri görevden aldıkları belirtilmektedir. Ayrıca münafıkların saplantılı ve takıntılı oldukları, bir hedefi kafaya taktıklarında yıllarca uğraştıkları örneklerle açıklanmaktadır.
Developed GLOW dataset covering 61 countries from 1989 to 2015. Created GLOCON database of contentious politics events in five countries. Conducted ERC-funded Emerging Welfare project at Koç University. Developed computational methods for protest event extraction
Marx ve Engels 1848'de Londra'da Komünist Manifesto'yu birlikte yazdılar. Manifesto, Avrupa'da komünizm heyulasının dolaştığını belirtir. Marx 1818'de doğdu, Engels 1820'de Prusya'da doğdu
Bu video, Orta Çağ'da yaşanan "dans eden veba" olayını anlatan bir belgesel formatındadır. 1518 yılında Strasbourg'da yaşayan Fırat Trof adlı bir kadının evinden çıkarak dans etmeye başlamasıyla başlayan olay, zamanla kasabayı sarar.. Video, 1518'deki olayı anlatarak başlar ve 1375'te Rem bölgesinde gerçekleşen benzer bir duruma değinir. Bu olayların Avrupa'nın farklı noktalarında Orta Çağ boyunca birçok kez gerçekleştiği belirtilir. Tarihçiler bu olayları "dans eden veba" olarak adlandırır ve nedenlerinin hiçbir zaman açıklanamadığı vurgulanır.
Keltler MÖ 8-1. yüzyıllarda İrlanda'ya yerleşti. Hristiyanlık 5. yüzyılda adaya ulaştı. Vikingler 800'lerde adaya akınlar düzenledi. 1167'de Normanlar adayı işgal etti
Bu video, Osmanlı dönemine ait bir dram sahnesini göstermektedir. Videoda Orhan, Mari, Turgut, Şeyh Edebali, Cerkutay ve Osman Bey gibi karakterler yer almaktadır.. Video, iki farklı sahneyi göstermektedir. İlk sahnede Orhan ve Mari'nin çocukları hakkında konuşmaları ve sevgi dolu anları yer alırken, ikinci sahnede Turgut'un Şeyh Edebali'nin zindana konulduğunu öğrenmesi ve Osman Bey'in halkı kıyama kaldırmasını istemesi anlatılmaktadır. Video, Osmanlı dönemindeki siyasi gerilimleri ve halk hareketlerini konu almaktadır.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan, Malakanlar ve Malakanizm hakkında kapsamlı bir tarihsel anlatımdır.. Video, Malakanların Rusya'daki muhalif köylü hareketi olarak ortaya çıkışı, isminin etimolojisi ve inanç yapısı ile başlayıp, Rusya'da Hristiyanlığın resmi kabulü sonrası yaşanan muhalif hareketleri anlatmaktadır. Ardından Deli Petro dönemindeki reformlar, İkinci Katarina dönemindeki Poachev isyanı ve Malakanlara uygulanan baskılar ele alınmakta, son olarak Malakanların Tambov bölgesinden Tavriya bölgesine göçü ve Kafkasya'ya sürgün edilmesi kronolojik olarak sunulmaktadır.. Videoda ayrıca Malakanların inanç sisteminin Hristiyanlık ve Yahudilikten gelen öğretilerden oluştuğu, Rus tarihindeki önemli isimlerin (Deli Petro, Alexander I, III. Petro) Malakanlar hakkındaki tutumları ve kılık kıyafet reformları ile yeni vergilerin kırsal kesimlere olan zararları da detaylı şekilde açıklanmaktadır.
Bu video, Osmanlı döneminde geçen bir dramatik sahneyi göstermektedir. Karakterler arasında Murat Ağa, Kaan, Salih Baba ve diğer halk temsilcileri bulunmaktadır.. Video, halkın Osmanlı'ya karşı duyduğu öfkeyi ve isyan isteğini konu almaktadır. İlk bölümde halkın isyan etmek istemesi ve Murat Ağa'nın onları durdurmaya çalışması gösterilirken, ikinci bölümde Salih Baba'nın halkın isyan etmek yerine aseslerden ve eşraftan beş-on kişi ile birlikte derdini anlatmaları gerektiğini önermesi anlatılmaktadır. Video, halkın adalet arayışı ve isyan etme konusundaki çatışmayı konu almaktadır.
Bu video, Amerika'da ırkçılık tartışmalarının kökenini ve gelişimini anlatan bir belgesel formatındadır. Serhan Akif Akyıldız tarafından sunulan videoda, George Floyd'un ölümüyle gündeme gelen ırkçılık tartışmaları ele alınmaktadır.. Video, Amerika'nın kuruluşundan günümüze kadar ırkçılık tarihini kronolojik olarak anlatmaktadır. 1619'da köleliğin başlangıcı, İç Savaş sonrası gelişmeler, Rosa Parks ve Martin Luther King'in liderliğindeki direniş hareketleri, 1965'te siyahların oy kullanma hakkının korunması yasası, 1968'de King'in suikastı ve sonrasında yaşanan olaylar detaylı şekilde aktarılmaktadır. Ayrıca Colin Powell gibi önemli siyah yetkililerin yükselişi ve Barack Obama'nın 2008'de başkan seçilmesi gibi dönüm noktaları da videoda yer almaktadır.
Bu video, bir konuşmacının barış süreçleri ve yeni savaşlar konusunda yaptığı bir sunum veya ders formatındadır. Konuşmacı, önceki konferanslarda barış sürecine kadınların katılımı konusunu ele aldığını belirtiyor.. Konuşma, barış süreçlerinin üç ana hatını (yeni anayasa, güvenlik reformu ve hakikat meselesi) hatırlatarak başlıyor ve 2013 yılından sonra yaşanan değişimleri ele alıyor. Konuşmacı, günümüzde "yeni savaşlar" dönemine girdiğimizi, bu savaşların devletlerden ziyade örgütler tarafından sürdürüldüğünü ve mülteci üretiminin bu süreçte önemli bir rol oynadığını vurguluyor.. Konuşmada ayrıca 2013-2013 yılları arasındaki dünya çapındaki halk hareketleri, Türkiye'deki olaylar ve Ortadoğu'daki gelişmeler tartışılmakta, bu dönemin "ölüm kalım meselesi" olduğu ve bu çatlağın içinde yeni ortaklıklar ve şeyler üretilebileceği belirtilmektedir.
Bu video, bir konuşmacının Karl Marx ve Friedrich Engels'in "Komünist Manifesto" adlı eserini okuduğu ve açıkladığı bir eğitim formatındadır.. Video, Manifesto'nun tüm bölümlerini kapsamlı şekilde ele almaktadır. İlk olarak burjuvazinin tarihsel gelişimi ve toplumsal etkileri anlatılmakta, ardından proleterya sınıfının ortaya çıkışı ve gelişimi, burjuvazi ile olan çatışması açıklanmaktadır. Daha sonra komünistlerin görüşleri, karşılaştıkları eleştiriler ve bunlara verdikleri yanıtlar, sosyalizmin farklı türleri ve komünistlerin siyasi tutumları ele alınmaktadır.. Video, Manifesto'nun temel prensiplerini detaylı şekilde incelemekte olup, ücretli emeğin kökeni, özel mülkiyetin eleştirisi, aile yapısı, eğitim ve kadınların durumu gibi konularda komünist görüşleri açıklamaktadır. Ayrıca, gerici sosyalizm, feodal sosyalizm, küçük-burjuva sosyalizmi ve Alman sosyalizmi gibi sosyalizmin farklı türleri kronolojik olarak incelenmektedir. Video, "Bütün ülkelerin işçileri, birleşin" sloganıyla sona ermektedir.
Bu video, BBC'de eğitim almış ve dış habercilik deneyimine sahip bir muhabir ile yapılan bir röportajdır. Konuşmacı, gazetecilik mesleğinin temel unsurlarını ve dış habercilikteki deneyimlerini paylaşıyor.. Videoda gazetecilikte merak, kuşku ve sorgulama becerisinin önemi, dış habercilikte muhabirlerin alana gitmenin gerekliliği ve yerel kaynaklarla iletişim kurmanın önemi ele alınmaktadır. Ayrıca İsrail'deki gazetecilerin çalışma koşulları, medya sahipliği ve vicdan kavramı gibi konular da tartışılmaktadır.. Konuşmacı, Mısır devrimi örneği üzerinden muhabirlerin yerel hikayeleri nasıl aktarabileceklerini ve El Cezire'nin Irak Savaşı'ndaki rolünü anlatmaktadır. Ayrıca 1982 Anayasası'nın Türkiye'deki rejimlerle benzerliklerini ve küresel olarak yaşanan halk hareketlerini karşılaştırmalı olarak değerlendiriyor. YouTube ve Twitter gibi platformları kullanarak insanlara farklı dünyaları tanıtmayı ve sorgulama yapmayı bir görev olarak gördüğü de belirtilmektedir.
Bu belgesel, 9 Kasım 1989'da Berlin Duvarı'nın yıkılışını ve bu olayın Katrin Hottenhauer'in hayatını nasıl değiştirdiğini anlatıyor. Katrin Hottenhauer, Doğu Almanya'da üniversite öğrencisi olarak muhalefet eden ve hapis yatan bir aktivist.. Video, Berlin Duvarı'nın yıkılışının tarihsel arka planını açıklayarak başlıyor ve ardından Katrin Hottenhauer'in 21. doğum gününü Batı Berlin'de kutlama deneyimini anlatıyor. Hottenhauer, Doğu Almanya'da muhalefet eden, hapis yatan ve serbest bırakılan bir aktivist olarak, Berlin Duvarı'nın yıkılışının kendisi için ve Doğu Almanya için ne anlama geldiğini paylaşıyor. Video, Hottenhauer'in günümüzde sanatçı kimliği ve aktivist olarak devam ettiği bilgisiyle sona eriyor.