Bu video, bir üniversite öğrencisinin deneyimlerini ve tavsiyelerini paylaştığı bir vlog formatındadır. Konuşmacı, Yeditepe Üniversitesi Mimarlık bölümünde okuyan ve endüstriyel tasarım mezunu olduğunu belirtiyor. Videoda ayrıca Mert adında bir arkadaş da yer alıyor.. Video, üniversiteye başlayacaklar için tavsiyelerle başlayıp, konuşmacının lise ve üniversite deneyimlerini anlatmasıyla devam ediyor. Konuşmacı, üniversite hayatının tadını çıkarmak için dersleri tamamen boş vermek yerine tadını çıkarmayı, kaliteli arkadaşlıklar kurmayı, sınıf ortamında çekingen olmamak ve sosyal aktivitelere katılmak gibi tavsiyelerde bulunuyor.. Videoda ayrıca üniversite hayatının özgüven kazandırma, prensip öğretme, sosyal ilişkileri geliştirme ve diploma almanın yanı sıra çok daha fazla şey kattığını vurguluyor. Konuşmacı, lise yıllarında yaşadığı zorlukları, orta iki sınıfta kaldığını ve dava açarak orta sona geçtiğini de anlatıyor.
Bu video, yeni fikirler ve ürünlerin nasıl korunabileceği konusunda bilgilendirici bir eğitim içeriğidir.. Video, yeni fikirlerin korunması için iki yöntem (sır gibi saklama veya sınai mülkiyet hakları) hakkında bilgi vererek başlar. Ardından sınai mülkiyet haklarının dört ana başlığı detaylı olarak incelenir: marka tescili, patent, faydalı model ve endüstriyel tasarım tescili. Her bir hak türünün ne olduğu, nasıl başvurulacağı, koruma süreleri ve Türkiye'de hangi kurumun bu başvuruları kabul ettiği hakkında bilgiler sunulur. Video, sınai mülkiyet haklarının emeğin korunmasını sağladığını vurgulayarak sona erer.
Bu video, bir ürün tanıtım videosu olup, konuşmacı 2016 yılında kullanıma giren sigma profillerin yeni tasarım özelliklerini anlatmaktadır.. Video, sigma profillerin sunduğu beş farklı tasarım özelliğini detaylı olarak açıklamaktadır. Bu özellikler arasında köşe kılavuzları ile sağlam bağlantılar, setuskur sayesinde farklı metrikte civataların bağlantısı, profil oluklarına rekor takılarak dolaşım ve tahliye imkanı, matkap ucu yataklama yuvaları ve lineer/dairesel rulmanlar ile yataklama özelliği bulunmaktadır. Her özellik için kısa açıklamalar ve kullanım alanları sunulmaktadır.
1750-1850 arası Sanayi Devrimi sanat ve tasarımda köklü değişimlere yol açtı. Buhar gücüyle çalışan makineler el işçiliğinin yerini almaya başladı. 1851 Londra Büyük Sergisi'nde endüstriyel ürünler sergilendi
Teknoloji, insanların ihtiyaçlarına uygun araç ve aletlerin üretilmesini sağlayan yetenek ve bilgidir. Buluş, var olan bilimsel kuralın fark edilmesidir. İcat, daha önce var olmayan bir şeyin bulunmasıdır. İnovasyon, bilim ve teknolojinin ekonomik ve toplumsal yarar sağlayacak şekilde yenilenmesidir
Design Turkey, TİM ve ETMK işbirliğiyle düzenlenen ulusal tasarım ödülüdür. 2008'den beri iki yılda bir, 2016'dan beri yıllık düzenlenmektedir. Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekci ödül törenlerinde ödülleri takdim etmiştir
Bu video, EBA uzaktan eğitim platformunda sunulan bir teknoloji ve tasarım dersidir. Eğitmen, teknoloji ve tasarım konularını detaylı bir şekilde anlatmaktadır.. Video, iki ana bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde teknoloji ile ilgili kavramlar (bilim, teknik, teknoloji, endüstri, buluş/icat ve keşif) ve tasarım türleri (grafik tasarım, mimari ve çevre tasarımı, endüstriyel tasarım) ele alınmaktadır. İkinci bölümde ise sanat tasarım elemanları ve altı çeşit tasarım ilkesi (dengenin, vurgunun, ahenk-uyumun, değişikliğin, zıtlığın, ritim-hareketin ve oran-orantının) tanımlanarak örneklerle açıklanmaktadır.. Video, tasarım ilkelerini matematiksel ve görsel açıklamalarla destekleyerek, tasarım elemanlarının birbirleriyle nasıl ilişkilendiğini ve tasarım sürecinde nasıl kullanıldığını göstermektedir.
Bu video, Mimarlık ve Tasarım Fakültesi'ndeki Endüstriyel Tasarım Bölümü'nün tanıtımını yapan bir eğitim içeriğidir.. Video, bölümün 2000 yılında kurulduğunu ve sunduğu eğitim imkanlarını anlatmaktadır. Bölümün tasarım stüdyoları, bilgisayar laboratuvarları ve atölyeleri ile teorik derslerin yanı sıra uygulama dersleri sunduğu, yurtiçi ve yurtdışında projeler gerçekleştirdiği ve Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu yarışmalarında başarılar elde ettiği belirtilmektedir. Mezunların endüstriyel tasarımcı unvanını alarak serbest tasarımcı olarak çalışabileceği veya resmi ve özel kurumların AR-GE ve tasarım bölümlerinde çalışabileceği bilgisi de paylaşılmaktadır.
1863'te kurulan İtalya'nın en büyük mühendislik ve mimarlık üniversitesidir. Mühendislik, mimarlık ve endüstriyel tasarım alanlarında seçkin Avrupa üniversitelerinden biridir. 2021'de dünya sıralamasında 137., Avrupa sıralamasında 61. sıradadır
Bu video, Sefa Akın tarafından sunulan bir eğitim içeriğidir. Sefa, enjeksiyon kalıplarının çalışma prensiplerini ve tasarım detaylarını anlatmaktadır.. Videoda öncelikle yarım parmak maşanın ucuna hortum ucu olarak kullanılan bir kalıp örneği incelenmekte, ardından kolon pimi, objektifler, yaylar, itici plakalar, sürtünme plakaları, yataklama plakaları ve soğutma sistemi gibi kalıp bileşenlerinin nasıl yerleştirildiği gösterilmektedir. Kalıpın erkek ve dişi kısımları, soğutma sistemi, maça tutucuları ve çalışma prensibi detaylı olarak açıklanmaktadır.. Sefa, kalıbın sistematik ve dengeli olduğunu vurgulamakta ve izleyicilere prototip olarak yaklaşık 10-15 parça göndereceğini belirtmektedir. Ayrıca, izleyicilerin bu parçaları seçerek onlarla çalışabileceklerini ve videolara başlayacaklarını söylemektedir.
Tasarım, bir nesne, süreç veya sistem için kavram veya öneridir. Tasarım, düşünen kimse tarafından kasıtlı olarak oluşturulan şeydir. Tasarım belirli bir amacı olmalı ve estetik, işlevsel, ekonomik hususları dikkate almalıdır
Makine mühendisliği, mühendislik fiziği ve matematiğini malzeme bilimiyle birleştiren bir alandır. 18. yüzyılda Avrupa'da Sanayi Devrimi sırasında ortaya çıkmıştır. Bilgisayar destekli tasarım ve üretim araçlarını kullanır
Bu video, bir öğretmenin 7. sınıf öğrencilerine yönelik hazırladığı teknoloji ve tasarım dersi yazılı sınavı anlatımıdır. Öğretmen, sınav sorularını ve cevaplarını detaylı şekilde açıklamaktadır.. Video, temel tasarım elemanları (nokta, çizgi, desen, şekil, mekan, biçim, doku, renk), teknoloji, icat, keşif, buluş ve tasarım kavramlarını içeren soruları kapsamaktadır. Ayrıca teknolojinin faydaları ve zararları, tasarım türleri (çevre tasarımı, mimari tasarım, endüstriyel tasarım, grafik tasarım) ve tasarım ilkeleri (formal ve informal denge) hakkında bilgiler verilmektedir. Öğretmen, her soruyu açıklayarak doğru cevabı ve konuyu pekiştirmek için örnekler sunmaktadır.
Bu video, bir öğretmenin 7. sınıf öğrencilerine yönelik hazırladığı teknoloji ve tasarım dersi yazılı sınavı anlatımıdır. Öğretmen, yazılı sınavının PDF'sinin açıklama kısmından ulaşılabileceğini belirtmektedir.. Video, tasarım, keşif, icat, buluş gibi temel kavramların tanımlanmasıyla başlayıp, tasarım ilkeleri, tasarım türleri (mimari tasarım, endüstriyel tasarım, çevre tasarımı, grafik tasarım) ve tasarım denge türleri (formal simetrik denge) hakkında bilgiler içermektedir. Ayrıca Alexander Graham Bell'in telefon icadı örneği üzerinden keşif ve icat kavramları açıklanmakta ve çeşitli test soruları çözülmektedir. Video, öğrencilere sınav hazırlığı için temel kavramları pekiştirmeleri amacıyla hazırlanmıştır.
Evim dergisi tarafından sunulan bu ev turu videosunda, İTÜ Mimarlık mezunu ve A-Tex markasıyla 17 yıllık bir şirket sahibi olan mimar Ayşegül Güner'in İstanbul Ataşehir'deki lof tarzı dairesi tanıtılmaktadır.. Video, evin dış kapısından başlayarak iç mekanlara doğru ilerleyen bir tur formatında ilerlemektedir. Tur, oturma ve yemek alanından başlayıp, teras, koridor, yatak odası, çalışma odası ve sinema odası gibi farklı mekanları kapsamaktadır. Mimar, evin endüstriyel ve doğal malzemelerden oluşan, zamansız bir tasarım olduğunu vurgulayarak, brüt beton, epoksi, yığma taş gibi malzemelerin kullanımı ve dairesel formların tercih edilmesi gibi tasarım kriterlerini anlatmaktadır.. Videoda ayrıca çocuk odaları, çalışma odası (müzik odası, sinema odası, oturma odası ve çalışma odası olarak kullanılan çok fonksiyonel bir alan) ve evin insan odaklı bir yaşam anlayışı çerçevesinde tasarlandığı vurgulanmaktadır. Mimar, evin her bir parçasının kendi hikayesini anlattığını ve evin bir "muhabbet mekanı" olarak tasarlandığını belirtmektedir.
Bu video, bir motosiklet istasyonunda sunulan, Mustafa, Selim ve Mehmet adlı üç endüstriyel tasarımcı ve mühendis ile yapılan bir röportajdır.. Videoda Cafe Racer kültürüne giriş yapılarak İngiltere'de 1950'lerin sonunda ve 1960'ların başında Ace Cafe'de başlayan bu kültürün hikayesi anlatılmaktadır. Türkiye'de Cafe Racer motosikletlerin nasıl yapıldığı, özellikle Honda CGL 125 motorlarından nasıl dönüştürüldüğü gösterilmekte ve üç tasarımcının kendi projeleri hakkında teknik detaylar paylaşılmaktadır.. Ayrıca videoda Cafe Racer motosikletlerinin takım, jant, kilometre saati, elcikler, gidon ve oranlar gibi değişiklikleri ve bunların maliyetleri hakkında bilgiler verilmektedir. Cafe Racer motosikletlerinin sosyalleşme aracı olarak işlev gördüğü ve insanların arasında sohbet etmelerine yardımcı olduğu vurgulanmaktadır.
Bu video, ürün geliştirme ve ergonomi konularını anlatan bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, ürün geliştirme süreci ve ergonomi kavramını detaylı şekilde açıklamaktadır.. Video, ürün geliştirme sürecinin nasıl oluştuğunu, bu süreçte yer alan kişileri (endüstriyel tasarımcılar ve mekanik tasarımcılar) ve işlevlerini anlatarak başlıyor. Ardından ergonomi kavramı açıklanıyor ve ergonomik tasarımın insan fizyonomisine uygun, rahatlık sağlayacak ürünler geliştirmeye yönelik bir bilim olduğu vurgulanıyor. Video, var olan ürünlere daha ergonomik hale getirme çalışmalarına odaklanarak sona eriyor.
Bu video, sayısal bölüm analiz serisinin bir parçası olarak endüstriyel tasarım bölümünü detaylı olarak inceleyen bir eğitim içeriğidir. Sunucu, bölümün amacı, kimlere uygun olduğu, eğitim programı ve mezunların kariyer fırsatları hakkında kapsamlı bilgiler sunmaktadır.. Video, endüstriyel tasarım bölümünün amacı ve kimlere uygun olduğu ile başlayıp, eğitim programı hakkında bilgiler vermektedir. Ardından 100 mezun analizi üzerinden mezunların iş bulma oranları, çalıştıkları sektörler ve maaş beklentileri incelenmektedir. Son bölümde ise bölümün geleceği değerlendirilerek üç ana kriter üzerinden puanlama yapılmaktadır. Video, sanatla ilgilenenler ve tasarıma ilgi duyanlar için endüstriyel tasarım bölümünün avantajlarını vurgulamaktadır.
Bu video, endüstriyel tasarım örnekleri sunan bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, fikri mülkiyet hakları konusunu daha iyi anlamak için bisiklet teknolojisi üzerinden tasarım örnekleri vermektedir.. Video, bisiklet ekipmanları ve tasarımlarını iki ana bölüme ayırarak incelemektedir. İlk bölümde tekerlek formu, teleskobik bagaj aparatı, minibüs içine asılabilen aparatlar, seleler ve hırsızlığı önleyici kilit tasarımları ele alınırken, ikinci bölümde büfeye dönüşen bisiklet, tekerleklerin tek taraftan bağlanması, arka ve ön tekerleklerin birbirine bağlanması, Z formu iskeleti, Ak şeklinde tasarım ve ağırlık hafifletme teknikleri gibi çeşitli bisiklet tasarımları incelenmektedir.
Bu video, bir teknoloji içerik üreticisinin tersine mühendislik kavramını açıklayan eğitici bir içeriktir. Konuşmacı, Türkiye'de yaygın olarak yanlış anlaşılan tersine mühendislik kavramını doğru şekilde anlatmayı amaçlamaktadır.. Video, tersine mühendisliğin ne olduğunu açıklayarak başlıyor ve bir kalem örneği üzerinden adım adım analiz sürecini gösteriyor. Ardından tersine mühendisliğin üç farklı bölgesi (siyah, gri ve beyaz) detaylı olarak anlatılıyor. Çin'in J-31 savaş uçağının F-35 üzerinden geliştirildiği ve Japonya'nın 2. Dünya Savaşı sonrası endüstrilerini geliştirirken kullandığı kopyalama yöntemleri örnek olarak veriliyor.. Video ayrıca tersine mühendisliğin günlük hayattaki uygulamaları, farklı endüstrilerdeki önemi, yasal sınırları ve askeri endüstrideki uygulamaları ele alıyor. Şarlatanlık ile tersine mühendislik arasındaki fark vurgulanırken, teknoloji dünyasındaki patent savaşlarının beyaz bölgede gerçekleştiği belirtiliyor.