Fotoröportaj, fotoğrafçının konuyu yorum katarak birden fazla fotoğrafla anlatmasıdır. Bir fotoröportaj 12-20 fotoğraftan oluşur, 12'den azı yetersiz, 20'den fazlası savruktur. Fotoğrafçı arşivden veya projeye özel çekim yapabilir. Metin ve fotoğraflarla desteklenmeyen fotoröportaj yarım kalır
Bu video, bir film yapım sürecini konu alan kısa bir dramatik anlatımdır. Nazlı, Vileda Bükücü, Tahsin ve diğer karakterlerin yer aldığı hikayede, film çekimi ve belgesel yapımı etrafında gelişen olaylar anlatılmaktadır.. Video, Mert'in öğretmeninin verdiği belgesel ödevi etrafında dönen bir hikayeyle başlar. Nazlı, Vileda'dan yardım ister ve belgesel konusu olarak Erdoğan Engin kameramanı önerir. Aynı zamanda Nazlı, kendi film projesi için dayısıyla çalışmakta ve bu süreçte yaşadığı zorlukları yaşar. Film, "zor olsa da umutlanma" mesajıyla sona erer ve hayatın eksilerini doldurma çabasını film çekimine benzetir.
Bu videoda bir konuşmacı tiyatro ve sinema arasındaki farkları anlatıyor. Konuşmacı, tiyatroda canlandırma ve sahne üzerinde yaratılan imajın seyircinin algısıyla nasıl etkileşimde bulunduğu konusunu ele alıyor.. Videoda tiyatro ve sinema arasındaki temel farklar örneklerle açıklanıyor. Konuşmacı, tiyatroda oyuncunun canlandırma gücünün seyircinin algısını nasıl etkilediğini ve sinemada kameranın sadece gerçek görüntüyü çektiğini örneklerle anlatıyor. Ayrıca Peterburg'un oyunculara "boş alanları boş bırakmayın" tavsiyesi de paylaşılarak, tiyatro performansının detaylı bir şekilde canlandırılması gerektiği vurgulanıyor.
Ankara Üniversitesi İletişim Fakültesi mezunu. 17 yıl kurumsal firmada çalıştıktan sonra freelance eğitmen oldu. Konuşanlar programının kurgu ekibinde yer aldı
Bu video, sosyal medyada sıkça karşılaşılan "yirmibeş kare" tekniğini anlatan bilgilendirici bir içeriktir.. Video, yirmibeş kare tekniğinin ne olduğunu, nasıl çalıştığını ve tarihsel gelişimini açıklıyor. Bu teknik, sinemada ve televizyonda bir saniyede 24 fotoğrafın birleşmesiyle oluşan görüntülere 25. kare olarak mesaj ekleme yöntemidir. 1957 yılında James Wickler tarafından geliştirilen bu teknik, Fight Club filminde de kullanılmıştır. Video ayrıca bu tekniğin işe yarama bakımından ve ahlaki açıdan tartışmalara neden olabileceğini belirtiyor.
Bu videoda sinema yönetmeni Osman Yazıcı, kendi hayat hikayesinden yola çıkarak çektiği "İki Elin Arasında" adlı film projesini tanıtmaktadır. Konuşma bozukluğu yaşayan Osman, hayatındaki zorlukları ve bu filmi yapma sürecini anlatmaktadır.. Videoda Osman, konuşma bozukluğu yaşayan bir çocuğun hikayesini anlatan filmi hakkında bilgi vermektedir. Dokuz-14 yaş arası yardım çocuk oyuncularla dokuz haftalık bir süreçte çekimler tamamlanmış ve film, kültür bakanlığı, milli eğitim bakanlığı ve dünya kekemelik federasyonu tarafından desteklenmiştir. Film, sadece konuşma bozukluğu yaşayan bir çocuğun hikayesini anlatmakla kalmayıp, iletişim bozuklukları ve önyargılar konusunda da farkındalık yaratmayı amaçlamaktadır.
Bu video, bir televizyon programının bir bölümüdür. Programda sunucu, Filiz Nur ve kameraman Fahrettin yer almaktadır. Ayrıca izleyicilerden Fatih adında bir kişi de programda yer almaktadır.. Programın ana konusu, Fatih'in kamera kullanma hayalini gerçekleştirmesidir. Fatih, kamerayı kullanmak için programda yer alır ve kameraman Fahrettin'in kamerayı kullanarak Türkiye'deki üniversiteleri bulmaya çalışır. Program boyunca Fatih'in hayalleri ve kameramanların çalışma koşulları hakkında bilgiler paylaşılır. Video, Fatih'in hayalini gerçekleştirmesi ve kameramanlara teşekkür etmesiyle sona erer.
Röportaj, yazarın kişi, eşya veya yer hakkındaki incelemelerini fotoğraflarla süsleyerek yazdığı gazete yazısıdır. Latincede "reportare" (toplamak, getirmek) kelimesinden türemiştir. Gazetecilikle birlikte ortaya çıkmış, günümüzde radyo ve televizyonda da kullanılmaktadır
Bu video, bir fotoğrafçının fotoğraf çekme tutkusu ve fotoğrafın anlamı hakkında yaptığı monolog ve ardından çekim sürecini göstermektedir. Videoda bir fotoğrafçı ve çekim ekibi yer almaktadır.. Video, fotoğraf çekmenin neden önemli olduğunu sorgulayarak başlar ve fotoğrafın anıları ölümsüzleştirme, farklı bakış açıları sunma ve güçlü bir iletişim aracı olma potansiyelini anlatır. İlk bölümde fotoğrafçı, fotoğrafın sadece teknik bir eylem olmadığını, kültürel birikimin yansıması olduğunu ve fotoğrafın içine kendi hikayesini, geçmişini ve geleceğini aktardığını açıklar. İkinci bölümde ise çekim süreci gösterilir ve fotoğrafçı, çekim sırasında yaşadığı zorlukları ve çekim ekibinin yardımını anlatır.
Arthur Morgan, Van der Linde çetesinin sadık ve karmaşık geçmişe sahip üyesi. Dutch van der Linde, özgürlük ideallerine bağlı karizmatik çete lideri. John Marston, Arthur'un eski arkadaşı ve yeni hayat kurma hayali
Bu video, iki kişinin arasında geçen kısa bir röportajı içermektedir. Konuşmacılar birbirlerine "abi" diye hitap etmektedir.. Röportajda konuşmacılar önce kendilerini tanıtıyor, ardından bir dizi veya film projesi hakkında konuşuyorlar. Konuşmacılardan biri, bir iki sezonda bir dizide rol alabileceğini belirtiyor, ancak henüz onaylanmadığını ve dijital film ve diziler için de bakıldığını söylüyor. Video, kısa bir sohbetle sona eriyor.
B-roll, ana çekimlere ek olarak hikayeyi destekleyen ekstra görüntülerdir. 16mm film döneminde birleştirme hatalarını gizlemek için geliştirilmiştir. 1970'lerde haber ekipleri hem A-roll hem B-roll görüntülerini çekmiştir. 1980'lerde video düzenlemede yaygın olarak kullanılmaya başlanmıştır
Foto muhabirliği gözlem becerilerini kariyere dönüştürür. Muhabirler kendi değerlerini ve ilgi alanlarını belirlemeli. Sektör sürekli değişim geçiriyor ve yeni teknolojiler kullanılıyor
Bu video, bir oyun içeriği olup, oyuncu Watt adlı polis simülasyon oyununu oynuyor. Videoda Aylin ve diğer oyuncular yer almaktadır.. Video, Miami'de geçen polis simülasyon oyununun ilk bölümlerini göstermektedir. İlk bölümde oyuncu kokain kaçakçısını yakalamaya, cinayet soruşturması yapmaya ve bomba bulma görevini tamamlamaya çalışırken, ikinci bölümde bir kaçış senaryosunda polis baskınına maruz kalıyor ve Aylin yaralanıyor.. Oyun, film gibi akmakta ve ara sahneleri kesilmeden oynanıyor. Video yaklaşık 40 dakika sürecek ve oyuncuların bir bölümü başarıyla tamamladıklarını gösteriyor.
Bu video, konuşmacının üniversiteden arkadaşları Mustafa, Enes, Samet, Oğuz ve Mert'in çektiği 30 dakikalık "Yusuf" adlı kısa filmi incelediği bir içeriktir.. Videoda konuşmacı, filmi kısaca anlatarak aynı yerde büyümüş iki çocukluk arkadaşının farklı yollara gitmesi ve ileride yollarını tekrar kesmesini konu alan bir hikaye olduğunu belirtiyor. İncelemede filmin iyi yönleri (kamera açıları, sahneler, diyaloglar) ve kötü yönleri (mikrofon kalitesi, oyuncuların rol dağılımının yanlış olması) ele alınıyor. Konuşmacı, ilk film deneyimleri olan arkadaşlarını tebrik ediyor ve ilerleyen zamanlarda bu grupla birlikte bir proje yapacaklarını belirtiyor.
Bu video, "Kısa Kafası" ekibi tarafından sunulan bir eğitim içeriğidir. Videoda Zeynep adlı bir kişi, çizim yeteneği olmayan ancak film projesi için storyboard çizimi yapmak isteyen kişilere yönelik bir program tanıtıyor.. Video, Wonder Unit firmasının web sitesinden ücretsiz olarak indirilebilen Storyboard programını detaylı olarak anlatıyor. Programın hem çizim yapabilen hem de çizim yeteneği olmayan kişiler için tasarlandığı, shot generator özelliği sayesinde kolayca storyboard oluşturulabildiği gösteriliyor. Programda karakter ekleme, kamera ayarları, diyalog ve aksiyon bilgileri girme, storyboard'u PDF formatında dışa aktarma gibi temel özellikler adım adım açıklanıyor.