Bu video, Ladin adlı YouTuber'ın TikTok uygulaması hakkında düşüncelerini paylaştığı bir içerik. Ladin, daha önce Müzikal uygulaması hakkında bir tepki videosu çektiğini ve şimdi TikTok hakkında yeni bir video çektiğini belirtiyor.. Videoda Ladin, TikTok'un olumlu ve olumsuz yönlerini değerlendiriyor. Özellikle gençlerin uygulamada yaptığı bazı videoları eleştiriyor ve yaş kısıtlaması olmalı diye düşünüyor. Ayrıca Amerika'daki durumun Türkiye'den daha kötü olduğunu belirtiyor. Kendisi TikTok kullanmıyor olsa da, kullanmaya devam edenleri anlıyor ve sadece kötü amaçlı içerikleri paylaşanları eleştiriyor. Video sonunda bir sonraki videoda yemek deneyimi yapacağını ve izleyicilerin önerdiği yemekleri deneyeceğini söylüyor.
Bu video, bir içerik üreticisinin TikTok'ta görülen "cringe" (rezil edici) videoları incelediği bir içeriktir. İçerik üreticisi, çeşitli TikTok içeriklerini göstererek yorumlar yapmaktadır.. Video, farklı TikTok içeriklerini göstererek yorumlamaktadır. İçerikler arasında pahalı araba sahibi bir kişinin logo gösterme alışkanlıkları, çiğ köfte yeme, ağlama efektleri, takipçi kazanma çabaları ve çeşitli mimiklerin taklit edilmesi gibi "cringe" olarak nitelendirilen içerikler bulunmaktadır. İçerik üreticisi, bu tür içeriklerin neden rahatsız edici olduğunu ve bunların yerine daha ciddi içeriklerin tercih edilmesi gerektiğini vurgulamaktadır.
"143" represents "I Love You" in digital communications. Originated from Minot's Ledge Lighthouse's flashing light pattern. Popularized by Fred Rogers on "Mr. Rogers' Neighborhood"
Emojis evolved from playful jokes to online communication language. Consumer Research tracked emoji use across first half of 2022. Top 10 emojis include red heart, fire, laughing face, and crying face
Bu video, bir kişinin TikTok ve benzeri sosyal medya uygulamaları hakkında düşüncelerini paylaştığı bir sohbet formatındadır. Konuşmacı, izleyicilere hitap ederek kendi deneyimlerini ve düşüncelerini aktarmaktadır.. Videoda öncelikle TikTok'un Hindistan'da yasaklandığı ve uygunsuz içerikler nedeniyle yasaklandığı bilgisi paylaşılıyor. Ardından konuşmacı, sosyal medyada çıkan akımlar ve bunların toplum üzerindeki etkileri hakkında eleştirel bir bakış açısı sunuyor. Konuşmacı, insanların yaşlarına göre davranmak zorunda olmadığını, kendilerini ifade etme özgürlüğüne sahip olduklarını ve toplum baskısından kurtulmaları gerektiğini vurguluyor. Video, konuşmacının kendi yaşam tarzını ve sosyal medya kullanımını örnek göstererek, izleyicilere özgürlük ve kendini ifade etme konusunda tavsiyelerde bulunmasıyla devam ediyor.
Bu video, Antalya Şehir Tiyatrosu'nun çocuk ve gençlik tiyatrosu biliminin 20 Mart Dünya Çocuk ve Gençlik Tiyatrosu Günü'nü kutlamasıdır. Sunumda birim biliminin başkanı, sanat danışmanı Özer Tuncay, sanat yönetmeni Hasi Aygül Özgür ve genel sanat yönetmeni Mehmet Özgür'e teşekkür edilmektedir.. Video, Prof. Dr. İnci San'ın yazdığı dünya çocuk ve gençlik tiyatrosu bildirisinin okunmasıyla devam etmektedir. Bildiride çocuk tiyatrosunun çocukların bireysel gelişimindeki önemi, dijital kültür ortamında çocukların teknoloji bağımlılığından korunması için sanatın rolü ve çocuk tiyatrosu yazarlarının, müzikçilerin, ressamların ve diğer sanatçıların bir araya gelmesinin gerekliliği vurgulanmaktadır.
Bu video, internet mimleri hakkında bilgilendirici bir içeriktir. Videoda Kerem Komiser, Fatih ve diğer karakterler yer almaktadır.. Video, internet mimleri kavramını tanıtarak başlıyor ve bunların atasözleri ve deyimlerin aksine çok çabuk yayıldığını anlatıyor. Dünya genelinde dört chan ve dokuz gag'in üstlendiği mim arşivi fonksiyonunun Türkiye'de Bobbiler, Cezmi, Kalorifer ve İnci Sözlük tarafından üstlenildiği belirtiliyor. Video, internet mimlerinin sınırsız konu ve form çeşitliliği, melez yapısı ve farklı kültürlerle ilişkisi hakkında bilgiler sunuyor.
51cg stands for "51 Eating Melons" and represents Chinese internet gossip culture. Platform serves as social barometer for China's modern digital culture. Users can find stories through multiple platforms including GitHub
YouTube was founded in February 2005 by PayPal employees Steve Chen, Chad Hurley, and Jawed Karim. Initially conceived as a dating site, it became the world's most visited video platform. The first video uploaded was a 18-second zoo photo by Javed Karim on April 23, 2005. Google acquired YouTube for $1.6 billion in November 2006
Internet slang is a non-standard language used on the Internet. Term "lol" means "laugh out loud" and is an example of Internet slang. Internet slang originated in early days with programming-based terms. Users created their own shorthand since 1979 on Usenet
Bu video, bilişim teknoloji öğretmeni ve Milli Eğitim Bakanlığı'nda merkezi eğitim görevlisi olan Yusuf Yıldırım'ın "Dijital Kültürde Çocuk Yetiştirmek" isimli çalışmasının sonuçlarını paylaştığı bir sunum formatındadır. Konuşmacı, "Dijital Anne Baba" etiketiyle bilinen bir uzman olarak görünmektedir.. Video, dijital kültürün ne olduğu, çocuk yetiştirme sürecinde anne-baba-çocuk ilişkileri ve çocuklarda teknoloji bağımlılığı konularını ele almaktadır. Sunum, altı çocuk psikoloğu ve yirmi psikolojik danışmandan alınan tavsiyeler üzerine yapılmış olup, kültür kuşakları, aile modelleri ve anne-baba tutumlarının çocuk gelişimine etkisi incelenmektedir.. Videoda ayrıca internet bağımlılığı, siber zorbalık ve oyun bağımlılığı gibi dijital kültürdeki tehlikeler, bağımlılık tanımı ve ekran bağımlılığı olmadan önce yapılması gerekenler detaylı olarak anlatılmaktadır. Konuşmacı, çocukların teknoloji kullanımı için önerilen sınırlamalar (3 yaşından önce teknolojiye maruz kalmaması, günde en fazla 2 saat) ve teknoloji bağımlılığından korunma yöntemleri üzerine odaklanmaktadır. Video, izleyicilerden gelen sorulara cevap vererek sona ermektedir.
Term first appeared in Thoreau's 1854 book Walden about declining intellectual standards. Refers to low-quality internet content and its supposed negative effects. Named Oxford Word of the Year 2024
Bu video, bir eğitim içeriği formatında sosyal medya kavramını açıklayan bir sunumdur. Konuşmacı, sosyal medyanın ne olduğunu ve günümüzdeki önemini anlatmaktadır.. Video, sosyal medyanın tanımı ve özellikleriyle başlayıp, Türkiye'deki sosyal medya kullanıcı istatistiklerine değiniyor. Ardından sosyal medyanın günlük dilimize etkisi, yeni kelimelerin ortaya çıkışı ve sosyal medya reytingi gibi kavramlar ele alınıyor. Son bölümde ise sosyal medyanın iyi ve kötü yönleri tartışılarak, bilinçli kullanımın önemi vurgulanıyor.
Bu video, konuşmacının kendi deneyimlerini ve düşüncelerini paylaştığı bir sohbet formatındadır. Konuşmacı, yedi yaşından beri bilgisayar oyunları oynayan ve haftada üç-dört belgesel çeviren biri olarak kendini tanıtmaktadır.. Video, modern çağın toplumsal evrimi ve internetin bu evrime etkisi üzerine odaklanmaktadır. Konuşmacı, Huxley ve Orwell gibi yazarların önceden haber verdiği bir evrime girdiğimizi, gençlerin sürekli izole edildiğini ve yetişkinlerin bu çağın gerekliliklerine sahip olmadığını savunmaktadır. İnternetin artık bir medyum değil, kendi başına yaşayan bir varlık olduğunu, kolektif bilinçaltı oluşturduğunu ve bu durumun korkutucu olmasına rağmen etkin ve sürekli evrilen bir durum olduğunu vurgulamaktadır. Konuşmacı, internetin zararlı mı yoksa yararlı mı olduğu tartışmasının yersiz olduğunu, bunun nasıl kullanıldığına bağlı olduğunu belirtmektedir.
Bu video, bir içerik üreticisinin sosyal medya jargonlarını ele aldığı bir monolog formatındadır. İçerik üreticisi, Türkiye'nin en büyük köyü olma yolunda ilerleyen bir kanal sahibidir.. Video, sosyal medyada yaygınlaşan "kurt kış atlatır ama yediği ayazı unutmaz" ifadesinin gereksiz kullanımını eleştirmektedir. İçerik üreticisi, bu ifadenin hayvanlara atfedilmesinin saçma olduğunu, insanların kendi sorunlarını bu metaforla ifade etmelerinin anlamsız olduğunu ve sosyal medyada bu tür mesajların insanların duygularını karıştırdığını vurgulamaktadır. Video boyunca kurt, köpek, kuzu gibi hayvanlarla ilgili geleneksel ifadeler de eleştirilmektedir.
Bu video, Zonguldak Gökçebey Pazarlıoğlu köyünden bir içerik üreticisinin sunduğu "TikTok Magazin" serisinin 30. bölümüdür. Sunucu, sosyal medya platformundaki çeşitli fenomenler ve içerik üreticileri hakkında eleştirel değerlendirmeler yapmaktadır.. Videoda Mükremin, Cellat Alex, Hayat, Ali Sürücü, Cemre, Yusuf Şenli, Anna Deniz, Vales, Burak Güngör, Berkcan Güven, Sera, Hazar Şeker, Semih Varol ve Çağlaca gibi TikTok ve sosyal medya içerik üreticileri hakkında detaylı analizler sunulmaktadır. İçerik üreticisi, bu kişilerin ilişkilerini, davranışlarını ve paylaştığı videoları eleştirerek, özellikle çocuk yetiştirenlerin bu tür içeriklere maruz kalmasının olumsuz etkilerini vurgulamaktadır.. Videoda ayrıca darp edilen bebeğin annesinin yaptığı açıklamalar, televizyon programlarındaki olaylar ve sosyal medya içerik üreticilerinin başarı kavramı üzerine tartışmalar da yer almaktadır. Sunucu, içerik üreticilerinin konuşabilme yeteneğinin önemini vurgulayarak, doğru şekilde konuşmanın insanları etkilemesi gerektiğini belirtmektedir.
"Web Life" adlı programın bu bölümünde Furkan Lüleci sunuculuk yaparken Nafer Ermiş (sosyal edebiyat yazarı) ve Burak Kartal (dijital marka yöneticisi) konuk olarak yer almaktadır. Program, sosyal medyanın edebiyata etkisi ve dijital medya dinamikleri üzerine odaklanmaktadır.. Program, sosyal edebiyat kavramını ele alarak başlamakta ve sosyal medyanın edebiyata etkisini, Twitter'daki 140 karakter sınırının yazışma biçimini nasıl değiştirdiğini tartışmaktadır. Ardından sosyal medyada reklam stratejileri, viral içerikler, Vine platformu, sosyal medya yazarlarının kimlik krizi ve hacking deneyimleri gibi konular ele alınmaktadır. Program, izleyicilerden gelen tweetlerle etkileşimli bir şekilde devam etmektedir.. Programda ayrıca sosyal medyanın gençlere etkisi, kimlik arayışı, domain kayıtları ve bilişim suçları gibi teknik konular da tartışılmaktadır. Konuşmacılar, sosyal medyanın günlük hayattaki rolünü, markaların sosyal medyada varlıklarını kurma stratejilerini ve sosyal medya içeriklerinin virallik sürecini detaylı şekilde incelemektedir.